יאללה, תתקפלי מפה

שנה אחרי אלבום הבכורה, קישה משחררת אי.פי חדש בשם "Cannibal" ואוכלת לנו ת'ראש. אלכס פולונסקי עשה ממנה בשר טחון

קישה
קישה | צילום: יח"צ

עוד מעט, ממש עם תחילת 2011, קישה (Ke$ha, או שאולי ננסה קי₪ה) תסגור שנה ראשונה תחת אור הזרקורים, במהלכה הספיקה לנבל את הפה, לתת כמה הופעות לא מספיק פרובוקטיביות, ולהפוך לאנטי-אייקון אופנה שמזכיר בעיקר חוליה חסרה בחבורת הזבל. בשלב הראשון עוד אפשר היה לחשוב שיש בה משהו היפסטרי, אבל בזמנים כאלה הגבול בין היפסטר מוזנח לבין הומלס מודע לעצמו הוא מאוד דק, וקישה נמצאת לגמרי בצד שמחטט בפחי אשפה.

מאז ששיחררה בתחילת השנה את "Animal", אלבום הבכורה שלה, קישה ישבה על התחת העצום שלה מבלי לשייף ולו טיפה את התדמית שבנתה לעצמה. גם אם היתה טורחת לעשות זאת, זה כנראה לא היה משפיע ולו מעט על הסאונד של "Cannibal", אי.פי חדש שלה שכולל תשעה שירים, שבמקור היה אמור להיות חלק מגרסת הדלוקס של האלבום. בפועל, זה נשמע כמעט כמו המשך ישיר של אותו אלבום; צליל לא מוצדק בעליל בהתחשב באיחור הרציני. כפי שמשתמע מהשירים שלה, אם בחור היה דופק לה כזה איחור, סביר להניח שהיא היתה מורידה לו את הראש מהמקום.

אבל כשם האי.פי והשיר הפותח שלו, "Cannibal", נראה שקישה מעדיפה לאכול ראשים מאשר סתם לתלוש אותם. השיר מתחיל כשקישה נוהמת בחייתיות, ולאחר מכן שרה על איך היא אוכלת בנים לארוחת הבוקר והצהריים, ולאחר מכן שותה את הדם שלהם כשהיא נהיית צמאה. אם זה לא מופרך מספיק, מיד אחר כך מגיע גם המשפט: "תהיה מתוק מדי ותחשב למת, אני אעשה לך ג'פרי דאהמר". אוקיי, מטריד. דאהמר היה רוצח סדרתי שאנס את גופות קורבנותיו והעיד מאוחר יותר כי גם אכל חלקים מהן. בקרדיטים לשיר, אגב, אמא של קישה מופיעה כאחת מכותבות המילים, העיקר שיש השגחת מבוגר. זה בערך השלב שבו הפרובוקטיבית מפסיקה להיות קולית ונהיית סתם מיותרת וילדותית, כשאולי אפילו קישה עצמה כבר לא יודעת אם היא מכוונת את המוזיקה לבנות גילה (23) או עשור מתחת לזה.

בעוד שקישה פתחה את השנה בפריצה, היא מסיימת אותה בסימני בינוניות וטעם רע, ולא משנה אם זה טעם של בשר אדם או סתם שירים שבנויים על נוסחאות ממוחזרות. "We R Who We R", "Sleazy" ו"C U Next Tuesday" הם דוגמאות לאותם להיטי מועדונים שהיא יכולה לשחרר ללא הרף, מבלי שיעניקו השראה לאמנים אחרים או ישאירו חותם כלשהו על עולם הפופ. בעצם, למה לשאוף גבוה? אני בספק אם יהיה לי חשק לשמוע כל אחד מהם יותר מארבע-חמש פעמים.

בסופו של דבר, נראה שאפילו ההישג המשמעותי ביותר של קישה בחודשים האחרונים, השיר הממכר "Tik Tok", נחטף ממנה, לפחות בישראל, כשנוכס על ידי אנשי "ארץ נהדרת" והפך למזוהה באופן מביך בתור 'שיר המקפלות', ולא רק בפי אנשי קשת. אתם יודעים איך זה, מצחצחים שיניים עם ג'ק דניאלס, ומתעוררים למציאות של קיפול בגדים, ועוד עם האנגאובר וריח רע מהפה.

 

Ke$ha - Cannibal

דירוג - 1.5 כוכבים
דירוג - 1.5 כוכבים | צילום: נענע10