"אני הייתי האח החזק"

ג'וסייה וולף, המתופף של WHY? ואמן סולו מתחיל, בדרך לישראל בפעם השניה עם הלהקה שלו. הוא מדבר עם עמית קלינג על אלבום הבכורה, ביקורות והילדות שלו

בפעם הראשונה שראיתי את ג'וסייה וולף, כמו התחבר לי איזשהו פאזל לגבי הסאונד של WHY?. מאז "Elephant Eyelash” אולי הצליל שהם הכי חתומים עליו הוא נגינת המרימבה המהירה והפתלתלה, שפותחת לפחות כמה וכמה שירים שלהם. לפני יכולתי לחשוב על זה הרבה דברים, אבל לא דמיינתי שאחראי לכך ג'וסייה וולף – אחיו הגדול והשקט של יוני וולף, הסולן – שתוך כדי מצליח גם איכשהו לתופף.

את השיחה עם ג'וסייה קיימתי בתחילת מרץ, ממש יום-יומיים אחרי שיצא אלבום הסולו הראשון שלו, “Jet Lag”.


- עכשיו כשיש לך אלבום סולו בחוץ, איך התחושה לקבל עליו ביקורות? שונה מלקבל ביקורת על עבודה עם הלהקה?

"האלבום יצא ממש לא מזמן, אז עדיין לא כתבו עליו בהרבה מקומות. חלק ממה שקראתי היה חיובי וחלק פחות. אבל כן, אין ספק שאני לוקח את זה הרבה יותר אישית מביקורת על אלבום או הופעה של WHY?. שם אני רק המתופף, פה זה האלבום שלי, מהתחלה ועד הסוף."

- איך היה תהליך העבודה עליו?

"הקלטתי אותו באולפן הביתי שלי. אני מנגן שם על כל הכלים, ויוני עשה לו את המיקסים."

קשה להגדיר את הסגנון המוזיקלי של להקת האם של ג'וסייה. ברור שנקודת המוצא של WHY? זה היפ-הופ, ולו רק בגלל שורשי הקריירה של יוני כאחד ממייסדי anticon, לייבל ותיק ומוערך שהוציא אלבומים לכמה מהיוצרים המוערכים ביותר בתחום הראפ הנסיוני (Odd Nosdam, 13 & God, Dosh) וכמובן כחבר בהרכב המנוח cLOUDDEAD. לעומת זאת, "Jet Lag" הוא אלבום קונבנציונלי יותר, שמזכיר לפרקים את גראנדדי, למשל. לעומת זאת, גם מי שיש לו חצי אוזן יזהה אלמנט מהותי אחד מהסאונד של WHY?.

- עכשיו ברור לגמרי מי המציא את סאונד המרימבה הזה.

"(צוחק) כן, זה משהו שאני הבאתי לשולחן ב-WHY? ועכשיו השתמשתי בזה הרבה גם באלבום הסולו. אני מאד מעורב בתהליך העיבודים... אני חושב שזה משהו שיוני מעוניין בו."

- מה עשית בזמן שיוני הקים את אנטיקון והשתתף בקלאודד?

"שאלה טובה... עבדתי בכל מיני עבודות, ניגנתי קצת. הייתי מתופף ג'אז, הייתי מתופף סשנים. אבל הצטרפתי ל-WHY? די מהר. למעשה, יוני קרא לי להשתתף עוד בהקלטות של "Oaklandazulasylum" (אלבום הבכורה של הלהקה, מ-2003), אבל רק אחרי שהוא יצא בעצם הפכתי לחלק מהלהקה - כשיצאנו לטור. "Elephant Eyelash" היה האלבום המלא הראשון שבו השתתפתי, זה היה ב-2005."

על הבמה, הנוכחות של ג'וסייה מרשימה אבל דוממת. בעוד שיוני לא רק שר ומדבר ומפטפט בין השירים, הבכור לבית וולף מתמקד יותר בלעשות את העבודה שלו, מפוקס, בוהה בעיקר בסט התופים שלו או ברצפת הבמה.


- איך זה להיות עם אחיך בלהקה? עד כמה הדינמיקה שהייתה ביניכם השתנתה לעומת מה שקיים היום בלהקה?

"או, וואו, מאד. כשגדלנו אני הייתי האח החזק, הגדול, הדברן והמוביל. יוני היה הילד השקט והמופנם. הייתי גורר אותו לכל מיני שטויות במשך כל שנות ההתבגרות שלו.

אחר כך היו כמה שנים שבהן לא התראינו כל כך הרבה, ואז כשהתחלנו לנגן ביחד, פתאום הכל התהפך. עכשיו אני זה ששותק והוא זה שעושה את כל הרעש."

WHY? יופיעו בבארבי ת"א ב-29 באפריל. 22:00. 130 ש"ח.

>>> WHY? בדרך לישראל: סרטון פרומו הזייתי תוצרת הלהקה
>>> ההופעה המתקרבת: כל הפרטים
>>> עמרי רוזן על "Jet Lag"
>>> עמית קלינג על ההופעה הקודמת שלהם בישראל