ווינהאוס ורונסון ברשימת החיסול של גורמי טרור

הזמרת איימי ווינהאוס והמפיק מארק רונסון נמצאים ברשימת חיסול של קיצונים מוסלמים בבריטניה בשל היותם יהודים

פעולת צה"ל בעזה ממשיכה לעורר הדים בבריטניה. הזמרת איימי ווינאהוס והמפיק המוזיקלי מארק רונסון נמצאים ברשימת מטרות של קבוצת מוסלמים קיצוניים הפועלת במדינה, כך דווח הבוקר במגזין The Sun.

רשימת המטרות נהגתה בפורום של אתר Ummah.com הפועל מבריטניה. כחלק מדיון שהתפתח בפורום, פורסמה רשימה של 100 היהודים המשפיעים ביותר בבריטניה מתוך כוונה שאלה יהוו יעדים לפגיעה. גלן ג'נווי, מומחה ללוחמה בטרור, אמר למגזין כי יש להתייחס ברצינות לאיומים: "האתר מתופעל על ידי גורמים קיצוניים ויש לקחת את האיומים מאוד ברצינות. צפו לקמפיין שנאה והפחדה מ-20 או 30 בריונים".

עמותת The Community Security Trust שעוסקת בהגנה על הקהילה היהודית בבריטניה ייעצה ליהודים מפורסמים לנהוג במשנה זהירות ולגלות עירנות לאיומים פוטנציאליים". הקבוצה רשמה 24 מקרי התנכלות ליהודים מאז ה-29 בדצמבר, יומיים לאחר תחילתו של מבצע "עופרת יצוקה" ברצועת עזה.

בין המאויימים לצד ווינאהוס ורונסון נמצאים ברשימה גם שר החוץ הבריטי דיוויד מיליבנד, לורד לוי – מקורבו של טוני בלייר, ואנטוני ג'וליוס שהיה עורך דינה של הנסיכה דיאנה.

ביום שבת האחרון נערכה בכיכר טרפלגר שבלונדון עצרת כנגד פעולת ישראל ברצועה, בה נכחו גם המוזיקאים אנני לנוקס ובריאן אינו שנאמו בגנות תקיפות צה"ל ברצועת עזה, ואינו אף השווה את המצור ל"גטו ורשה של המזרח התיכון".