שמיעה קולקטיבית • המלצות מוזיקה לסופ"ש

אנימל קולקטיב עורכים מיקסטייפ, Baths עושה קאבר ללסד סאונדסיסטם, Wavves מוציאים דמואים ועוד המלצות מוזיקה מארגז האופניים של מיכל ישראלי

yacht
Yacht | צילום: יחצ

1. DFA. שלוש אותיות קטנות שהופכות את העולם למקום טוב יותר. בלייבל של ג'יימס מרפי התחילו מסורת חמודה - מדי פעם הם מצלמים מישהו במשרדים שלהם משמיע תקליט, ומעלים וידאו של זה לאתר. אין לזה שום ערך מוסף, וכמובן שהקטעים נשמעים קצת פחות טוב, אבל נו, זה חמוד. הפעם מדובר ב-YACHT המופלאים, הפרוייקט של ג'ונה בכטולט (לשעבר מ-The Blow, גם הם מופלאים). הקטע המנוגן הוא "Dystopia (The Earth Is on Fire)", שלא ברור כמה הוא חדש, אבל DFA מבטיחים שהוא לפחות לא הושמע בעבר. האלקטרו-פופ של יאכט נשמע כאן טוב מתמיד, ועדיין מדובר בהרכב הטוב ביותר לשמוע ברקע כדי לייעל את העבודה שלכם.

2. Wavves האדירים ממשיכים לשחרר לחלל האינטרנט כל מיני קטעים חדשים וישנים, והפעם מדובר בשלושה דמואים שנת'ן ויליאמס הקליט ב-2009 עם המתופף זאק היל, שמוכר בעיקר מהרכב המאת' רוק Hella. כאמור, ויליאמס משחרר לאחרונה המון חומרים, שלא בהכרח עוברים סינון קפדני. במקרה של תמונות של החתול שלו, סנאקס, זה מעולה, אבל כשזה נוגע למוזיקה יש פה ושם דברים שאולי אפשר לוותר עליהם. זה לא המקרה הפעם. מדובר בשלושה קטעים ממש מעולים, שמוכיחים שוב שויליאמס הוא כותב מלודיות מצוין עם כריזמה שמתפוצצת מתוך הרמקולים. היל רק מחזק אותו עם תיפוף כוחני ובולט, ואם הקטעים האלה יקבלו גרסאות באלבום הבא של Wavves, זה יהיה צעד חכם.

3. לא שבאמת יש צורך בהוכחה שאנימל קולקטיב הם הכי מעודכנים שיש, אבל הם החליטו בכל זאת לערוך לבלוג Gorilla vs. Bear מיקסטייפ. לא מדובר בסתם מיקסטייפ, אלא כזה עם תירוץ יח"צני - הם אוצרים את אחד מפסטיבלי ATP (All Tomorrow's Parties) שיערך בעיירה מיינהד שבאנגליה באמצע מאי. חוץ מאנימל קולקטיב, כמובן, יופיעו שם גם ביג בוי, ביץ' האוס, אריאל פינק, אטלס סאונד, קורט וייל ועוד אמנים משמעותיים ורלוונטיים. בהתאם, המיקסטייפ כולל קטעים שאנימל קולקטיב בחרו, והוא נמשך יותר משעתיים. הכי השקיעו. מכיוון שמדובר בפסטיבל, המיקסטייפ מאוד אקלקטי על סף סכיזופרני, ולא כל כך עובד כשלם. אבל אם מפרקים אותו לחלקים, יש כאן הרבה הרכבים מוכרים פחות ששווה לתת להם הזדמנות.

4. לפרוייקט Undercover של האתר A.V. Club יש קונספט נחמד - 25 שירים נבחרו על ידי אנשי האתר, ואמנים מוזמנים אחד אחר השני לעשות להם קאבר. כל שיר שמקבל קאבר נמחק מהרשימה, ולכן השווים בינהם הולכים אוזלים. Baths, שהוא בעצם ויל וייסנפלד, הגיע השבוע לאולפנים שלהם עם הרבה אומץ - הוא החליט לקחת על עצמו את "All My Friends" של LCD Soundsystem. לא הרבה אמנים מעזים לעשות קאבר להרכב של ג'יימס מרפי. כולם אמנם רוצים להיות הוא, אבל כולם יודעים שהם לא יכולים. Baths דווקא עושה עבודה לא רעה בקאבר הזה. הוא החליט, בחוכמה, לקחת את השיר לכיוון קצת שונה ויותר איטי. הקול שלו לא מרגש כמו של מרפי, אבל לפחות נשמע שיש לו כבוד אמיתי למקור. ריספקט.