בקרוב: פסטיבל תל אביב למוזיקה

ריטה עם כנסיית השכל, מחווה לביץ' בויז ולחווה אלברשטיין , פורטיס וממ"ב, שלומי סרנגה במופע אקוסטי והופעות נוספות שיתקיימו בסוף אוקטובר

הבוקר התווסף עוד פסטיבל לרשימת אירועי המוזיקה המקומיים שפוקדים אותנו לאחרונה. הפעם מדובר ב"פסטיבל תל אביב הראשון למוסיקה" שיימשך בין 20 ל-31 באוקטובר במוקדים שונים ברחבי העיר, ביניהם המשכן לאומנויות הבמה, צוותא, בית לסין ומועדני המוזיקה הבארבי, הזאפה, הקומפורט, ברזילי והאוזן בר.

אחת מגולות הכותרת של הפסטיבל יהיה מופע המחווה לחווה אלברשטיין. המופע, שיתקיים תחת השם "בנות חווה", ירכז על במה אחת כ-15 מוזיקאיות אלטרנטיביות בולטות כמו אביגיל רוז, איה זהבי פייגלין, אפרת גוש, דקלה, הדרה לוין ארדי, יעל דקלבאום, לי טריפון (אטליז), מיכל גבע, נועה בביוף, נעם נבו, עינב ג'קסון כהן, קרני פוסטל, רוני אלטר, רות דולורס וייס, שילה פרבר, תמר אפק ועוד. הזמרות יגישו עיבודים מקוריים לשיריה של אלברשטיין, בהפקתו המוסיקלית של יונתן לוי (איזבו).

בין שאר ההופעות הייחודיות לפסטיבל אפשר למצוא את ריטה שתופיע עם כנסיית השכל, יהודית רביץ מארחת את האחים רמירז, הפרויקט של עידן רייכל בהפקה מיוחדת עם אורחים מחו"ל, פורטיס ומארינה מקסימיליאן בלומין, מתי כספי שיחגוג 25 שנה לצאת האלבום "מתתיהו ואלכסנדר", עלמה זהר מארחת את יענקל'ה רוטבליט, Rooster מארחים את דודי לוי, כהן@מושון בליווי 8 נגנים. מופע נוסף שיתקיים הוא "ויברציות טובות" - מחווה ללהקת הביץ' בויז, וכן, מופע מחווה מיוחד לאהוד בנאי והפליטים עם ביצועים חדשים ומקוריים לשירים הישנים בביצועים של אברהם טל, אייל "קוואמי" פרידמן, בום פם, גיא מר, דן תורן, הקרטל, מאור כהן, מוקי, שי צברי ותומר יוסף.

עוד מופעי בכורה שיושקו במסגרת הפסטיבל הם המופע של ברי סחרוף ורע מוכיח במסגרת אלבום הביצעוים לשיריו של אבן גבירול, עברי לידר במופע אנפלאגד, ישראל גוריון ואסף אמדורסקי במחווה ל"הדודאים", שלומי סרנגה במופע אקוסטי, ארקדי דוכין בשירי אהבה, בועז מעודה מארח את קרן פלס, ליבי (לי בירן), שילה פרבר, דן תורן, וGot No Shame-. כמו כן, יופיעו גם דניאל סלומון, דנה עדיני, נעם רותם ומיקה קרני, שיחשפו לראשונה שירים חדשים מתוך אלבומים שטרם יצאו לאור.

הופעות נוספות שיתקיימו במסגרת הפסטיבל הן של אביתר בנאי, ארז הלוי, גלי עטרי מארחת את קורין אלאל לרגל השקת "המיטב", מרסדס בנד, קולולוש, התקווה 6, ולוס כפרוס.

במקביל למופעים המיוחדים שיתקיימו במסגרת הפסטיבל, ההפקה תפרוש את חסותה על שלושה מופעי חו"ל שייערכו ב-26 באוקטובר במועדון הבארבי, ההופעה של איזי סטאר אול אול סטארז באותו מקום ב-20 באוקטובר, והופעה של Gong ב-30 וב-31 קאוקטובר בזאפה.

"יזמנו את הפרויקט החשוב והמורכב הזה על מנת ליצור פסטיבל ארצי ובינלאומי שיהווה מסורת תל אביבית חדשה, וכור היתוך ליצירה ולקידום מוזיקאים הפועלים בעיר", אמרו היום ניצן זעירא ואודי דבוש, המפיקים והמנהלים האומנותיים של הפסטיבל. "אנו מאמינים כי פסטיבל מהסוג הזה יתרום לקידום חיי התרבות הישראליים בכלל ותחום המוזיקה, היצירה והשירה בפרט".