שלום עולמי

מעודה רוכב על פלס, הולצמן מעמיס את אייזנברג ואוהד חיטמן מתפשר על זיונים. ביקורת סינגלים<BR>

בועז מעודה // אורח בעולם (3:10)

בועז מעודה כבר נמצא בתקופת הפוסט-הייפ שלו, שבאה אחרי "כוכב נולד" והאירוויזיון. התמיכה הלאומית וה-Smsים כבר מאחוריו ובימים אלה הוא מוציא סינגל בכורה שכתבה והלחינה לו קרן פלס. למרות שהפופולריות של השנה האחרונה עדיין תיזקף לזכותו בתקופה הקרובה, יש לו עוד הרבה מה להוכיח. למה? כי יש עוד הרבה שכמותי שעדיין זועמים על כך שהזכייה לא הלכה למארינה מקסימיליאן בלומין, ושייכים לקבוצה מצומצמת של כאלה שעשו אחד ועוד אחד ויצא להם שניים.

קרן פלס עשתה כאן עבודה מצוינת ותפרה לו שיר בדיוק במידות שלו. התוצאה הסופית היא הרבה יותר מוסיקלית וטובה מכל מה שהוא ביצע בארץ ובעולם עד עכשיו. תאמינו או לא, אבל אני מחכה לסינגל הבא.

מילים ולחן: קרן פלס

שרון הולצמן וג'קו אייזנברג // בוקר טוב עולם (2:45)

לשרון הולצמן היה רומן ארוך עם התקשורת בשנה האחרונה. בין אם זאת הודעה הזויה על מותו הפתאומי, או מכות עם כתב מוסיקה. לא מחמיא במיוחד. אבל מחוץ לכותרות הגדולות הוא העלה את מופע הבכורה של אלבומו האחרון "זהב" בסינמטק שדרות. זה אמנם משך פחות אש ותשומת לב (פטריוט? רחמנא ליצלן), אבל אנחנו זוכרים לו את זה לטובה. במילים אחרות, הולצמן של 2008, ינסה ככל שירצה, הוא ממש לא הילד הרע של המוסיקה הישראלית.

בתקופה האחרונה הוא עבד על פרויקט חדש שנשמע סביר בקריאה ראשונה – אלבום אקוסטי עם גרסאות חדשות לשירים שלו. באלבום יתארחו ירמי קפלן, אבי בללי, רונית שחר, חמי רודנר וג'קו אייזנברג, שמשתתף איתו בסינגל הראשון מתוך האלבום – ביצוע חדש ל"בוקר טוב עולם". מהאלבום "מה החזאי מבין" של אבטיפוס מ-1995. הביצוע עם ג'קו נשמע טוב אי אפשר לברוח מהתחושה שהלצמן, מוסיקאי שהוא בהחלט מוצלח, יושב לסכם את עצמו בשעה שהוא צריך להמשיך וליצור דברים חדשים.

מילים ולחן: שרון הולצמן

אוהד חיטמן // בא לי בקצב (4:10)

אוהד חיטמן מוציא סינגל חדש מאלבומו השני "עד הרגע הבא" (עננה) שיצא השנה. "בא לי בקצב" הוא בהחלט אחד השירים הטובים שיש שם, וטוב שהוא יוצא כסינגל. אממה, לסינגל מצורפת גרסת רמיקס למועדונים, מה שהיה צריך להדליק מראש נורה אדומה אצל יוצר רגיש שכמותו.

למרות שסיפור הטקסט מתרחש במסגרת קירות מועדון כזה או אחר, הוא עצוב ובעל ביקורת עצמית וחברתית: "במועדון חשוך ולא גדול, כשבדם זורם האלכוהול, בריקוד מפלרטטים, כולם שולחים ידיים. מציאות דבוקה של אשליות, מחשבים עם מי להיות או לא להיות, ובסוף עושים פשרות לזיון של שעתיים". רוצה לומר: זה שיר מבפנים שמנסה להסתכל על הכל מבחוץ, ולא נכון להוציא לזה גרסת מועדונים. אנשים עוד יאזינו לזה, ימחאו כפיים וירקדו, ובטח שלא יתפנו למסר שחיטמן רצה להעביר. ברשותכם, תקבלו אצלנו את הגרסה המקורית.

מילים: אוהד חיטמן, ארז ברזוליק / לחן: אוהד חיטמן

דן תורן // ככה את רצית אותי בניקרגואה (3:33)

אמנם עבר קצת זמן מאז המאש-אפ (סלט מוסיקלי של שני שירים המנוגנים ביחד) האחרון של בונא מיוזיק ל"מכה אפורה" של מוניקה סקס ו-"Lovesong" של הקיור, מה שלא הכניס אותי למועדון האקסקלוסיבי של תומכי הז'אנר. אבל אם לוקחים בחשבון את המאש-אפ החדש של דן תורן ולהקת תמוז, אפשר לומר שפשוט נפלנו לא טוב בפעם הקודמת.

תורן לקח את שירו "ידיעות מניקרגואה" שיצא במסגרת ההרכב "שונרא" ושילב אותו עם השיר "ככה את רצית אותי" של להקת תמוז. יונתן "ג'וני" גולדשטיין עיבד והפיק מוסיקלית, יהודה עדר הגיע להוריד גיטרות חדשות. התוצאה סופית מוצלחת במיוחד, תורן עושה ראפ טוב (בכלל מדובר בראפר אלטרנטיבי שאתם צריכים לבדוק בהופעות חיות) ומה שיש כאן זה פשוט שיר חדש.

מילים: יהונתן גפן, דן תורן / לחן: אריאל זילבר, דן תורן

להורדה ישירה של הסינגל באתר הרשמי של דן תורן >>

נופר גנור // חולמת אהבה (3:33)

נופר גנור סומנו על ידינו כפספוס הרשמי של שנת 2005, והפלא ופלא – אלבומה השני (והכפול!) "יום שקט היום" שיצא בשנה שעברה לא הותיר חותם גם הוא. הפעם הראשונה הייתה אשמתכם – אלבום הבכורה שלה היה נפלא. הפעם השנייה הייתה אשמתה.

נופר גנור פועלת לבד, לפחות בתקופה שבאה אחרי האלבום הראשון שלה. אני הלכתי לאיבוד עם אלבומה השני, בעיקר על מקדם הקומוניקציה. הוא היה ארוך מדי ולא מתקשר, ואחרי 20 דקות גייסתי אנרגיות נסתרות כדי לא לאבד עניין. אבל היא המשיכה עם האמת שלה, ובימים אלה היא מוציאה סינגל ראשון מאלבומה השלישי שייקרא "מתוך יומני" שייצא בקרוב. היא ממשיכה ליחצ"ן את עצמה, להפיק ולעבד מוסיקלית, והפעם גם הוציאה שיר הרבה יותר קומוניקטיבי מהאלבום הכפול הקודם שלה. אנחנו מחזיקים לה אצבעות.

מילים ולחן: נופר גנור / אתר הבית >>