בריאן אינו נגד ממשלת ישראל

המוזיקאי הבריטי המוערך השתתף בעצרת נגד הפעולה בעזה והתבטא קשות כנגד המדיניות של ממשלת ישראל ואף השווה את המצור על עזה ל"גטו ורשה של המזרח התיכון"

בעצרת נגד פעולת צה"ל ברצועת עזה שנערכה ביום שבת האחרון בכיכר טרפלגר שבלונדון, בה נשאה נאום הזמרת אנני לנוקס, השתתף גם המוזיקאי הבריטי בריאן אינו.

אינו האשים את ישראל במתרחש ברצועת עזה ואמר ש"מה שמתחולל בעזה הינו ניסוי בפרובוקציה מטעם ממשלת ישראל. אתם לוקחים מיליון וחצי אנשים, דוחסים אותם בשטח קטן, מונעים מהם מזון, שתיה, מים, סניטציה ותרופות, ואז מופתעים כשהם הופכים להיות עוינים. אבל אתם רוצים בעוינות הזו, כי זה מה שנותן לכם את האות להתנהג כמו קורבן. ישראל מתיימרת להיות קורבן בסיטואציה שבה היא התוקף".

"זו טרגדיה שמדינה שנבנתה על אפר השואה מתנהגת בצורה כזו. זה שובר לב. למה הישראלים עושים זאת? מהי הסיבה ליצירת העימות הזה?", אמר אינו והוסיף: "הסיבה היא שתחת המעטה של זה (הקונפליקט – א.פ) הם יכולים להמשיך לבנות התנחלויות. הם יכולים להמשיך לקבל סכומים גבוהים מהממשל האמריקאי, הם יכולים להמשיך לגנוב את מולדתם של הפלסטינים, ולהמשיך ליצור גטו ורשה במזרח התיכון".

"אני שמח לראות שיש פה הרבה יהודים וערבים ממדינות שונות, והרבה אנגלים מהמעמד הבינוני כמוני, זו תנועת המונים, הבה ונמשיך לפעול" אמר אינו בסיום הנאום כאשר פנה לנוכחים בקהל.

בריאן הינו מוזיקאי פעיל בסצינה הבריטית קרוב לארבעה עשורים, הוא החל את הקריירה המוזיקלית שלו בתחילת שנות השבעים כאשר היה חבר בהרכב רוקסי מיוזיק, ולאחר מכן עבד עם דיוויד בואי. בין ההפקות הבולטות שלו ניתן למנות שלושה אלבומים ל-Talking Heads, חמישה ל-U2 (כולל האחרון שעתיד לצאת בקרוב), ואת האלבום הרביעי של קולדפליי.

עוד התבטאויות של אמנים נגד ישראל
בריאן אינו מפיק את החדש של יו-2