הוברפוניק בדרך לישראל

ההרכב הבלגי שהיה לחלוצי ז'אנר הטריפ הופ מגיע לישראל רגע לפני שחברי הלהקה נפרדים מהסולנית שליוותה אותם מזה כעשור. בדרך הם גם גם מקווים למצוא לה מחליף או מחליפה

שבועיים בלבד אחרי שהביאו לארץ את אמן הפולק חוזה גונזלס, הבטיחו אנשי חברת ההפקות מונוקרייב שיש להם הופעות חו"ל נוספות בשרוול, הם מודיעים על הגעתו לישראל של הרכב הרוק הבלגי הוברפוניק (Hooverphonic).

הוברפוניק החלו את דרכם בשנת 1995, אז עוד הוגדרה המוזיקה שלהם כטריפ הופ, אך במהרה הרחיבו את היריעה הסגנונית שלהם ויצרו גם מוזיקה אלקטרונית, רוק, פופ, ואמביינט. זמן קצר לאחר השקת אלבום הבכורה A New Stereophonic Sound Spectacular פרשה ממנה הסולנית לייזי סאדוניוס (Liesje Sadonius), שאותה החליפה בהמשך ג'ייקי ארנרט (Geike Arnaert) שהודיעה בתחילת החודש הנוכחי על פרישתה מהלהקה לאחר סיבוב ההופעות הקרוב, שיכלול הופעה שתתקיים במועדון הבארבי בתל אביב ב-20 בנובמבר.

הלהקה, שמתגאה בדיסקוגרפיה הכוללת שישה אלבומי אולפן, אלבום הופעה, ואלבום אוסף, מחזיקה מאחוריה לא מעט להיטים שהפכו לחלק מפסקולים של סרטים ופרסומות שונות, ביניהם השיר "2 Wicky" שהיה לחלק מפסקול הסרט "לגעת ביופי" של הבמאי האיטלקי ברנרדו ברטולויצ'י, וסרט האימה "אני יודע מה עשית בקיץ האחרון". השירים "Eden" ו-"This Strange Effect" הושמעו שניהם בעונה השלישית של סדרת הפעולה ניקיטה. השיר "Inhaler", סניגל מאלבום הבכורה של להקה, הופיע בסדרה CSI.

דווקא האלבום השישי והאחרון של הלהקה, The President Of The LSD Golf Club, שהופק ב-2007, יותר מעשור לאחר היווסדה, נחשב בעיני חבריה לאקספרמנטלי ביותר מבין אלו ששיחררה – האלבום הוקלט באופן חי באולפן במשך 11 ימים וללא שימוש בסינטיסייזרים ומחשבים, כלים שבהם נהגה הלהקה להשתמש עד כה; בנוסף, אלכס קלייר, כותב השירים, הבסיסט, והמפיק של הלהקה, השתמש לראשונה בקולו לליווי השירים. את השם שנתנה הלהקה לאלבום רצתה להעניק לאלבום השלישי שלה, שיצא בשנת 2000, אך נמנעה מלעשות זאת לאור דרישתה של חברת התקליטים שלה דאז, Epic Records, שפעלה בהתאם לתכתיבים של חברת האם סוני. לא היתה זו הפעם הראשונה שהלהקה הסתבכה בעקבות שמות שבחרה – שמה המקורי היה Hoover, אף שונה לאחר זמן קצר לאחר שחבריה גילו שלהקתם אינה היחידה שנושאת את אותו שם, וגם על מנת להמנע מתסבוכת משפטית מול יצרנית שואבי האבק המפורסמת שכבר נשאה את השם הזה מאז 1907.

אלכס קלייר וריימונרד גירטס, החברים הנותרים בלהקה, לא חיכו הרבה בין בשר לחלב, וחמישה ימים אחרי ההודעה על עזיבתה של ג'ייקיארנרט, הודיעו בעמוד המיספייס שלהם שהם מחפשים את מחליף או מחליפה, שמוזמנים לשלוח להם קורות חיים ושירים לדוגמא - אז אם חשבתם על קריירה מוזיקלית בחו"ל, זו ההזדמנות.

יום חמישי 20/11 ב-22:00, בארבי ת"א
179 ש"ח במכירה מוקדמת, 199 בערב המופע