סאבלימינל לאירוויזיון?

הראפר סאבלימינל הוא המועמד המוביל לייצג את ישראל באירוויזיון 2009 במוסקבה, זאת לאחר שנפסלה מועמדותו של הראל סקעת עקב הסכסוך עם הד ארצי

משפחת תאקט היא המועמדת המובילה לייצג את ישראל בתחרות האירוווזיון 2009 שתתקיים במוסקבה באמצע מאי, כך פורסם הבוקר (שני) ב"מעריב". עוד פורסם כי ברשות השידור נוספת נשקלת המועמדות של שלישיית הבנות נחמה.

"שמו של קובי שמעוני ("סאבלימינל" –א.פ) עלה בוועדה ואנו מאוד נשמח אם הוא ייבחר", סיפר ל-nana10 נציג משפחת תאקט, "יש לנו שיר מנצח שיגרום לרעש עולמי", הוסיף. למרות זאת, לא נמסר מידע על אופיו של השיר ועל המסרים שלו, והאם יעסוק בנושאים פוליטיים בעלי אוריינטציה פוליטית ופטריוטית שעימה מזוהים השירים של אמני הלייבל. כזכור, כשלהקת טיפקס ייצגה את ישראל באירוויזיון 2007, נבחר השיר "כפתור אדום" שעורר סערה תקשרותית, לפיה השיר נושא מסרים פוליטיים לא ראויים, ומארגני התחרות אף שקלו להחרימו. בסופו של דבר, הנהלת האירוויזיון אישרה את השיר, שלא הגיע לשלב הגמר בתחרות.

בתחרות האירווזיון 2009, ה-54 במספרה שעתידה להערך במוסקבה באמצע חודש מאי, המועמד שתוכנן לייצג את ישראל היה הראל סקעת, שזכה במקום השני בתוכנית "כוכב נולד 2". סקעת פסל את מועמדתו לאחר סכסוך מתוקשר עם חברת הד ארצי, חברת התקליטים בה היה חתום. על פי שמועות, המועמדת שהיתה אמורה להחליפו הינה מארינה מקסימיליאן בלומין, גם היא פליטה של התוכנית שהגיעה למקום השני בעונתה החמישית – עם זאת, גורמים מקורבים לבלומין סיפרו ל-nana10 ש"היא לא השתתפה ולא היתה מעוניינת להשתתף בתחרות".

מרשות השידור נמסר בתגובה: "הוועדה בוחנת השתתפותם של מספר אמנים, אולם טרם התקבלה הכרעה. בימים הקרובים תתכנס ועדת האיתור של הרשות לבחירת מספר אפשרויות, ומתוכם תבחר הועדה המאשרת את האמן שייצג את ישראל".

צה"ל הוריד מהבמה את מארינה מקסימיליאן בלומין
עמית קלינג לא נשאר חייב ויצא להגן על הממ"ב