"מבחינתנו ההופעה מתקיימת כסדרה"

גדי אורון, מפיק ההופעה של לאונרד כהן בישראל, מספר על ההכנות לרגע הגדול ביום חמישי

"אין לי מושג איך לאונרד כהן מרגיש לא שוחחתי איתו, אבל ממה שאנחנו מבינים, הכל בסדר" סיפר היום בשיחה עם nana10 גדי אורון, מפיק ההופעה בישראל שעתידה להתקיים באיצטדיון רמת גן ב-24 בספטמבר. כהן, כזכור, התמוטט במהלך הופעה בספרד בסוף השבוע האחרון לאחר שסבל מקלקול קיבה, הוא אושפז בבית החולים ושוחרר זמן קצר לאחר מכן.

"עצם העובדה שממשיכים להקים את המתחם ושההופעה בברצלונה מחר מתקיימת מתקיימת כמתוכנן, ניתן להבין שאין בעיות", מוסיף אורון, "אנחנו לא קיבלנו שום אינדיקציה לכך שמשהו לא בסדר - האנשים שלו ממשיכים לנחות בישראל, וברגע זה מתקיים סיור בארץ עם הצוות שלו והבמה עומדת, כך שמבחינתנו ההופעה מתקיימת כסדרה".

- השבוע הוא חוגג את יום הולדתו ה-75. זה משפיע על התפקוד שלו לדעתך?
"ראיתי מופע שלו באירופה לפני שלושה שבועות. מה אני אגיד - הלוואי ואמנים ישראלים היו עושים את מה שהוא עושה, כמו שהוא עושה, במשך שלוש שעות. הוא נראה במצב רוח מצוין".

- לנזיר הזן לשעבר יש דרישות מיוחדות כראוי לאמן בסדר הגודל שלו?
"הוא מאוד מאד צנוע. לאונרד עצמו וכל המוזיקאים שעובדים איתו. הם לא מבקשים דברים יוצאי דופן. הדבר היחיד שהוא התעקש עליו, ובצדק זה שמערכות הההגברה תהיינה מהשורה הראשונה. אנחנו הבאנו אותן מחו"ל. המשאיות עם הציוד כבר חונות ברמת גן".

- מדוע החלטתם לקיים את ההופעה דווקא באיצטדיון? זה לא פוגם באינטימיות שכה רלוונטית למוזיקה של כהן?
כהן והצוות שלו העדיפו שכל הקהל יישב. באיצטדיון זה מקטין את עלות הושבת הקהל. ב-1986 זה היה בקיסריה ובבריכת הסולטן. אם היינו יודעים באותה תקופה שזה כוחו, אני מניח שגם אז היינו עושים את זה באיצטדיון". את ההחלטה שלא להוסיף הופעה שניה לאחר שהתבררו מימדי ההתלהבות והכרטיסים אזלו תוך פחות מיממה, הסביר אורון בכך ש"לא חשבנו שזה דבר נכון לעשות. רוב הכרטיסים נמכרו דרך האינטרנט, ולפי האינטרנט קשה להרגיש את המצב בשטח, לא רצינו להגיע למצב שבו נקיים מופע שני מול איצטדיון חצי ריק".

- כהן מודע להיקף המכירות של הכרטיסים להופעה?
"כן. מטבע הדברים, זה מאד מרגש אותו וזו אחת הסיבות לכך שמתוכננת הפקה שאינה בסדר גודל כמו ההפקות שהוא ניהל באירופה וארצות הברית. זו הפקה הרבה יותר גדולה מכל בחינה, עם דגש מיוחד על הסאונד, התאורה והמסכים. יהיה מופע גדול מאוד".