האזינו: מורן אייזנשטיין מחדשת את השרוף

איך נשמע הביצוע החדש ל"הבל החן שקר היופי", ומה הביא את אייזנשטיין לעשות קאבר ללהיט של האקס חיים צינוביץ'? ראיון

מורן אייזנשטיין
מורן אייזנשטיין | צילום: רונן אקרמן

מורן אייזנשטיין נאבקת כבר שנים בתדמית בעייתית ובסטיגמות שלא נעלמות. בעצם מאז ימי הבלונד, הסיליקון והמשפט האל-מותי "ואם ביום שלישי לא בא לי?", היא ניסתה לקשור את שמה ואת פועלה לפרוייקטים יותר רציניים, אולם נראה שללא הצלחה יתרה. בעוד עשרה ימים תעלה ההצגה "או אני או הקזינו" שכתבה אייזנשטיין ואף מככבת בה כשבנוסף, ובתאום מושלם, היא משחררת את הסינגל, שיר הנושא של ההצגה, לא אחר מאשר "הבל החן שקר היופי", חידוש ללהיט הזכור של "השרוף" - האלטר אגו של האקס המיתולוגי חיים צ'ינוביץ'.

 

"בתור שחקנית ששיחקה בשתי הצגות בעבר, תמיד אהבתי הצגות הבידור, לשמוע את הקהל צוחק, ותמיד ידעתי שיום אחד גם אני אעשה את זה. לפני שלוש שנים הגיעה לידי ההזדמנות לכתוב הצגת בידור משלי. רציתי לקחת את הכתיבה לכיוון מעניין - ישראלים שיורדים מהארץ, עקב חובות לשוק האפור, ומוצאים את עצמם מתחילים חיים חדשים בארצות הברית", מספרת אייזנשטיין, שמשחקת בהצגה תפקיד של שחקנית כושלת ששיא הקריירה שלה היה תפקיד ככפילת ישבן של שחקנית אמריקנית מפורסמת.

 

"עברתי את תהליך הכתיבה לבדי, כשבמהלך שלושת שנות הכתיבה התייעצתי עם אנשים שאני סומכת עליהם, אבל שאת מירב העבודה עשיתי לבד לחלוטין", היא מספרת. לצידה של אייזנשטיין מככבים גם רוני ששון, פזית ירון-מינקובסקי, רמי חזקיהו ולאון שניידרובסקי, יוצא העונה הראשונה של "האח הגדול".

 

אייזנשטיין מראה מודעות עצמית מפתיעה, מבינה את המצב הנוכחי של הקריירה שלה, ויודעת בדיוק מה צריך לעשות כדי לחזור לתודעה ולעבוד בתעשייה. "נעלמתי, והבטחתי לעצמי שכשאני אחזור - אני אחזור עם תוכן, משהו איכותי" .

- למה בחרת דווקא בשיר הזה?

"כשחשבתי על דרך לעשות יחצי ציבור טובים להצגה, רציתי משהו קליל וזכיר, משהו שאהבו, משהו שיתאים לרוח ההצגה. זה היה רעיון שלי, ואני מאמינה שזה חיבור נכון בין הטקסט בשיר, לבין מהות ההצגה".

 

- ברור לך שעכשיו יגידו שאת משתמשת בגימיק צהוב -  מנצלת את העבר שלך, את היחסים עם חיים צינוביץ', כדי לקדם אינטרס אישי?

"ברור לי לגמרי. זה חלק מהגימיק שחיים הוא האקס שלי. ברור שיש פה משהו צהוב, אבל זה לא מפחיד אותי. אני יודעת שבעקבות השיר הזה יותר אנשים ישמעו על ההצגה וכך בעצם אני משיגה את המטרה שלי".

 

- מה דעתו של חיים על החידוש?

"לא דיברתי איתו. הוא ישמע את הסינגל יחד עם כולם וזכותו תהיה להעביר ביקורת חיובית או שלילית. אני מאמינה שמה שהיה בעבר מקומו בעבר, ואני רק רוצה ליצור ולעשות דברים בכיף".

 

במאי האחרון, נישאה אייזנשטיין לינאי רטפן, הסוכן הצמוד שלה, לאחר מערכת יחסים ארוכה ויציבה, ועכשיו עם ההצגה בקנה, יחד עם עוד פרוייקטים במקביל בהן עוסקת מורן, נוצר מצב בו השניים מבלים הרבה זמן מקצועי יחד.

 

- איך זה לעבוד עם סוכן שהוא גם בעלך?

"לא תמיד קל, אני ישר נעלבת כשהוא מעביר ביקורת. אם הוא מעביר ביקורת מקצועית, אני לוקחת ללב. כאילו אני אישתך, למה אתה מדבר ככה? זה לא יפה. זה לא קל אבל מצד שני גם לא סוף העולם. אנחנו מסתדרים".