בין בוסה לבוסר

היום בסינגלים: עברי לידר קם ובועט, בוסה נותנים בפוליקר וגילת אטיאס לא מבושלת

בוסה // דברים שרציתי לומר (3:31)

יעל קראוס, נועה גולנדסקי ומיכאל פרוסט משיקים אוטוטו פרויקט חדש בשם "בוסה", שיכלול גרסאות חדשות לשירים ישראלים (על טהרת הבוסה נובה, דה), ממנו כבר יצאה הגרסה ל"כלניות" של שושנה דמארי. קראוס וגולנדסקי, זמרות מוכשרות בזכות עצמן, עבדו ביחד ב"פאניק אנסמבל", ומיכאל פרוסט הוא אחד מנגני הבס הטובים שעובדים כיום ("מטרופולין", תוכנית הלילה עם ליאור שליין ועוד. תחפשו אותו, הוא מצוין).

השלישייה הוציאה בימים אלה סינגל נוסף מהפרויקט, חידוש ל"דברים שרציתי לומר" של יהודה פוליקר. בינינו, עוד לא נולד הביצוע שהשתווה לגרסה המקורית מהאלבום "פחות אבל כואב" שיצא ב-1990, כולל הגרסה החלבית של פוליקר עצמו מאלבום ההופעה החיה הכפול שלו. הביצוע של בוסה לא מוסיף עניין חדש לשיר היפה הזה, ונוטפות ממנו הפקה והגשה של אפרת גוש, כשהאחרונה בכלל לא נמצאת שם. הביצוע הזה ארוך מדי והעיבוד לא מציע דבר מלבד רית'ם סקשן מהודק, אפילו את המעבר האינסטרומנטלי המקורי גזרו מכאן. חבל.

מילים: יענקל'ה רוטבליט / לחן: יהודה פוליקר

רן כהן // אוסף זיכרונות (3:53)

חיים שמש לקח תחת ניהולו את האמן רן כהן, שחזר לארץ אחרי מספר שנים בניו יורק ועומד להוציא אלבום סולו. האזנתי לחומרים של כהן בעבר ולא הצלחתי להיתפס, למרות שאחרים כבר היללו אותו כאיכותי ונדיר. למרות שכהן טרם שכנע אותי כסולן, השיר הזה, הממחיש באופן מקסים יחסים אישיים של בינו לבינה, מצליח לעבור בעיקר בזכות לורן פאר שתורמת את קולה.

מילים ולחן: רן כהן

עברי לידר // מתעורר (4:32)

עברי לידר הוציא לא מזמן את "רק תבקש", סינגל ראשון מאלבומו החדש, שיוצא אחרי עבודה אינטנסיבית על האלבום והמופע החדש של ריטה. השיר, איך לא לומר, לא היה שוס גדול והתהדר בהפקה עברי-לידרית צפויה. בימים אלה יצא הסינגל "מתעורר", שהוא בסימן תיקון גם על כל האלבום של ריטה (לא אהבתי, מצטער). עבר זמן מה מאז כתב לידר שיר כל כך טוב, שמתכתב עם עברי של "יותר טוב כלום מכמעט". תענוג.

מילים ולחן: עברי לידר

דורון שפר // את שולחת אותי (3:59)

דורון שפר (ואל תתבלבלו עם הכדורסלן ) מוציא בימים אלה סינגל חדש, שיוצא אחרי אלבום הבכורה המצוין שלו "לא משהו מיוחד", שהיה בדיוק ההפך מהכותרת שלו. מדובר בשיר פשוט, יפה, מתנצל ונטול אגו ודרוש אומץ לנסות להפנות אותו לקהל הפופ המסחרי בשוק הישראלי. לא מדובר בפרינג' או אמן אוונגרדי כזה או אחר, אותי הוא לוקח לשירים היפים של אלון אולארצ'יק.

מילים ולחן: דורון שפר

גילת אטיאס // לא יודעת לאן (3:20)

הזמרת גילת אטיאס מוציאה סינגל שני בדרך לאלבום הבכורה שלה. השיר הזה הוא בבואה מדויקת של רמת הכתיבה השוררת בקרס כותבים רבים היום, שבורחים למושג "בוסרי" כתשובה קלה. זו לא בוסריות, אלא גישה אמנותית שזועקת בינוניות.

השיר, כך נאמר, נכתב על ידי גילת "בעקבות פרשת דרכים בה הייתה מצויה בעקבות מחלת הבולימיה בה נאבקה שנים רבות, אחרי מאבק עיקש החלימה וניצחה את המחלה". אך בטקסט אין אזכור למאבק , אפילו לא ברמיזה בוסרית. וחבל.
מילים ולחן: גילת אטיאס