דנה אינטרנשיונל זכתה בקדם אירוויזיון

הזמרת תייצג את ישראל בתחרות הזמר שתתקיים בדיסלדורף שבגרמניה עם השיר "דינג דונג". זו הפעם השניה בה תשתתף דנה באירוויזיון

דנה אינטרנשיונל
דנה אינטרנשיונל | צילום: יחצ

הזוכה בקדם אירוויזיון, שנערך הערב (שלישי) בהיכל התרבות בראשון לציון, היא דנה אינטרנשיונל, שתייצג את ישראל עם השיר "דינג דונג" בתחרות האירוויזיון שתתקיים בדיסלדורף שבגרמניה.

 

זו תהיה הפעם השניה של אינטרנשיונל בתחרות, והשתתפותה השלישית בקדם, לאחר שהגיעה למקום השני בקדם אירוויזיון של 1994 וזכתה באירווזיון של 1998 עם שירה "דיווה". בנוסף, דנה לקחה חלק באירועים שליוו את אירוויזיון 1999 שהתקיים בירושלים, בביצוע לשיר "Free" של סטיבי וונדר.

 

(הסרטון באדיבות הערוץ הראשון)

 

בתחרות הקדם אירווזיון, אותה הנחו השחקן אקי אבני והזמרת ומשתתפת האירוויזיון לשעבר שירי מיימון, לקחו חלק האמנים: KNOB עם קטע הדאנס "אוהב את זה", דנה אינטרנשיונל עם "דינג דונג", להקת הרגאיי התקווה 6 עם השיר "הכל סבבה", יוצא "כוכב נולד" חן אהרוני עם השיר "אור", כרמל אקמן עם "נוסעת אל געגועי", בני הזוג מיכאל ושמרית גריילסאמר עם השיר בצרפתית ועברית "טו דו דו", ניקי גולדשטיין עם "אמריא איתך", סיוון בהנם עם השיר "קח אותי", עדי כהן עם "על אהבה", ועידית הלוי עם "Its My Time".

 

השיר הזוכה נבחר בשילוב של הצבעת הקהל בבית (48% מהקולות), ועדת השיפוט המקצועית של רשות השידור (40% מהקולות) ושופטים נוספים בשלושה מוקדים (12%): חובבי הזמר העברי הצביעו מ"בית גבריאל" שבכינרת, מועדון חובבי האירוויזיון הצביע ממסעדת "הסוהו" בראשון לציון וחיילי צה"ל, שהצביעו ממכפר הנופש של האגודה למען החייל באשקלון.

 

תחרות האירוויזיון של 2011, ה-56 במספר, תתקיים בעיר דיסלדורף שבגרמניה בתאריכים 10, 12 ו-14 במאי, כאשר השיר הישראלי ישתתף בחצי הגמר שייערך ב-12 לחודש.

 

>>> קדם אירוויזיון: לייב בלוגינג בבלוג של צפניה

 

>>> כל שירי קדם האירוויזיון 2011