הטריק הוא לתרץ

עם צאת אלבומו החדש, טריקי, אחד מחלוצי הטריפ הופ מהיותר מוערכים של שנות התשעים , מנסה להסביר את הקשר האפשרי בין טרור לבין מחסומים יצירתיים

ידוע כי התקשורת אוהבת לעשות מטעמים ממפגעים ומטרור. מטעמים שלא יביישו אף ידיעת רכילות סנסציונית. הבעיה היא, שאצל הרבה אמנים, כמו טריקי, הטרור רק משתק וחוסם את נהר היצירתיות.

טריקי, אחד מחלוצי הטריפ הופ הבריטיים היותר משפיעים של שנות התשעים, שאלבומו החדש, Knowle" West Boy”, יוצא היום, האשים את אירועי ה-11 בספטמבר במחסומים היצירתיים שגרמו לו לשחרר אלבום חדש כ-4 שנים מאז אלבומו האחרון, “Vulnerable”, שיצא בשנת 2004.

"הפעלתי את הטלוויזיה וראיתי את המטוס מתרסק בתוך הבניין. גילגלתי לעצמי סיגריה, עישנתי אותה וחזרתי בחזרה למיטה", סיפר הכוכב למגזין The Sun הבריטי. "ידעתי שהדברים הולכים להשתנות מהותית מאותו רגע. אני מניח שאירועי ה-11 בספטמבר השפיעו עליי במידה כה ניכרת, ולכן לא שיחררתי אלבומים במשך כמעט חמש שנים".

טריקי לא חסך גם במילים אודות מצב הצבירה העכשווי של מוסיקת הפופ כשהצהיר: "העובדה שמדונה עובדת עם ג'סטין טימברלייק אמורה להיות מגניבה, אבל למען האמת, אני לא רואה שום דבר מגניב בזה".

עם זאת, אין מדובר במלחמת חורמה של היוצר המוכשר נגד מוסיקת הפופ באשר היא. מתברר, שהוא גם יודע לפרגן לקולגות הפופולריות. "אני חושב שקיילי מינוג ממש לא מוערכת מספיק. הגדולה של אמן היא להכיר את עצמך ולדעת מה אתה עושה הכי טוב. לדעתי, קיילי יודעת בדיוק מי היא ומה היא ולא מנסה להיות שום דבר אחר", הסביר טריקי, שבאלבומו החדש מפרגן בגרסת כיסוי ללהיטה הענק של מינוג,"Slow" משנת 2003.