מחאה כחול-לבן

עמיר בניון נוקב, מאיה בוסקילה יוצרת ואורנה דץ יוצאת לדרך עצמאית. סינגלים

עמיר בניון // לא כחול ולא לבן (4:44)

עמיר בניון לקח הפסקה לרגע ממסלול הפרומו הרגיל של אלבומו החדש שבדרך והחליט להקליט ביומיים שיר מחאה, ולשחרר אותו למדיה מבלי להיתפס להגדרה של סינגל רשמי חדש. "לא כחול, לא לבן" הוא שיר מחאה קלאסי, כזה שגורם לך להרגיש לא בנוח בכורסה שלך בסלון: "שלום הגעתי מהשואה, כבר כמה שנים אני מצלצלת מבוקר עד ערב ואין אצלכם תשובה. תקשיבי זקנה לכי לך מכאן, ממילא כבר תיכף תמותי, אז חבל על הזמן, תיקחי איזה כדור אם יש לך, אין לנו זמן".

השיר הזה ממשיך את קו האינטרפרטציה להמנון הלאומי של בניון מתחילת השנה. בניון יודע לתפור את המרמור השקט של רבים היושבים בישראל לתוך פסקול קומוניקטיבי שמאוד רוצה להשפיע, אבל לך תדע אם זה יעזור. מבחינה אמנותית זה מספק לו שאפו נוסף מצידנו. גם זה משהו, לא?

מילים ולחן: עמיר בניון

מאיה בוסקילה // לנשום (4:05)

תאמינו או לא, אבל למאיה בוסקילה יצא שיר לא רע בכלל, הפעם כשהיא חתומה על המילים והלחן. אחרי "שוברת שתיקה" האיום והנורא שיצא כסינגל ראשון, בוסקילה לוקחת את המושכות וכותבת לעצמה שיר עידוד עצמי בגוף שני. לואי להב הפיק מוסיקלית, בשיר דאנס קליל עם ניואנסים שכבר הביא בהפקות עבר עם ריטה. אין כבר הברקה אמנותית או טקסט שעדיין לא נכתב, אבל זה עדיין שתי רמות מכל מה שכתבו לה עד היום.

מילים ולחן: מאיה בוסקילה

שחר אבן צור // אישה יפה (3:55)

שחר אבן צור משחרר שיר ראשון מאלבומו החדש "מגן דוד אדום", שייצא חמש שנים אחרי אלבום הסולו הראשון שלו "עירומים" מ-2003. זה, כמובן, אם לא לוקחים בחשבון את הסינגל היפה שלו "רוקנרול" שיצא ב-2006 והיה אמור להיות הסנונית הרשמית הראשונה מהאלבום השני, שכנראה נתקע בדרך או נגנז. לא נורא, אנחנו לא קטנוניים.

"אישה יפה" של אבן צור הוא שיר טוב שמטפל נכון בכותרת הגדולה שלו. זה עדיין מאוד מתקשר עם "עירומים", אבל אני מאוד אוהב את שחר אבן צור בתדרים האלה. הוא שר ישר ונקי, אני מאמין לתסכול שיוצא מתוך הטקסט, על אותו בחור שצריך לשמוע את הצרות שיש לבחורה שלידו, כשהיא לא רואה שהפיתרון נמצא ממש מולה.

מילים ולחן: שחר אבן צור

מישה קירקילן // כואב (3:39)

מישה קירקילן מוציא סינגל ראשון מאלבום הבכורה שלו, שלוש שנים אחרי שצבא המסמסים שלו לא יכל למצביעיו של יהודה סעדו, והוא (קירקילן) נאלץ להסתפק במקום השני. רגע לפני יציאת סינגל הבכורה, קירקילן הצליח לדשן לעצמו יפה את הקרקע, כשהוא חתום על הלהיט "מצטער" של אייל גולן מאלבומו האחרון "הוזה אותך מולי".

"כואב" פחות מוצלח מאשר השיר שנכתב לגולן, אבל בהחלט יכול לספק את הסחורה. למרות שההגשה שלו לא משכנעת כשהמניירות הקטנות נוסח סינרגיה יוצאות לו בקטנה מהגרון. לא ציפיתי לרוקנרול מנסר אחרי האפריטיף מגזרת הפופ הים תיכוני, אבל כמובן שהוא עוד יכול להפתיע ולתת בראש. נחכה.

מילים ולחן: מישה קירקילן

אורנה דץ // מזכירה לו אותי (4:20)

אחרי "ככה אני רוצה" שכתבה והלחינה בעצמה, אורנה דץ מוציאה סינגל שני מאלבום הסולו שלה, הפעם שיר מבית היוצר של יונתן כנען. דץ (אפשר ככה, ולא דצה? תודה) מאוד השתדלה לספר את הסיפור שלה בסינגל הקודם, אבל כנען עשה עבורה עבודה הרבה יותר טובה. אפילו אם מדובר בשיר השראתי ולא משהו מהחוויה האישית (למרות שאם תתעקשו עוד תסחטו משם משהו), הרי שהניסיון שלה כזמרת גורם לשיר הזה להיות פשוט מוצלח.

מילים ולחן: יונתן כנען