בלר מתאחדים

שש שנים לאחר הפירוק, להקת בלר חוזרת לבמת ההייד פארק בלונדון, ובהמשך תקיים הופעות נוספות בממלכה המאוחדת. דיימון אלברן, סולן הלהקה: "זה פשוט הרגיש כמו הדבר הנכון"

ענקית הבריטפופ בלר (Blur) חוזרת לבמה לאחר בצורת הופעות של תשע שנים. יהיה זה האיחוד הראשון של הלהקה מאז שהתפרקה כשהגיטריסט גרהם קוקסון עזב אותה בשנת 2002, שנתיים לאחר ההופעה האחרונה שקיימו ב- Royal Festival Hall בלונדון.

"זה פשוט הרגיש כמו הדבר הנכון", אמר דיימון אלברן, סולן הלהקה, למגזין NME, שם פורסמה לראשונה הידיעה על הופעת האיחוד, ששמועות עליה נפוצו בחודשים האחרונים. עוד אמר אלברן ש"איכשהו זה הרגיש ששוב יש לנו מה לעשות, אנחנו לא לגמרי חסרי תועלת או חסרי תכלית - יש לנו סיבה להתקיים".

ההופעה תתקיים בתאריך בהייד פארק בלונדון ב-3 ביולי, וכרטיסים ניתן יהיה לרכוש החל מיום שישי הקרוב במחיר של 45 פאונד. הלהקה סירבה למסור פרטים על מועדים של הופעות נוספות, אך אלברן אמר ש"אנחנו מופיעים בלונדון כי זה נראה הגיוני, אבל נמשיך להופיע גם בחלקים אחרים של המדינה", כאשר באומרו זאת ייתכן ורמז לאימות השמועות על הופעה צפויה של הלהקה בפסטיבל גלסטונבורי, על אף שזה מתקיים בסוף חודש יוני, ימים ספורים לפני ההופעה המדוברת בלונדון.

בלר הוקמה ב-1989 והקליטה שבעה אלבומי אולפן (האחרון, "Think Tank", יצא בשנת 2003) שסינגלים מהם שלטו ביד רמה במצעדי הפזמונים הבריטיים של שנות התשעים, כששניים מהם - "Country House" ו"Beetlebum" אף הגיעו למקום הראשון.

מאז האלבום האחרון, דיימון אלברן השקיע את זמנו בפרויקטים עצמאיים, כשהמרכזי מביניהם הוא להקת Gorillaz בשיתוף האנימטור ג'יימי האוולט. גראהם קוקסון, הגיטריסט, המשיך לאחר התפרקות הלהקה בקריירת סולו שאותה התחיל עוד ב-1998.

באסיסט הלהקה, אלכס ג'יימס עבר לגור בחווה באוקספורדשייר והוציא ביוגרפיה בשם "Bit of a Blur". שינוי הקריירה החד ביותר חל מכיוונו של מתופף הלהקה דייב ראונטרי שהפך לחבר במפלגת הלייבור ונבחר מטעמה לייצר את מחוז ווסטמיניסטר ולונדון בבחירות הקרובות.