חצי אוזן • הסינגלים של השבוע

אייל גולן דואג לגלעד שליט, ללוקץ' יש אחלה דאחקה בכיס ואריק סיני הוא נוסטלגיה בפני עצמו - האזנה אחת מספיקה לרע כהן בשביל לכתוב ביקורת

אייל גולן
אייל גולן | צילום: אלוני מור, יח"צ
חצי אוזן - סטריפ
חצי אוזן - סטריפ | צילום: סטודיו nana10

אייל גולן - "מזמור לגלעד"

הסינגל החדש של אייל גולן הולך בדרך המלך של ישראל 2010, זו שהשתעבדה לחלוטין לטובת גלעד שליט. לא צריך הרבה: רק להפגין סולידריות, להכניס כמה ציטוטים כאילו-רלוונטיים מהמקורות, לתפור לחן סביר, והופ - הרווחת את כנפי הצניחה שלך, אתה והמאזינים המצקצקים. הנהגת החמאס פשוט לא מקשיבה לרדיו הישראלי - אחרת אין מצב שלא היו מחזירים אותו.

 

>>> האזינו: "מזמור לגלעד"

אריק סיני - "להתאהב"

אריק סיני חוזר אחרי היעדרות ארוכה לעיירה שלו. העיירה שלו היא אמצע הדרך של הפופ הישראלי. לא כפר שמריהו. גדרה. אריק סיני מגלה ששום דבר לא השתנה. את הקול לוקח זמן לזהות, אבל "להתאהב" לא נשמע מיושן יותר מרוב הלהיטים הנוכחיים ברדיו שלכם. סיני מבחינתו עשה את העבודה. מה זה אומר על המיינסטרים המוזיקלי הישראלי?

 

>>> האזינו: "להתאהב"

 

חנן ישראל בוהדנה - "אדם אחר ממנו"

 

בלדה בלחן אוריינטלי-לייט שמזכיר את קובי אפללו, טקסט מתחבט והגשה שקורצים לעמיר בניון. אם הקול הגבוה והדק שלו יתפוס, בוהדנה עוד עשוי להפוך לחלק ממנטרת ההצטדקות הקבועה של אליטיסטים לגבי מוזיקה מזרחית ("לא, מה פתאום - למשל בוהדנה, את בוהדנה אני דווקא מאוד אוהב, הוא מאוד אותנטי").

 

>>> האזינו: "אדם אחר ממנו"

לוקץ' - "ברנדון וולש"

דאחקה מוצלחת של לוקץ', "א ביג אמ.סי עם 90 אחוז שומן", שמפגיש את ברנדון וולש עם בבו קובו על חצי גולדסטאר בניב פסאודו-ג'מייקני. מוזיקלית אין פה הברקות, אבל כבר אחרי האזנה אחת התחלתי לזמזם את המנגינה, ואותי הוא תמיד מצליח להצחיק. לא שזה כזה קשה.

 

>>> האזינו: "ברנדון וולש"

>>> האזינו: "ברנדון וולש (רמיקס)"

 

 

משה פרץ - "קחי אותי אלייך"

 

מי שציפה ממשה פרץ לחרוג מהשטאנץ הולך להתאכזב, אבל יש לי הרגשה שלא מדובר בהרבה אנשים. "קחי אותי אלייך" הוא שיר אהבה פשטני ואפקטיבי, עם לחן מדבק ורווי סוכר, לפי הנוסחה המנצחת של בית שקט/פזמון מתפרץ. אפשר לנחש שבקרוב נשמע אותו בכל חתונה, שלא לומר מכל פלאפון באוטובוס.

 

>>> האזינו: "קחי אותי אלייך"