טימברלנד • תחנות הקריירה של ג'סטין טימברלייק

איך מתחילים בלהקת הבנים הכי שמאלצית שאפשר, ממשיכים לקריירה של פופ סקסי, עוברים ב"סאטרדיי נייט לייב" ומסיימים עם תפקיד ב"הרשת החברתית"? עשר תחנות בקריירה של ג'סטין טימברלייק - רטרוספקטיבת יוטיוב

ג'סטין טימברלייק בפרמיירה לסרט "הרשת החברתית"
ג'סטין טימברלייק בפרמיירה לסרט "הרשת החברתית" | צילום: אימג' בנק / Getty Images

ילד פלא

בגיל 12 - זה היה ב-1993 - ג'סטין טימברלייק הצטרף למועדון הכי חם עבור כל נערה ונער שרוצים להיות חלק מעסקי השעשועים, או לפחות עבור כאלה שהוריהם מאוד רוצים שיהפכו למכונת דולרים משומנת. "מועדון מיקי מאוס" של אולפני דיסני היתה עבור כוכבי פופ מה שסאטרדיי נייט לייב היא עבור קומיקאים מתחילים וטימברלייק עבד על הכישרון הקומי שלו כבר אז, במערכונים כמו "ריח רע" עם כריסטינה אגילרה ובריטני ספירס. בתכנית הוא גם פגש את ג'יי סי צ'ייזס, מי שיהפוך שנתיים אחר כך לאח ורע בלהקת הבנים N' Sync.

 

>>> "ריח רע", "מועדון מיקי מאוס":

אנדרדוג בלהקת בנים

עם תלתלי זהב וקול נערי, טימברלייק החל את דרכו ב-N' Sync כתפאורת רקע לצ'ייזס, הכוכב הראשי. אלא שגם בלי קטעי סולו מפוארים, טימברלייק שבה בעיקר את לב המעריצות (לב, ליבידו - בגיל הזה אפשר עוד להתבלבל) והחל לקבל מקום של כבוד בקליפים של הלהקה. את "Pop", הסינגל הראשון מתוך האלבום השלישי והאחרון של הלהקה, הוא כבר כתב ביחד עם וויד רובסון, הכוריאוגרף שהזניק גם את הקריירה של בריטני ספירס, ובשלב הזה היה ברור מי עומד להיות הרובי וויליאמס הבא. בקליפ ל"פופ" טימברלייק כבר השוויץ במראה בוגר נטול ונטול תלתלים, ביכולות ביטבוקס מרשימות שבעתיד יחברו אותו לטימבלנד כמפיק, וביכולות משחק מוצלחות למדי שרמזו בדיעבד על עתיד מזהיר גם בקולנוע.

 

>>> N'Sync - Pop

פצצת פופ

ב-2002, טימברלייק השיק את סינגל הבכורה שלו מתוך אלבום הסולו, "Justified", בהופעה בטקס פרסי הקליפים של MTV. להפקת הסינגל הוא חבר אל האנשים הנכונים בביזנס, פארל וויליאמס וצ'אד הוגו לבית הנפטונז. לאלבום של טימברלייק היתה התחלה צולעת, אבל המבקרים כולם פה אחד הכתירו את המייקל ג'קסון הבא בזכות בשורת האר אנ' בי שהוא הביא עמו. המכירות הגדולות הגיעו אחר כך וגם הפרידה המתוקשרת מבריטני ספירס (כולל הקליפ ל-"Cry Me a River"), שהעז לרמוז מספיק על הסיבה שהיחסים נגמרו) הפכו את טימברלייק לכוכב פופ ענק.

 

>>> Like I Love You:

סורי, מיס ג'קסון

ב-2004, במהלך המחצית של משדר הסופרבול ברשת CBS, טימברלייק הוכיח לקהל הצופים ולקהל בבית שהוא כבר לא ילד חמוד מלהקת בנים. במהלך הופעה עם ג'נט ג'קסון הוא תלש מהשד הימני של מיס ג'קסון פיסת בד שחשפה כוכב קטנטן שמכסה את הפטמה של הזמרת. את טענותיה של אמריקה החסודה הם תירצו יחדיו כ"תקלת מלתחה" ואת הסטריט קרד שהיה חסר לו עד אותו רגע, בתור הילד הרע החדש של הפופ, הוא הפך למזומנים עם הפסקה קלה בקריירה המוזיקלית לטובת אחת בהוליווד עם סרטים כמו "אלפא דוג" ו"שרק 3". על הדרך הוא בנה קריירה צדדית כ"זה שכל החברה מההיפ הופ רוצים אותו בשירים שלהם", אחרי פזמון להיטי ב"Where Is The Love?" של הבלאק אייד פיז.

