בכוורת גרה גברת

היום בסינגלים: הילה הררי דובשנית, מאיה בוסקילה מתבגרת בחן ומלכת הדבורים של מרפסות מצדיקה את התואר

הילה הררי // אהובי שבוע (3:45)

הילה הררי משחררת סינגל רביעי בדרך לאלבומה השני, אחרי תקופת צינון די ארוכה מאז תקופת הפרומו שהציגה את יציאת האלבום שבדרך. לא נורא, אנחנו בעד שהאמן יתבשל עם עצמו עד שירגיש שהוא מוכן, ולא יוגש לקהל קר ותפל.

"אהובי שבוע" אינו טייטל מוצלח במיוחד אך התוכן מצליח לפצות. הררי זמרת טובה, מאוד מוסיקלית ומחוברת לכל מילה שהיא מוציאה מהפה. מאמינים ל"אני אוהבת אותך" שהיא מצהירה בבית הראשון, אך כאן נגמרות העוצמות. זהו סינגל ריקני למדי לעומת קודמים שהוציאה, דוגמת "לילות לבנים" אך היא מוציאה ממנו כמה שרק אפשר.

לחן: מתן רובינשטיין

מאיה בוסקילה // שלום (3:06)

אחרי "לנשום" שיצא לפני פחות מחודש, מאיה בוסקילה מוציאה את "שלום", סינגל שלישי ואחרון, רגע לפני שהאלבום החדש בחנויות. בגדול מדובר בעוד שירים מהז'אנר של "חבר, אתה לא חסר", עם גישת ה"אני מסתדרת לבד, טנק יו ורי מאץ'", המתכתבים עם "שוברת שתיקה", שיר הנושא שיצא כסינגל ראשון ונכתב ע"י טל שגב ויעקב למאי.

אבל שוב, גם ב"שלום", מאיה בוסקילה נשמעת אחרת לגמרי. נדמה מדי פעם שהיא רוצה לתת איזו שאגה ווקאלית אבל משהו עוצר אותה. אולי זאת התבגרות ואולי זה רק קרדיט למפיק המוסיקלי, לואי להב. בוסקילה חתומה על המילים והלחן, ועם ליטוש יצירתי והגשה טובה יותר, היא גם יכולה להיות סינגר-סונגרייטר לכל דבר ועניין.

מילים ולחן: מאיה בוסקילה

Missflag מארחים את מיקי גבריאלוב // Dreams of flying / עוף גוזל (4:00)

להקת Missflag הנהדרת מוציאה את Dreams of Flying, באינטרפרטציה חדשה ומאוד מעניינת ל"עוף גוזל" של אריק איינשטיין ומיקי גבריאלוב, שגם בא להתארח. האמת היא שמאז חווית התרגום האיומה של אביב גפן ובלקפילד, לא נשארתי עם טעם של "הלוואי ועוד מישהו יתרגם שירים יפים לאנגלית, כי מעניין איך זה יישמע", וההצלחה של Missflag היא בעיקר בזכות העובדה שיש כאן מעין שיר המשך לשיר המקורי כשהתוצאה חדשנית ומוצלחת לא פחות.

עם כל הכבוד למיקי גבריאלוב ולנימוס הבדואי, היה אפשר לוותר על האירוח שלו. זאת לא אשמתו - הוא אמן נהדר - אבל אין הצדקה אמנותית לנוכחותו, זולת הריספקט שבוודאי חולקים לו. מעבר לזה מדובר ביצירה יפה המהווה חיבור פנטסטי בין מילים ללחן.

מילים:Missflag, אריק איינשטיין / לחן: מיקי גבריאלוב

מרפסות // מלכת הדבורים (3:55)

עכשיו זה רשמי - "מרפסות" יכולים לסמן אותי כגרופי רשמי. זה לקח קצת זמן, אחרי שהסינגל הראשון שלהם "אשת המחר" לא תפס אותי, ואחרי ש"אולי" החל לעשות קולות של רוצה להישאר, "מלכת הדבורים" השלים את המלאכה. לא רק שאני מחכה לאלבום הזה, אני גם מחכה לראות אותם בהופעה (לפתוח יומנים: 18 בספטמבר השקה רשמית בבארבי בת"א).

אני לא מקנא בהפקת השירים על הבמה, שצריכה ליישר קו מול הסאונד הנהדר והאיכות של החומר המוקלט, ובו בזמן גם להעניק תחושה של מוסיקה חיה ונושמת. חגי תשרי הבאים עלינו לטובה יביאו עימם גל של אלבומים ישראלים חדשים. אל תפספסו את האלבום הזה.

מילים: סמי קסבי, צחי אלוש / לחן: צחי אלוש, חגי מזרחי

אמיר נגבי // מתמטיקה (2:39)

תכירו את אמיר נגבי, זמר ויוצר שמוציא בקרוב את אלבום הבכורה שלו "מתמטיקה", בהפקה מוסיקלית של שגיא זקוסקי, מי שהפיק את אלבומו האחרון של ארז הלוי . נגבי נולד וגדל באבן יהודה וחזר לא מזמן מלוס אנג'לס בחיפוש אחר המקום שלו בתעשייה המקומית. לצד העבודה על האלבום הוא למד משחק בביה"ס של יורם לווינשטיין.

נגבי מוציא את שיר הנושא של האלבום כסינגל ראשון עם רית'ם סקשן מלא חיים וכלי נשיפה נהדרים, אך נוכחותו כסולן נעלמת מעט לצד ההפקה הגדולה של השיר. במייספייס שלו יש שני שירים נוספים - "חתונה" שתואם בגישה שלו ל"מתמטיקה", אבל שימו לב ל"נטע זר" המרגש, שמוגש בהפקה קטנה יותר שמוציאה את נגבי הרבה יותר גדול.

מילים ולחן: אמיר נגבי