צחוק הגורל

והפעם בסינגלים: אביגיל כהן משחררת סינגל בכורה אחרי שנתיים של עבודה וציפייה, נורית גלרון מתעייפת אך מתחדשת ואהוד בנאי סוגר מעגל משפחתי ונותן בזמירות

דנה לפידות // משוגעת (3:48)

דנה לפידות משחררת בימים אלה את הסינגל השני מאלבום הבכורה המדובר שלה בחברת "הד ארצי", כשפסטיבל היחצ"נות עדיין בשיאו, והכותרות מבקשות להציג לכם את הדבר הבא. "מוניות", הסינגל הראשון, הצליח לטפס לראש מצעדי ההשמעות, וגם היה שיר סביר בהחלט, אבל לא משהו שיצא מכללי המשחק של עולם הפופ הישראלי.

מדובר בזמרת טובה אך לא במשהו יוצא דופן. כל ההכתרות הללו מוקדמות מדי ולטעמי גם מעליבות את האינטליגנציה של הקהל. "משוגעת" נכתב יחד עם אימה של דנה, חנה לפידות, והוא שיר אהבה נעים, בעל ביצוע יפה, אבל שוב – לא מביא עמו בשורה חדשה, ונע על אותה הסקאלה של מירי מסיקה וכל הפופ הזה. זה לא תמיד רע, אבל בואו נשמור על פרופורציות.

מילים: דנה לפידות, חנה לפידות / לחן: דנה לפידות, תמיר דורי

אהוד בנאי // שלושה דברים (3:33)

לצד בני משפחתו האדוקה, ומוסיקאי מוכשר נוסף בשם שלמה גרוניך, הגיע גם תורו של אהוד בנאי להשיק אלבום זמירות המתאר את עולם הערכים והאמת שהוא חי מדי יום. יש משהו חיובי ונכון באלבום קונספט שהולך עד הסוף, ועל פי "שלושה דברים", הסינגל הראשון, הראיונות שעלו לאחרונה בתקשורת ומעבר על 15 הזמירות שצורפו לסינגל הראשון, בנאי באמת לוקח את זה עד הקצה.

לא שיש בזה משהו רע, אבל מבחינתי אלבום זמירות הוא בדיוק הנקודה בה האמן, הטוען לחוויה חזקה, מסרב לדבר עליה במילותיו שלו ופשוט הולך על בטוח ופונה למיינסטרים המקראי. השפה פיוטית ויפה, ויחד עם זאת קשה להלחנה ומאתגרת, אך אני בספק אם אלמד משהו חדש על אהוד בנאי מהאלבום הזה, שלא ידעתי עליו לפני כן כמאזין אדוק וצמא.

מילים: מתוך משנת מסכת שבת / לחן: עממי תימני

אביגיל כהן // גורל יקר (3:35)

כמעט שנתיים עברו מאז שאביגיל כהן הוציאה את השיר "ערב ראש השנה", והתחילה לעבוד על אלבום הבכורה שלה. בימים אלה היא משחררת סינגל בכורה רשמי וחדש, בדרך לאלבום שייצא, אינשאללה, בקרוב וייקרא "עכשיו אני מבינה" (התו השמיני).

"גורל יקר", הוא שיר פאנק מדליק שמתחיל בנגינת פסנתר קטנה ועובר אחרי 40 שניות לחגיגת גרוב מלאת טעם, בעיבוד כלי נשיפה של יאיר סלוצקי (הדג נחש). המפיק דאז וגם היום הוא אלעד כהן (פרויקט 30). הכל נשמע טוב עד עכשיו, כמו שנשמע טוב לפני כשנתיים. הרי לכם אלבום שבאמת שווה לחכות לו מבלי ליפול לכותרות זולות.

מילים ולחן: אביגיל כהן

נורית גלרון // עייפתי (3:59)

שנתיים אחרי אלבומה המצוין להפליא "מה שהשמיים נותנים", שיצא בהפקה מוסיקלית של יזהר אשדות, נורית גלרון בדרך לאלבום חדש. "עייפתי", הפעם בהפקה מוסיקלית של לני בן בשט, נכתב על ידי נתן זך ואילן וירצברג, שני יוצרים שמלווים את גלרון מהתקופה שהייתה כזאת קטנה.

ונורית גלרון גדולה. איזו עוצמה יש בשיר הזה: "כי אני כבר עייפתי, הו כמעט עייפתי מאוד, גלי לי את שמך הלילה, הלילה היי לי אשת סוד". שירה של זך, לחן של וירצברג ונורית גלרון. לא צריך יותר מזה. ואלי דווקא כן. חרף הפופולריות של יזהר אשדות כמפיק מוסיקלי מוכשר, האלבום האחרון של גלרון לא זכה, לטעמי, לכבוד הראוי על המדפים. בימים אלה גלרון משתתפת בסדרה "רביעיית רן" ב-yes. אם זה ידחוף אותה לקונצנזוס הצעיר יותר, רק טוב יוכל לצמוח מכך.

מילים: נתן זך / לחן: אילן וירצברג

Chutzpan // אבישי כהן (5:10)

נגן הבס הבינלאומי שלנו, אבישי כהן, זכה בתקופה האחרונה להתייחסות מקומית בזכות הצעד האמיץ שלו לכיוון קריירת שירה, עם שיר הבכורה העברי "שובי אליי", במסגרת אלבום הסולו שלו שייצא בחברת הליקון. השבוע נודע כי כהן עומד להחליף את דני גוטפריד בניהול האמנותי של פסטיבל הג'אז המסורתי באילת, החל מ-2009.

לא מזמן יצא אלבום הטריו החדש של כהן "Gently Disturb", יחד עם המתופף מארק ג'וליאנה והפסנתרן שי מאסטרו. האלבום הזה כל כך יפה, שמגיע לו יחס שווה לצד יתר הפעילויות של כהן. בחרתי להשמיע לכם את Chutzpan, (רצועה יפה אחת מתוך 11 נהדרות), שמזכיר מאוד את הקן המוסיקלי של "Continuo", אלבומו האחרון של אבישי. ביזנס ופופ עברי זה בהחלט יפה, אך נדחקה מעט הצידה העובדה שמדובר בבסיסט ומלחין ישראלי מצוין, עם סאונד וסגנון משלו. תיהנו.

לחן: אבישי כהן