סיכום 2008 במוזיקה: קורא בקליפים

שירים ואלבומים מוצלחים זה נחמד, אבל זה הרבה יותר כיף כשהם מלווים בקטעי וידאו מהנים. אלכס פולונסקי מגיש לכם את עשרת הקליפים המגניבים של 2008

Sigur Ros - Gobbledigook
כשסיגור רוס שיחררו השנה את Með Suð í Eyrum Við Spilum Endalaust, אחד האלבומים הקומוניקטיביים ביותר שלהם, החופש התבטא לא רק בצלילים ובמילים (האלבום הראשון שלהם שבו יש שיר באנגלית) אלא גם בקליפ לשיר שפותח את האלבום ונותן שלוש וחצי דקות של מסיבת טבע בעירום.Mystery Jets - Young Love
"תסרוקת הגונה היא מה שמפריד אותנו מבעלי חיים" אמר פעם רן אורן, הבעלים של פאב הריף ראף בראיון ל"העיר". אז לא רק שבליין האריסון מסתובב עם אחת התסרוקות המגניבות בסצינת האינדי, הוא והלהקה שלו גם עושים מוזיקה מגניבה וקליפים משעשעים.

Gnarls Barkley - Who's Gonna Save My Soul
סביר להניח שמדובר באחד הקליפים העצובים של השנה, כשהבחור לא יכול לשאת את האפשרות של הפרידה מבת הזוג שלו, הוא פשוט חותך את עצמו בחזה ומגיש לה את ליבו המדמם על צלחת.Devendra Banhart - Carmensita
אמנם דבנדרה בנהרט ונטלי פורטמן כבר נפרדו מאז הקליפ הזה, אבל תמיד יהיה להם אותו בכדי להזכר בהפקה הבוליוודית הזו שכוללת אלים הינדיים, פולק פסיכדלי בספרדית וריקודים מוזרים.

Radiohead - House of Cards
אחרי שהם שחררו אלבום שעורר הדים לא רק בגלל איכותו אלא בגלל פורמט התמחור שלו (קחו בחינם או שלמו כמה שבא לכם), רדיוהד הפגיזו בקליפ שמבוסס על חיישני לייזר שמדמים את הפרצוף של ת'ום יורק - מצלמות ותאורה? זה כל כך לא 2008, אז הם ויתרו על זה.

MGMT - Time To Pretend
הצמד הברוקלינאי שפרץ השנה עם אלבום בכורה לוהט לא רק שר על סמים, אלא גם גרם לקליפ של הסינגל הראשון שלו להיראות כמו טריפ אסיד ארוך ומהנה.

The BPA Featuring Dizzee Rascal & David Byrne - Toe Jam
כשפאטבוי סלים, דיוויד ביירן (Talking Heads) ודיזי ראסקל מתכנסים לעבוד יחד, לא מפתיע שמתקבל שיר גרובי לחלוטין שאליו מתווסף קליפ בכולו באווירת סרט פורנו סבנטיזי, רק שהפעם פסי הצנזור מקבלים תפקיד יותר משמעותי מסתם להסתיר איברים חשופים.

Justice – DVNO
הקליפ הזה של ג'אסטיס יכול להביא כל חובב טיפוגרפיה למצב של אורגזמה – עבור כל השאר, הוא סתם ממש מושקע ועתיר במגניבות רטרואית שמלווה את אחד הלהיטים של "Cross", אלבום הבכורה שלהם מ-2007.

CSS – Move
הלהקה משייטת בדרכים בתוך וואן להקתי קטן ועוצרת בנקודות מפתח כדי לתעד את עצמה עם מצלמת פולרואיד בניסיון ליצור אפקטים אופטיים מגניבים. נסו בבית.

Weezer - Pork and Beans
הקליפ לסינגל הפותח של האלבום השישי של וויזר הוא אסופה נהדרת ורוויה ברפרנסים לכוכבי יוטיוב מהשנים האחרונות – לא ספין אופים מוצלחים, אלא באירוח של כוכבי הוידאו עצמם שנרתמו למשימה ועשו את אחד הקליפים השמחים של השנה.