ח"כ בן-ארי: לפסול את עוואד מייצוג באירוויזיון

מיכאל בן-ארי מהאיחוד הלאומי דורש את פסילת הזמרת הערביה, שאמורה לשיר יחד עם אחינועם ניני את השיר "עינייך". לדבריו, "לא חסרים אמנים יוצאי צבא שהדגל הלאומי הוא דגלם"

ח"כ מיכאל בן ארי מהאיחוד לאומי, פנה במכתב להנהלת רשות השידור בו הוא דורש כי הרשות תפסול את מירה עוואד מלייצג את מדינת ישראל בתחרות האירוויזיון.

בן ארי שהסתמך על ראיונות לתקשורת של עוואד, טוען כי "כאשר מי שאמורה לייצג את המדינה מעידה על עצמה שהתפקיד שהוטל עליה יש בו לגרום לה למבוכה והיא אינה רואה עצמה כמייצגת את ההמנון הלאומי או הדגל הלאומי שלנו. יש בכך כדי לבדוק שוב האם הגברת מתאימה לייצג אותנו במעמד זה. מאידך גיסא אין ספק שהמבוכה שלה כמייצגת של מדינת ישראל תגרום למבוכה פי כמה וכמה לציבור הרחב במדינת ישראל".

לדבריו, "אני מבקש מכם לפטור את הגברת ממבוכתה ולשקול חלופה ראויה יותר לייצג את הציבור בישראל. לא חסרים אמנים יוצאי צבא, שהדגל הלאומי הוא דגלם וההמנון הלאומי הוא המנונם והם יוכלו לייצג את הציבור בישראל בנאמנות ובגאווה ולא חלילה במבוכה. אף מדינה לא הייתה מרשה לעצמה לשלוח אמן שייחסו להמנונה ולדגלה הוא יחס של בוז וניכור".

בתחרות הקדם אירוויזיון שנערכה השבוע נבחר לייצג את ישראל השיר "עינייך". הוא יבוצע במוסקבה על ידי מירה עוואד ואחינועם ניני לראשונה בעברית, אנגלית וערבית. זו הפעם הראשונה בתולדות תחרות האירוויזיון שהשיר שייצג את ישראל יבוצע בשלוש שפות.

הבחירה ביהודיה ובערביה לייצג את ישראל התקבלה בשיא התקיפה בעזה במסגרת מבצע "עופרת יצוקה" ועל אף שכל השירים עוסקים באחדות ובשלום, לא כולם ראו את ההחלטה בעין יפה. עוואד מקבלת תגובות קשות מהציבור הערבי בעוד שניני נתקלת בהתנגדות ובמחאות בהופעותיה האחרונות בספרד. בכל מקרה נראה שהעניין הציבורי סביב השתיים יביא אותן לפחות עד שלב הגמר.

"אנחנו שמחות שיש לנו הזדמנות להעביר מסר של קומוניקציה, שלום ודו קיום", אמרה ניני בערב התחרות, "אנשים רוצים משהו שאפשר להיאחז ולהאמין בו. אולי אם נבחר בדרך האחרת נוכל להגיע למקום טוב יותר".