איזה אלבומים יצאו ביום חנויות התקליטים?

לסד סאונדסיסטם ואחרים יחדשו את פרנץ פרדיננד, ספליט של דירהוף ושיו שיו, סינגל של בת' דיטו, גרין דיי יחדשו את הוסקר דו ואחרים יצאו ב-16 באפריל, ביום הנועד לקדם את תרבות רכישת התקליטים

ג'יימס מרפי, סולן להקת לסד סאונדסיסטם
ג'יימס מרפי, סולן להקת לסד סאונדסיסטם | צילום: יח"צ

זו כבר השנה הרביעית של יום חנויות התקליטים - היום שנועד לחגוג את התרבות הייחודית שנרקמה סביב חנויות התקליטים העצמאיות. יום חנויות התקליטים מצוין בשבת השלישית של אפריל, ולכן השנה ב-16 באפריל אנו צפויים לשיטפון קטן של ריליסים קטנים ומיוחדים משלל להקות. אחרי שבשנה שעברה בלר הוציאו את הסינגל הראשון שלהם מזה שבע שנים, "Fool's Day", במסגרת האירוע, הפרופיל שלו עלה - והשנה אין לצפות לריליסים מתוקשרים עד כדי כך אבל בהחלט יהיו כמה דברים ששווים שמיעה.

לסד סאונדסיסטם, העומדים להיפרד מאיתנו בקרוב לנצח, ישתתפו באיפי קאברים לפרנץ פרדיננד, לצד סטפן מריט (מגנטיק פילדס), פיצ'ס, ESG ודבי הארי (בלונדי). עבור לסד סאונדסיסטם, זו תהיה החזרת טובה על הקאבר ל-"All My Friends" שפרנץ פרדיננד תרמו כביסייד לסינגל של לסד מהאלבום השני, "Sound of Silver" (לצד ג'ון קייל). גם רביעיית האינדי-רוק החמודה קליניק תשחרר איפי קאברים, בין השאר לאודרי הפבורן וסיליה בלאק. הוא יקרא "Ladies Night".

 

דירהוף ושיו שיו יוציאו ספליט עם קאברים אלה לאלה; הראפר המעולה באסדרייבר ישחרר את "Ass to Mouth", סינגל ראשון מהאלבום הבא שלו. אוף מונטריאול יוציאו את האפוס בן ה-12 דקות שלהם, "The Past is a Grotesque Animal" (מתוך "Hissing Fauna, Are You the Destroyer?" הקלאסי מ-2007) בתור סינגל 12 אינץ'. אלבום הסולו המצופה והמתעכב של חבר אנימל קולקטיב, פנדה בר, "Tomboy", שאמור לצאת ארבעה ימים לפני יום חנויות התקליטים (כלומר ב-12 באפריל) יקבל גרסה מוגבלת - על ויניל שקוף - במיוחד לרגל האירוע. מעניין לציין גם שבניגוד לשנים קודמות, בהם רוב הריליסים היו של הרכבי אינדי בגופם או ברוחם, השנה יש נוכחות קטנה אבל מרשימה של הרכבי רוק מיינסטרימיים בהרבה - AC/DC, פרל ג'ם ואוזי אוזבורן כולם יוציאו סינגלים במסגרת זו, ויצא גם "Fire" של ג'ימי הנדריקס בתור סינגל במהדורה מוגבלת.

 

>>> יום חנויות התקליטים של 2010 עמד בסימן בלר