 

>>> תקרית המלתחה

סמל סקס

החברות עם וויל איי אם הובילה אותו למפיקים חמים נוספים כמו ריק רובין וטימבלנד להפיק לטימברלייק קטעים באלבום השני, "FutureSex/LoveSounds" ולחבר את ג'סטין לשמות חמים כמו נלי פורטדו, הראפר טי. איי ומשם הדרך הייתה קצרה גם למדונה ולפיפטי סנט. אבל הסינגל שהפך אותו רשמית לסמל סקס היה "Sexy Back", בו טימברלייק סימל את פריחת זמרי הפופ של אותה תקופה. ואין כמו להחזיר את הסקס על במת תצוגת ההלבשה התחתונה של ויקטוריה סיקרט.

 

>>> "Sexy Back"

מעצב אופנה

החיבור עם עולם ההיפ הופ, הידוע בתאווה הבלתי נשלטת שלו לייצור קווי הלבשה, הוביל גם את ג'סטין לכיוון המסחרי הקורץ, וביחד עם חבר ילדות הוא הקים את "וויליאם ראסט", חברת הלבשה לגברים שמתמקדת בייצור סוודרים, חולצות פולו וג'ינסים מובחרים. כמה שנים אחרי הקמת החברה, טימברלייק הופיע כדמות פיקטיבית שיצר בסדרת סרטונים ברשת. מאז הפך המותג לאורח קבוע של שבוע האופנה בניו יורק ואפילו בר רפאלי נפגשה עם הזמר/שחקן/מפיק/יזם לדון בסיבי הבגד.

 

>>> תכירו: וויליאם ראסט

היי, הוא גם מצחיק

אחרי הופעה מוצלחת בתור אשטון קוצ'ר בסאטרדיי נייט לייב ב-2003, טימברלייק שב לבמה של תכנית המערכונים הוותיקה של NBC ב-2006, הפעם כמנחה וכאורח מוזיקלי בפרק חג מולד חגיגי. הוא הציג בתכנית, ביחד עם אנדי סמברג וחבורת הלונלי איילנדז את הקליפ הנפלא ל-"Dick In A Box" כחלק מסדרת הדיג'יטל שורטס בתכנית. טימברלייק סיפר שהשיר נולד באחד הלילות ללא שינה במהלך העבודה על התכנית. הקליפ הלא מצונזר הופץ ביום שלמחרת ביוטיוב וזכה למיליונים של צפיות ברחבי העולם. בקליפ מציעים סמברג וטימברלייק את מתנת החג האולטימטיבית והמעודנת להפליא לאשה שאתם אוהבים - זין בתוך קופסא.

 

>>> הו הו הו: "Dick in a Box"

בדרך להוליווד

ההילה הקומית שריחפה מעל טימברלייק הביאה לו על הדרך תפקיד בסרטו של מייק מאיירס, "הגורו". הסרט כשל בקופות ובביקורת, אבל דווקא טימברלייק זכה לשבחים על תפקידו בסרט, ולא רק בגלל שהופיע בתחתונים. מאותו הרגע טימברלייק הפך מעורפל כשנשאל על אלבום חדש ודיווח שהוא מתמקד בקריירה קולנועית.

 

>>> "הגורו":

עוד קצת "סאטרדיי נייט לייב"

הקריירה הקולנועית של טימברלייק לא שללה למזלנו הופעה נוספת בסאטרדיי נייט לייב ב-2009, בקליפ ההמשך ל-"Dick in A Box" המציג אותו ואת סמברג אחרי שהשתחררו מהכלא, בדיוק בזמן ליום האם, אך ללא מתנה הולמת באופק. הם מחליטים להעניק אחד לשני את האמהות שלהם וכך נולד לו "Mother Lover", בו משתתפות גם סוזן סרנדון ופטרישיה קלרקסון.

 

>>> "Mother Lover":

הליגה של הגדולים (גם בקולנוע)

את יום ההולדת ה-30 שלו טימברלייק חוגג עם סרט מצליח ברזומה, "הרשת החברתית", שביים דיוויד פינצ'ר וכתב אהרון סורקין, שניהם זכו בגלובוס הזהב ובמועמדות בטקס פרסי האוסקר הקרוב. טימברלייק מגלם את דמותו של מייסד נאפסטר, שון פרקר, שהצטרף בהמשך למארק צוקרברג (ג'סי אייזנברג) בהפיכת פייסבוק למה שהיא היום. הביקורות מהללות את טימברלייק, ולמרות שלא קיבל מועמדות לאוסקר, הוא זכה למועמדות בטקס פרסי גילדת השחקנים ולכבוד שקיווה לקבל כשחקן. בינתיים, שלושה סרטים בכיכובו עומדים לצאת לאקרנים בשנה הקרובה, וקולו מככב בחידוש לסדרת יוגי בר הקלאסית. באשר לאלבום חדש, הדליפה האחרונה לרשת של שיר חדש, מרמזת גם על אחד כזה עוד השנה. מזל טוב.

 

>>> "הרשת החברתית"

>>> טימבר לייק: איך ג'סטין טימברלייק הסתדר ב"הרשת החברתית"?