סוף סוף: סינגל בכורה למארינה מקסימיליאן בלומין

ארבע שנים אחרי הפריצה, מארינה מקסימיליאן בלומין משחררת סינגל בכורה. שיתופי פעולה באלבום? "רק אם זה ישרת את המוזיקה", המפיק תמיר מוסקט? "אהבה ממבט ראשון", ולמה חלק מהשיר נעשה ברוסית? בגלל אמא. האזנה וראיון

מארינה מקסימיליאן בלומין
מארינה מקסימיליאן בלומין | צילום: רותם ואחניש, יח"צ

כמעט ארבע שנים עברו מאז ש"כוכב נולד" הוסיפה הוסיף לנוף המוזיקלי את מארינה מקסמיליאן בלומין,  זוכת המקום השני העונה החמישית של התוכנית. בשונה מרוב שונה מרוב חבריה הפיינליסטים, היא הלכה בדרך שונה ולא רצה לאולפן הקלטות כדי לשחרר אלבום בכורה. במקום זאת, החליטה מקסימיליאן בלומין לבחור בנתיב אחר, תוך שהיא חורשת את הבמות, משתתפת בתוכניות טלוויזיה ומככבת בקמפיינים, כשבמקום לקפוץ למדורה, היא העדיפה להתחמם על אש קטנה.

 

רק עכשיו, לאחר שביססה את עצמה בעולם הבידור הישראלי, היא משחררת את הסינגל הראשון שלה מתוך האלבום המתקרב, "עמוק בטל". חלקו בעברית וחלקו ברוסית, שיופיע באלבום הבכורה שצפוי לצאת בחודשים הקרובים. השיר משלב לחן מקורי לטקסט של לאה גולדברג, ומקסימיליאן בחרה להוסיף לו בית ברוסית, כשהאלבום המלא יכלול טקסטים נוספים של משוררים שהולחנו על ידה, בהם נתן זך, נתן יונתן ויונה וולך.

את העיכוב בשחרור האלבום מסבירה מקסימיליאן בלומין בכך שהיא מאוד סקרנית בכל מה שקשור למוזיקה ולסגנונות, וכיוצא מזה יחד עם ההבנה שלה כי דיסק בכורה חייב להיות שלם, יצירה מזוקקת, רק לאחרונה השלימה וקיבלה את כיוונה האמיתי. "לאחר שביקרתי בהרבה מחוזות מוזיקליים, והעלתי שני מופעים, הגיע הזמן לשבת על האלבום הראשון".

 

- איך הגעת לרעיון לשלב טקסט ברוסית בשיר? זה לא משהו מובן מאילו.

 

"זה פשוט קרה בצורה הכי ספונטנית, כשעבדתי יחד עם אמא שלי (מוזיקאית בהכשרתה - ג.ג). השיר נולד בכלל מהופעות, לאחר שבכל אחת מהן אני 'מלמדת' את הקהל לשיר את המילים, וזה הפך לרגע מאוד עוצמתי בהופעה. בנוסף, המפיק שלי תמיר מוסקט ממש התעניין בשיר הזה ספציפית ורצה להתחיל לעבוד עליו".

- היתה בשיר כוונה לקרוץ לקהל דובר רוסית בעזרת הטקסט?

"לא ממש. תהליך היצירה נעשה בצורה טבעית ובמחשבה אך ורק על הביטוי העצמי שלי, האהבה שלי. אם כדרך אגב השיר יעזור לעולים שמרגישים מבולבלים להרגיש יותר שייכות וביטחון, אז זה יהיה בונוס נהדר".

 

עוד מספרת מספרת מקסימיליאן בלומין שהבחירה בתמיר מוסקט (בלקן ביט בוקס) להפקת האלבום נעשתה לאחר שמצאה לראשונה אמן שמבין אותה מוזיקלית בצורה מושלמת, שמכיר אותה מעולה, וכמוה, מוכשר גם ביצירה קלאסית ובעל אוריינטציה לקצב, "שמעתי על תמיר לפני שנים, אבל רק לאחרונה החלטתי להיפגש איתו, ואיך אומרים? התאהבנו ממבט ראשון".

 

- עבדת בעבר עם אמנים כמו שלומי שבן, רמי פורטיס וערן צור. את מתכוונת לשלב אירוחים גם באלבום?

"בגלל שעסקתי עד היום בהרבה אירוחים ועבדתי עם המון אמנים, החלטתי שבאלבום שלי אני אתרכז במוזיקה שלי בלבד, ולא חושבת שאארח זמרים נוספים, אולי רק במקרה בודד, רק אם זה ישרת את המוזיקה".

 

__

מארינה מקסימיליאן בלומין מעלה מופע פסנתר חדש הנושא את שם הסינגל, "עמוק בטל", בוא תבצע את שירי האלבום לצד שירים מוכרים שהיא אוהבת תחת פרשנותה. האהובים עליה, בפרשנותה הייחודית. המופע יעלה פעמיים בבכורה בפסטיבל "הפסנתר מארח", ולאחר מכן ימשיך לאולמות והיכלי תרבות ברחבי הארץ.

המופע הראשון יתקיים ביוםשישי ה- 19 בנובמבר, מופע צהריים בשעה 13:30, אולם סוזן דלל.  המופע השני יתקיים במוצ"ש ה-20 בנובמבר, בשעה 22:30, אולם ירון ירושלמי (למופע זה אזלו כל הכרטיסים).