אוספים זכרונות

שרית חדד מסכמת, אברהם טל יוצא לדרך עצמאית ומלי ושמעון גרשון מקאמבקים זוגיות בימתית. סינגלים

שרית חדד // יום חולין (3:27)

15 שנים בביזנס זה מספיק זמן כדי להוציא סוף-סוף אלבום אוסף שמאגד בתוכו שירים מכל הקריירה שלחלקם – סליחה על הקלישאה הרופפת – לא נמצא עדיין בית מתאים. שרית חדד מוציאה בימים אלה סינגל כפול מהאוסף הכפול שלה שמחולק לשניים – חלק קצבי וחלק שקט (וגם משיקה אתר חדש למי שחיכה).

מתוך החלק השקט נכנס לאוסף הביצוע שלה ל"יום חולין", שכבר זכה השנה לעדנה באדיבותו של מאור כהן, ולמרות שהוא מוצלח ממנה צריך לתת לה זכות ראשונים בנושא (לפחות בהיררכיה בין השניים). חדד היא אחת הזמרות המצליחות במוסיקה הישראלית, אין עם זה ויכוח, מה גם שאף פעם לא חלה עליה חובת ההוכחה. יש מספיק אנשים שעובדים איתה ומאחוריה, מנהלים, כותבים, מפיקים וכו', כשהיא הפרזנטורית המושלמת של המוצר השלם. שלא יהיה שום ספק, היא אשת בידור מספר אחת ומוסיקאית טובה שיודעת לעשות את העבודה שלה. אף אחד לא מצפה ממנה להיות מקורית. כבר כתבתי בעבר שאם חדד רוצה לרגש היא יכולה לשיר "שמע ישראל" ולגעת באלפי לבבות, מבלי לכתוב או לדבר בגוף ראשון או מקור ראשוני. את הטקסט האישי תצטרכו לקרוא מתישהו בראיון ל"7 ימים".

מילים: רחל שפירא / לחן: יאיר רוזנבלום

אברהם טל // הזמן עושה את שלו (3:40)

אחרי שגלעד ויטל ורואי לוי יצאו להוכיח שיש חיים אחרי "שוטי הנבואה", יוצא גם אברהם טל, סולן הלהקה, לקריירה עצמאית. את הדרך הוא סלל יפה אם הביצוע שלו ל"אדם צובר זיכרונות" במסגרת "עבודה עברית", מה שצבר עבורו שעות השמעה רדיופוניות שהגיע לאוזן הממוצעת בישראל.

אי אפשר שלא להשוות בין הסינגלים הראשונים של יוצאי "שוטי הנבואה". בעוד ויטל ולוי העתיקו אחד לאחד את פועלם מלהקת הבית, אברהם טל אמנם לא הלך רחוק מדי ועבר לבניין ממול, אלא נשאר באותה קומה והלך לבקר אצל השכנים. רוצה לומר, יש כאן משהו שונה שנדמה שלא היה יוצא לו במסגרת להקתו הקודמת, וזהו. הטקסט עדיין באותו המישור. מה שמוגזם כאן, עם זאת, אלה שבעת המוסיקאים החתומים על הלחן, מה שיוצר פער גדול מדי מול חומר הגלם שבידי כל אחד מהם, לבין התוצאה הסופית. תוצאה סבירה בהחלט, אבל מדובר בהרכב שיכול להנפיק מינימום סימפוניה.

מילים: אברהם טל / לחן: אברהם טל, אייל הלר, איל ניסנבוים, עופר אשד, איתמר דוארי, גלי שדה, עדי גולדשטיין

שמעון גרשון ומלי לוי גרשון // פתח לחזור (3:50)

שמעון גרשון הוציא בדצמבר האחרון את הסינגל "הכל הפוך אצלך", ראשון מהאלבום החדש שלו שבדרך. לא התמכרתי, אפילו פחות מזה, וגם לא נמניתי על אלה שהעלו להצעה את "שמיים כחולים" (עם מלי לוי מהאלבום הקודם) בשיחות סלון על שירי חופה.

גרשון מוציא כעת סינגל שני וחוזר לשתף פעולה עם אשתו. האמת? שיר יפה. גרשון לא המציא כאן את הגלגל או פיצח מחדש את האטום, אבל השניים מגישים דואט שנמצא בכמה רמות מהדבר הקודם שהם הוציאו (נו בסדר, דואט). השירה של שניהם השתפרה מאוד (אפילו אמינה. נו, מה לעשות?). יפה.

מילים ולחן: שמעון גרשון