יהורם גאון: המוזיקה המזרחית היא זבל שלא ברא השטן

בראיון שנתן לעיתון הסטודנטים של מכללת אריאל, התבטא גאון באופן חריף נגד הזמר הים תיכוני

יהורם גאון
יהורם גאון | צילום: אילן בשור יח"צ

(49 שניות)

""אני מקשיב למילים ואני לא מאמין שזה מה שאני שומע. זה כזה זבל שהשטן לא ברא", כך אמר יהורם גאון על המוזיקה הים תיכונית, בראיון שהעניק לעיתון הסטודנטים של מכללת אריאל, שקטעים ממנו פורסמו הבוקר (רביעי) ב"ידיעות אחרונות". 

 

"העברית עילגת, מלאה בשגיאות, לוקחים מוטיב אחד ודופקים לך את הראש, כדי שזה יפמפם במוח", הוסיף הזמר, שאמר כי הוא מייחל לרגע שבו "יעבור הגל העכור הזה", כהגדרתו. לשלמה בר ואביהו מדינה, עם זאת, הוא דווקא הביע הערכה.

 

 בתגובה לדברים, אמר אייל גולן ל-nana10: "אני אוהב ומעריך את יורם גאון מאז ומתמיד. סבתי היקרה מעריצה גדולה של יהורם גאון והיא נהגה להאזין ליצירותיו בביתנו. אני רוחש לו כבוד רב אישי ומקצועי ומעריך אותו כאחד היוצרים הגדולים במדינה.כאמן ישראלי החי בישראל מאז ומתמיד אני בעד רבגוניות במוסיקה מאחר ואני מאמין שלקהל המאזינים ניתנת האפשרות וההזדמנות ליהנות מכל סוגי המוסיקה. אני בעד בחירה חופשית והעדפה אישית לכל אדם באשר הוא ומקווה כי נדע לחיות וליהנות יחדיו ממוסיקה ומתרבות מכל גווני הקשת."

 

מהמנהלת האישית של גאון נמסר כי הוא אינו מתכחש לדברים שנאמרו בראיון, אך כוונתו היתה להגיד כי "הכותבים של היום הם לא כמו פעם", וכי החלטתו של הסטודנט לתקשורת להעביר את הקלטת הראיון שנערך ל"ידיעות אחרונות" בלי ידיעתו היתה צעד לא ראוי.

 

 גאון הוא לא הראשון שמסתבך בהתבטאות אומללה נגד המוזיקה המזרחית - את ההתבטאות של חוה אלברשטיין, שיצאה בעבר נגד מה שהיא הגדירה "השתלטות האמנים מהז'אנר הים תיכוני על הרדיו", עדיין זוכרים לרעתה בתעשיית הזמר הים תיכוני.