ההתנהלות הזו לא מקובלת עליי

ההופעה של MGMT היתה אמורה להיות אחד מרגעי השיא של הקיץ, אבל הפכה עבור פיני אסקל לאכזבה צורמת, ולא רק בגלל התקלות בסאונד

1. מדונה בעשרים שקל

הדבר הכי טוב שיצא מההופעה של MGMT היה מפגש מקרי שבעקבותיו זמן איכות עם ק' שחיכתה לבד למונית בסוף הערב. השיחה לא התעלתה לגבהים מרשימים במיוחד, אלא היתה איטית וכבדה, בעיקר מנוגדת אינטרסים, ועל הדרך סבלה מעוד כמה תכונות שמביאות לכדי כישלון ידוע מראש. לאף אחד מהצדדים לא היה מספיק כוח ובריאות לקטוע אותה בזמן ולפזר כוחות, עד שבשלב מסוים יצא מתוך השיחים בחור מזוקן וקבע: "אתם בטח רוצים חולצה של מדונה בעשרים שקל". לרגע קצר ה"אתם" נשמע כמו לחן כייפי מהסוג ש-MGMT מנפיקים באולפן. העלבון הפרטי – הרגע משהו ניסה למכור לנו חולצה של מדונה – הפך לעלבון כלפי ההרכב.

2. שמועה שג'סטין הגיע, אבל MGMT נתקעו בנתב"ג

הרכב מגניב לאללה בשם דאלאס גילד עולה לחמם. בהתחלה הם נראים כמו האלה מ"טיסת הקונקורדס", אבל מהר מאוד מתברר שהם הדבר האמיתי של הערב, אפילו יותר מ-LCD Soundsystem, בטח יותר מ-MGMT. במקביל, כל מיני פליטות מדונה מעבירות ביניהן מידע שלפיו ג'סטין טימברלייק נחת בישראל וטס לפני המקלחת לבצע דואט עם מדונה, מאתיים מטר דרומית לנו. וכש-MGMT עולים לבמה, נראה כאילו דווקא עליהם היו שמועות שהם מגיעים, אבל משהו השתבש בטיסה. מהתקווה הגדולה של הקיץ, הם הפכו לאכזבה אחרי קריסת מערכות כללית.

3. אל תתקרבו, זה ממגמט

מה שיפה ב-MGMT זו העובדה שהם יודעים לשדר עומק ותחכום ובו בזמן לעשות הרבה פאן בעזרת צלילים שנראו כאילו נולדו במיוחד בשבילם – הלהיטים Electric feel, Kids, Time to pretend, ו-The Youth יעידו על כך. לקחתם להם את הדבר הזה שהפך אותם לאחד ההרכבים המפתיעים והמעניינים של השנתיים האחרונות? לקחתם להם את הכל. אז כן, הם חמודים, גם מצליחים להשתלב בצורה הרמונית לא רעה בכלל, ויש כאלה שאומרים שהם גם מצחיקים, אבל בהופעה זה מרגיש כמו חבורת טינאייג'רים שהקימו להקת בית ספר במקלט והחליטו לעשות קצת רעש. פה ושם זה הצליח, כי הבסיס של השירים שלהם באמת עשוי מצוין, אבל לרוב זה נפל במבחן הסאונד וההפקה. וכאילו כדי להשלים את הבאסה, באמצע Kids קרס הכל בשל תקלה טכנית והביצוע העמום היה בגדר פינאלה ראויה לערב מתסכל.

שירים מצוינים, הרכב גאוני, טאץ' ייחודי – כל אלה התנפצו על הרצפה והנפיקו הופעה בינונית מדי למרות כמה פיקים מרגשים. בגילם הצעיר ובניסיונם הדל זה עדיין נסלח, אבל מישהו שם יצטרך להיכנס לנעלי המבוגר האחראי ולעשות הרבה סדר בבלאגן.