כל הכוכבים נופלים

מרגול לא בכיוון, קורין אלאל לא תופסת ועפר בשן לקח את הזמן וחזר בגדול. סינגלים

מרגלית צנעני // אל תישברי (3:55)

מרגול נכנסה לאחרונה לשנה השלישית שלה כשופטת ב"כוכב נולד", כשהיא מפליאה בחידודי הלשון שלה, ומספקת ניתוחים מקצועיים על הדור הבא - סליחה, הנוכחי - של כוכבי ה-Smsים. בימים אלה היא משחררת שיר חדש שכתב לה בנה, אסף לביא צנעני, בדרך לאלבום חדש.

נניח ש"כוכב נולד" זה סך הכל שעשועון עם בעיית גדלות. בכל זאת, מישהי שיושבת ושופטת זמרות וזמרים, טוב שתבדוק מה נשמע בבית, על משקל "נאה דורש, נאה מקיים". אף אחד לא ציפה ממרגלית צנעני להמציא מחדש את הגלגל, אבל בטח שלא לנפק עוד שיר סתמי, חסר תוכן וכוונה, עם הוראות שימוש ריקניות לרגע העצוב של אחרי. הנה: "אם תנגבי את הדמעות, הכאב לא יעצור, וגם אם תטיילי בחלומות, שום דבר לא יעזור, אם את רוצה למקום מקום, אליו תרוצי עוד היום, התעוררי מהחלום". נו באמת. אפשר להמר שבירגיטה וכסלר לא תמסגר את השיר הזה מעל המיטה.

מילים ולחן: אסף לביא צנעני

קורין אלאל // פשוט כל כך (3:20)

הסינגל השני מהאלבום החדש של קורין אלאל יושב לי אצלי כבר שבוע, והאמת היא שרציתי לכתוב עליו כבר בשבוע שעבר, מה שהיה גורר ליישור קו עם עמיתים נוספים שהאזינו, התחברו (מצידם) והפליאו בכתיבתם. אבל השיר הזה לא מתקרב ליופי ולסיפור של הסינגל הקודם שיצא "עד סוף אפריל", ואחרי מספר האזנות חזרתי ואחזתי את הטקסט ולא הבנתי מהי הפשטות שהשיר מנסה להעביר. הלחן יפה, הביצוע – נו, זאת קורין אלאל, מה יכול להיות רע? אבל הטקסט, שנכתב על ידי שני יוצרים מוערכים ומוכשרים, לא תופס את האוזן ואת הנשמה עם שיעור קטן בניסיון חיים, כפי שבטח היה רוצה.

מילים: ארז ברזוליק ואלי סורני / לחן: קורין אלאל

עפר בשן // לוקח ת'זמן (3:39)

אחרי "לבד" המוצלח, עפר בשן המצוין מוציא סינגל שני בשם "לוקח ת'זמן" מתוך אלבומו החדש, אמנם רחוק מהכותרת המקבילה של "צליל מכוון", אבל בהחלט עומד ועובר בזכות עצמו. עפר בשן מגיש מוסיקת פופ איכותית שדורשת מעצמה קצת יותר מאשר פזמון חוזר מוצלח שיעבור יפה ברדיו. בהכללה מאוד גסה, לא יזיק עם רוב יוצרי הפופ במדינה יישרו קו מולו. או שלפחות יקחו ת'זמן ויביאו לנו משהו טוב יותר.

מילים ולחן: עפר בשן

המהפכה // עראק אשכוליות (5:29)

בוודאי יצא לכם לשמוע את השיר "ים" של להקת המושבה, שמצד אחד הוא אולי סתם עוד שיר על ההווי בחוף, אבל כנראה מתבקש לקראת חום יולי-אוגוסט, בהנחה שיש מי שיתחבר לזה. גיל קופטש וניר פרידמן מוציאים בימים אלה שיר עוקב תחת פרויקט ה"מהפכה", שכולל גם את אורי בנאי, אמנון פישר ונוספים.

אין לי בעיה עם שיר ים נוסף שמנסה להיכנס לפסקול החם של תקופת הקיץ. פרידמן וקופטש מגישים כאן שיר צונן ונעים, לא יותר מזה, שגם אי אפשר להמריא איתו יותר מדי. אבל כל קשר למהפכה כלשהי הוא מקרי בהחלט. אני, מכל מקום, מעדיף להישאר עם ה"ערק אשכוליות" של טיפקס מהאלבום "רדיו/מוסיקה/עברית" שיצא ב-2006.

מילים: גיל קופטש / לחן: ניר פרידמן

שים אדרי // מאוחר (4:32)

אני מאמין לשים אדרי. לפחות מאמין לכוונות שלו, למילים שיוצאות לו מהלב ומהפה, אפילו אם הן לא מוצלחות במיוחד. הוא לא כבש אותי אם אלבומו הראשון "לצעוק ולחלום" (בהפקה מוסיקלית של Henree), אבל אי אפשר שלא להעריך אותו.

"מאוחר" הוא הסינגל השני מאלבומו השני שבדרך, שייקרא "הורדים האפורים". אדרי הלחין, עיבד, הפיק מוסיקלית וגם ביים את הקליפ שמלווה את הסינגל. בתוצאה הסופית יש כאן עוד שיר פופ/רוק, עם מילת מפתח ("מאוחר", כמובן) בפזמון החוזר המתעצם מיד בסוף הבית הראשון. עוד משהו מהז'אנר שרוצה לקבל כל כך הרבה אבל לא מוכן לתת יותר מדי. וכן, שוב הכוונה לטקסט ולפער ההיסטרי מול ההפקה המוסיקלית, היוזמה והאסרטיביות, מכתיבת התו הראשון ועד כיוון הצמצם במצלמה. ושוב, אני משוכנע שזאת האמת שלו, אבל לא השתכנעתי מהשיר עצמו.

מילים ולחן: שים אדרי