סינגלים בהשגחת הדץ

היום בסינגלים: יעל הדר לא עושה קפה, אורנה דץ מתעטפת באינטימיות והגרובטרון חייבים להתחדש

יעל הדר // תעשי קפה חיילת (3:34)

השחקנית יעל הדר ("לחיי האהבה", "האלופה" ועוד) יצאה לאחרונה בקריירה מוסיקלית ושיחררה לרדיו סינגל בכורה המתבסס על חוויות השירות הצבאי שלה, וכעת היא בדרך לאלבום בכורה ב"בארבי רקורדס" של שאול מזרחי. על ההפקה המוסיקלית אחראים יוני בלוך ועמרי אנגל, שהכיוון, אם להסתמך על סינגל הבכורה, הוא היפ הופ, אבל באווירת אולד סקול בואכה שירת ימי התיכון, מה שנותן הגשה שהיא בוסרית מצד אחד, אך עדיין מלאה בחן. שלומי שבת, אגב, מתארח בפזמון החוזר.

לא ברור כמה השיר יכול להחזיק בתור המנון מחאה, ואת מי זה בדיוק אמור לעניין. למען הדיון, הצבא צריך פקידות ופקידים (נראה איך הסא"ל הכי פשוט יתפקד בלי לשכה), ומי שקשה לו להכין קפה על הדרך בשירות הצבאי שלו, שיחכה לתום השירות, כשיעבוד בזה כדי לממן את עצמו בימי התואר הראשון. יחד עם זאת, הדר נשמעת מסקרנת - נחכה לחומרים נוספים שלה.

מילים ולחן: יעל הדר

עמיר בניון // דרך (4:13)

עמיר בניון עומד לפני הוצאת אלבומו החדש "העומד בשער" ומשחרר סינגל נוסף ואינטימי במסגרת ההתקשרות האישית שלו עם מושא חייו: "אלוקי / דף חלק ונקי ראו עיני / אז יצרת והנחת לפני / אלוקי / היה שם את הדיו הזה / ציירתי איך אצא מזה / ומה זה הציור הזה / זה לא דומה לי / לא אני". אפילו בשביל דתופוב שכמותי המילים האלו מרגשות.

בניון הפיק מוסיקלית את השיר הזה בשיתוף שמוליק דניאל המוכשר, וסימפונט אשדוד מתארחת כאן בתזמור מצוין וניצוח של שמואל אלבז. משהו יפה לפסקול הימים הנוראים שבדרך.

מילים ולחן: עמיר בניון

שבק ס' // לעוף כמו ציפור (4:59)

שבק ס' מוציאים את האלבום החדש "בום קרנבל" בשבוע הבא, ומשחררים מתוכו סינגל נוסף, עם סימפול של שלומית אהרון מתוך "הימים האחרים". מבחינת רצף הסינגלים עד כה, מדובר בסינגל הטוב ביותר שלהם. "לעוף כמו ציפור" הוא שיר מחאה מעודכן לשתיים, אפס, אפס, שמונה כדברי הפתיחה בשיר, ולמרות שהוא מוצלח הוא עדיין טיפה ממחזר.

מילים: שבק ס', חיים חפר / לחן: שבק ס', דובי זלצר

אורנה דץ // יפה שלי (3:39)

אחרי "מזכירה לו אותי" המצוין שכתב לה יונתן כנען, אורנה דץ משחררת סינגל נוסף מאלבום הסולו שלה, הפעם מבית היוצר של רונית שחר. השיר הזה יכול לקבל בקלות כותרת משנה דוגמת "אורנה דץ שרה רונית שחר", כי מעבר לסגנון הכתיבה המאופיין לשחר, אורנה דץ אימצה גם את הדקויות שלה.

מדובר בשיר יפה ואמין שתופס את האוזן ונדמה שדץ נותנת פייט הוגן מול מבצעות גדולות כמו ריטה למשל. בזמן שהאחרונה הוכיחה בגמר "כוכב נולד" שהיא עדיין כולה בתוך פאסון הדיווה הנצחי שלה את אורנה עושה רושם ששווה יהיה לתפוס בהופעה אינטימית בתיאטרון תמונע, עם שני כיסאות בר וגיטרה אקוסטית.

מילים ולחן: רונית שחר

הגרובטרון // חוזה לך ברח (4:14)

הגרובטרון משחררים סינגל כפול מאלבום חדש שייצא בחגים. הלהקה ממשיכה את הקו האמנותי מאלבום הבכורה שלה, ומחדשת הפעם שתי קלאסיקות ישראליות של יענקל'ה רוטבליט – "חוזה לך ברח" שהולחן ע"י שלום חנוך, ו"הו ארץ אהבתי" שהולחן ע"י שמוליק קראוס. מהסינגל הראשון הם עשו חגיגה צוענית עם הגיטרות היפות של אייל הלר. אבל נדמה שהקונספט של הגרובטרון די מיצה את עצמו בעידן החידושים ע"ש טדי הפקות.

עם כל הכבוד להומאז', אנחנו רוצים חומר מקורי. ואין ספק שאסופת מוסיקאים מוכשרת כמו הגרובטרון יכולה לספק את הסחורה. ערב יציאת האלבום השני שלה, הגרובטרון צריכה לחשוב איך יהיה האלבום החמישי שלה. מה חבל יהיה אם כל פועלה יסתכם בעיבודים חדשים לקלאסיקות ישנות כשהיא יכולה ליצור קלאסיקות משלה.

מילים: יענקל'ה רוטבליט / לחן: שלום חנוך