סינגלים

היום במדור: ליבי רן ממחזר, מאור כהן מסכם יואב יצחק מביך וסתמי ושרון הולצמן נותן תקווה

לי בירן // עוד סיפור אחד של אהבה (3:53)

אחרי זכייה במקום השני של "כוכב נולד 6", לי בירן החליט להיכנס לאולפן כדי להנציח את ביצוע הגמר שלו. הביצוע נכנס לאלבום המלווה את העונה ויוצא כסינגל רשמי מהאלבום.

ליבי השתתף בעיבודים, ולמרות שישראל כבש את את נישת המוסיקאי היוצר, ליבי הפגין נוכחות מוסיקלית, והוכיח שיש לו מה להגיד. רבע שעה אחרי שפירקו את הבמות בווליום כנרת, ליבי היה צריך לומר יפה תודה ולעשות לביתו. הצעד הבא שלו כיוצר היה צריך להיות שיר מקורי. ישראל עשה את זה בגמר, וניצח.

מילים ולחן: עוזי חיטמן

מאור כהן // למה? אני אוהב אותך (4:51)

מאור כהן משחרר שיר חדש נוסף מהאוסף הכפול שלו שייצא בקרוב, ויסכם את הקריירה המוסיקלית שלו עד היום. האלבום יכלול שני שירים חדשים – "רגע לפני" המצוין שיצא לפני חודשיים, והסינגל החדש שלשמו התכנסנו.

מאור כהן הוא מוסיקאי נהדר ונמנה על היוצרים האהובים עליי, אך נראה כי ימי הגיטרות החשמליות שלו, לא ישובו עוד. כהן בא עכשיו ממקום נעים, שאולי מיישר קו עם הקונצנזוס אך בהחלט מצליח לעבור ולענג.

מילים ולחן: מאור כהן

יואב יצחק // כמה טוב שבאת (3:45)

אם יש משהו שלא היה חסר במוסיקה הישראלית, הוא עוד שיר ים תיכוני סתמי. "כמה טוב שבאת" אמנם מגיע אלינו מזמר ותיק ומוערך אך אין בכך בכדי לשפרו.

יואב יצחק ישחרר בקרוב אלבום אולפן חדש, 13 במספר, ומתכונן לקראת סיבוב הופעות. אני לא מזלזל בו או בקהל שלו, אבל הטקסט מדבר בעד עצמו: "לאט אני ואת עוד נגיעה אחת, ואז נקשר מבט אל תוך חייך, ענייך היפות שוב מציירות אותי, האם לעד תישארי איתי?". זה כל כך רע שזה אפילו לא ראוי להתייחסות. אבל יש מי שיאמר שכל התייחסות או אזכור שווים זהב. אז הנה, עלינו.

מילים: רמי לב / לחן: שמואל אלבז

Her Lies // אסף אבידן והמוג'וס (3:51)

מה עוד לא נאמר על אסף אבידן ? קול ענק, נוכחות ולהקה שמנגנת מצוין. חזיון שחייבים לראות בעיניים. כעת הוא מוציא סינגל חדש.

אבידן כותב ושר באנגלית ומצליח לכבוש עם הופעה בימתית מצוינת, כאילו המוזיקה שהוא עושה היא מיינסטרים מן השורה, למרות שהיא לגמרי לא. בקיצור – אם נשאר לכם כסף ממקרטני, לכו לראות את אסף אבידן בהופעה.

מילים ולחן: אסף אבידן

שרון הוצלמן // פתח את ליבך (3:35)

אחרי החידוש ל"בוקר טוב עולם", שרון הולצמן משחרר שיר נוסף מאלבום הגרסאות האקוסטיות של שיריו עד כה (ולא, זה לא דז'ה וו מהסינגל של מאור כהן. זה אייטם חדש).

הביצוע כאן נהדר, אפילו הפיוט מתהילים נסבל, כולל ההמהום מ"הללויה" של ליאונרד כהן שלוקח אותך למקומות יפים. הפעם אין משהו שלילי לומר על הולצמן, מי שרצה השנה להיות הילד הרע של המוסיקה הישראלית (מכות עם עיתונאי, הודעה פיקטיבית על מוות שלא היה, וכד') הביא ביצוע מוצלח לשיר תקווה אמיתי.

מילים ולחן: שרון הולצמן