לך כמו מצרי • פסקול למהפכה המצרית

כל מהפכה צריכה המנון, אז מצאנו כמה שירים שנראה לנו שירימו למפגינים המצרים את המורל, ושיר אחד של דייויד ברוזה

נשיא מצרים חוסני מובארק במסיבת עיתונאים בועידה מצרית-איטלקית בשארם א-שייח'
נשיא מצרים חוסני מובארק במסיבת עיתונאים בועידה מצרית איטלקית בשארם א שייח' | צילום: רויטרס

למתקוממי המהפכה הצרפתית היה את המרסלייז, לאדומים של המהפכה הקומוניסטית היה את האינטרנציונל, וגם למצרים הממשיכים להפגין בשעות אלה בכיכר אל-תחריר בקהיר מגיע לדעתנו פסקול ראוי לשמו שילווה את ההתקוממות העממית שלהם. ממשרדי נענע10 הממוזגים אשר בגבעתיים, אנחנו מושיטים לכם כמה מועמדים:

Gil Scott Heron - The Revolution Will Not Be Televised

יש לנו המון הערכה לגיל סקוט הרון (אולי חוץ מהקטע של ההברזה מההופעה בישראל), שחזר בשנה שעברה אחרי 15 שנות שתיקה עם אחד מאלבומי הקאמבק המצויינים בכל הזמנים, אבל פה הוא קצת פספס - המהפכה הזאת דווקא לגמרי משודרת בטלוויזיה. אבל עדיין, שיר אדיר, שהיינו שמחים שיתנגן ברקע בזמן שאנחנו מטפסים על טנק:

 

 

The Bangles - Walk Like An Egyptian

אנחנו אוהבים את המהפכות שלנו שמחות, ואין כמו להיט הפופ האהוב מהאייטיז כדי ליצוק לצעדות הרחוב בקהיר אנרגיות של מצעד גאווה, במיוחד אם נראה אלפי מפגינים עושים ביחד את ההליכה המצחיקה. חוץ מזה, אנחנו משוכנעים ש"Walk like an Egyptian" יכולה לשמש כסלוגן מצוין, ואם היא תופנה אל מובארק בנימוס אך בתקיפות, אולי אפשר יהיה לגמור את העניין בצורה מכובדת ונטולת שפיכות דמים.

 

PUBLIC ENEMY - FIGHT THE POWER

ואם זה לא ילך בטוב, תמיד אפשר לקבל השראה מהניגרז הקצת פחות נחמדים של פאבליק אנמי:

 

IGGY POP - SEARCH and DESTROY

לעומת פאנק-רוקרים אחרים, איגי אולי יותר בעניין של פאן מאשר של פוליטיקה - אבל זה עדיין השיר המושלם כרקע לניפוץ שמשות והשלכת בקבוקי תבערה.

 

M.I.A - BORN FREE

אנחנו רק מקווים שזה לא ייגמר כמו בוידאו הזה לשיר של MIA, אחד הקליפים הפוליטיים הכי מטרידים ומרשימים שנוצרו מעולם:

 

דיויד ברוזה - יהיה טוב

אם נגיד שכללנו ברשימה את דייויד ברוזה בקטע אירוני, זה יעזור? לא? מה לעשות, לא יכולנו לעמוד בפיתוי של השורה "הנה בא נשיא מצרים, איך שמחנו לקראתו".