מולטי טאלנט

מאור כהן חוזר אל המוסיקה, פשוטי העם שמחים אך לא מרגשים ובאגו דאגו עושים את אמינם ואקון באנימציה. סינגלים

מאור כהן // רגע לפני (3:25)

מאור כהן נופל תחת ההגדרה שאם הוא לא עוסק בשואוביז, לא היה יוצא ממנו שום דבר. וזה נאמר בנימה חיובית כמובן. המולטי-טאלנט של שנות ה-90 הספיק להוציא עד היום אלבומים במסגרת הרכבים שונים ("זקני צפת", "הזבובים", "צמד ראות", "הבליינים", "ישראלים/פעולה/סקס"), אלבומי סולו בהפקה מוסיקלית של פיטר רוט, לחדד את כישרון הבמה שלו לצד כישרון הכתיבה (גם לאחרים), ובמקביל לשחק בקולנוע ובטלוויזיה ולבסס את מעמדו כקומיקאי מוכשר ("ארץ נהדרת", "חיות פשע").

מאור כהן הוא ההגדרה הנכונה של אמן יוצר, הוא עשיר ורב-גוני, ובקרוב עומד להוציא אלבום אוסף כפול שמאגד את הפעילות המוסיקלית שלו בשני העשורים האחרונים. האלבום מלווה בשיר חדש בשם "רגע לפני", מחובר הרבה יותר ל"יום חולין" של אילנית מאשר ל"ריקי" של זקני צפת. הטקסט נכתב בשיתוף דן תורן, עם פזמון חוזר מוצלח שהולחן בדני סנדרסון סטייל. אגב, לא נתנגד גם לדי.וי.די כפול שמסכם את העשייה הקומיקאית של כהן על המסך.

מילים: דן תורן, מאור כהן / לחן: מאור כהן

עובדיה חממה ושרון רוטר // לילה טוב (3:28)

עובדיה חממה הוציא באפריל האחרון אלבום ילדים חדש בשם "לילה טוב" (שישי במדף הדיסקוגרפיה שלו) בשיתוף הזמרת שרון רוטר. חממה נמצא בביזנס כבר מתחילת שנות ה-90, עם אהדת מבקרים שלא לקחה אותו רחוק. הפריצה לקונצנזוס הייתה דווקא עם אלבומו האחרון "שמיים וארץ" שיצא ב-2006 ואף הגיע למעמד של אלבום זהב.

מתוך האלבום יצא השיר "אנא בכוח" בו התארח אהוד בנאי, מה שהוסיף את השיר הזה (ואת האלבום כולו) לפסטיבל האמנים המתחזקים של ישראל. לא צריך להיות גאון כדי לנחש מנימת הדברים שלא מדובר בכוס התה שלי, גם לא בגביע הגבינה הלבנה. דווקא שיתוף הפעולה עם שרון רוטר מוצלח במיוחד, עם תמהיל אמנותי שנשמע פרפקט. קשה להתחרות ב"לילה טוב" של "הכבש ה-16", אבל חממה ורוטר נותנים ללילה פירוש שונה מאשר לכבשים של יהונתן גפן, אבל עדיין מדובר בשילוב נהדר.

מילים ולחן: עובדיה חממה

פשוטי העם // הוא נמצא קדימה (3:09)

גלעד ויטל ורואי לוי סיכמו את הפעילות שלהם במסגרת "שוטי הנבואה", וכרגע נפגשים שוב במסגרת הרכב חדש בשם "פשוטי העם", כשהם באים לעשות, כנראה, בדיוק את אותו הדבר. אותה הגשה, אותו הקטע, מה שיכול להתפרש כסאונד והפקה ייחודיים, אבל בגדול מרגיש כמו מור אוף דה סיים.

עוד שיר שבא לאייר לנו את פעילותו של בורא העולם מנקודת מבטם של הכותבים: "הוא מצייר עננים, ומייצר ת'נתונים, משנה ומחדש את השנים, הוא לא ישן כי הוא תמיד בעניינים, ואין לו גוף לא צורה ולא פנים". יש כאן הרבה שמחת חיים, אבל לא משהו בגוף ראשון שאפשר להזדהות איתו. רוצה לומר - אם אתה לא חלק מהקליקה הסגורה שעבורה נכתב השיר, קשה להאמין שתמצא משהו להיאחז בו.

מילים ולחן: גלעד ויטל-שמעון, רואי לוי

אבישי כהן // אהבה חדשה (2:47)

אבישי כהן הוא מלחין פנטסטי, עם קריירה מוסיקלית מעוררת השראה. הפרויקטים האחרונים שלו כוללים את אלבום הטריו החדש והמצוין שלו "Gently Disturb", לצד אלבום השירים הישראלי שבדרך. כשיצא "שובי אליי", הסינגל הראשון מתוכו, הרמתי גבה ולא התמכרתי. הבסיס היה טוב, אבל לא הייתה שם נוכחות כובשת, כזאת שיכולה להתמודד עם הפעילות המוסיקלית המקבילה שלו.

הסינגל החדש "אהבה חדשה" משכנע הרבה יותר. משתתפים כאן מרק ג'וליאני (תופים) ושי מאסטרו (פסנתר) מהטריו החדש, עם לחן שממש נקטף מאלבומיו האחרונים של כהן. יש כאן פער בין המוסיקה המקסימה לעלילה הרופפת, אבל האוזן נמשכת לפסנתר המשכר של מאסטרו. לא הבנתי על מה השיר עד שקראתי את הטקסט. זה מרגיש פחות מפזמון מוצלח, אלא יותר כקטע אינסטורמנטלי משודרג של כהן. לא בטוח שהוא יהיה מבסוט מזה, אבל בשבילי זה עובד.

מילים ולחן: אבישי כהן

באגו דאגו // תן לה (3:35)

להקת "באגו דאגו" רוצים להיות מפורסמים, ושלחו לתקשורת קומוניקט צבעוני מלא הומור. השיר הראשון שלהם (או כפי שהם מגדירים "הלהיט הראשון שלנו") שיוצא לרדיו הוא גרסה עברית ל- "Smack That" של אמינם ואקון, שעד עכשיו נחשף דרך האינטרנט ליותר מ-150 אלף אנשים. האמת שהתרגום של "תן לה" לשיר המקורי הוא ממש מוצלח, עם ביצוע קורץ של דויד, סולן ההרכב. זה קטע חמוד, אבל לא משאיר טעם ברור בתור רושם ראשוני. חבל שדף המייספייס שלהם לא כולל חומרים נוספים.

מילים: אקון, דויד // לחן: אקון