לואוקי נעצר בנתב"ג

הראפר וחבר ההרכב Mongrel שהגיע לישראל לצורך הופעות התרמה, נעצר בסוף השבוע בנתב"ג לחקירה ארוכה שבסופה שוחרר וגורש חזרה לבריטניה

הראפר הבריטי לואוקי (Lowkey), חבר בקולקטיב האינדי Mongrel, נעצר בנתב"ג ביום שישי האחרון (27 בפברואר) למשך חקירה שנמשכה תשע שעות, כך מדווח מגזין NME.

לואוקי, המשתתף בהרכב היפ הופ בו חברים גם הבסיסט של הבייבישמבלס והמתופף של הארקטיק מאנקיז, הגיע לישראל בכדי לקחת חלק בסדרה של מופעי התרמה שתוכננו להתקיים ברשות הפלסטינית ובמחנות פליטים בשטחה, זאת במטרה לאסוף כסף לשיקום רצועת עזה. לדברי לואוקי, מעצרו התבצע ברגע שירד מהמטוס: "משכו אותי הצידה על מנת לתשאל אותי ולברר מדוע הגעתי לישראל, האדם שחקר אותי היה חמוש אך ללא מדים".

"לאחר מכן", מוסיף לואוקי, "הועברתי לביקורת הדרכונים, שם הוחרם הדרכון הבריטי שלי והעוברתי לחקירה שנמשכה תשע שעות. במהלך הזמן הזה נשאלתי פעמים רבות בנוגע לאספקטים רבים של חיי, על מטרת הטיול שלי והיעדים בהם תכננתי לבקר בישראל, ומהיכן ההורים שלי".

"בסופו של דבר נאמר לי שהסיפור שלי הוא שקר", הסביר לואוקי ל-NME, "שוחררתי לאחר מכן בידיעה שלא משנה כמה מתסכל היה מה שעברתי, זה אפילו קמקצוץ מההשפלה שהפלסטינים נאלצים לעבור על בסיס יום יומי".