לידיעת הגולשים

והפעם בסינגלים: אסף אמדורסקי משחרר את "גולשים", סינרגיה עם סינגל שני ועברי לידר נותן להוריד בכיף ובחינם את "רק תבקש". קבלו

סינרגיה // תאמין (4:57)

סינרגיה משחררים בימים אלה את אלבומם השלישי "השתקפות", אחרי שנתנו לסינגל הראשון, "מתי את חוזרת", לעשות בשבילם את העבודה ולהכין את הקהל שכבר נמצא שם. האלבום המלא יוצא בסמיכות ליציאת הסינגל השני "תאמין", מה שיכול להעיד על הביטחון שיש לחברי הלהקה שכבר מחובקים בלב הקונצנזוס.

מבחינה אמנותית הוויכוח נותר אותו דבר. "תאמין" מופק לעילא עם רפרנס מובהק ל-U2, ולמען האמת מדובר בהפקה מוסיקלית מצוינת. השאלה הגדולה היא האם יש כאן באמת שיר. הכוח הכותב של סינרגיה מזכיר לי את הסיפור על הבן של ביל גייטס שבא ושואל אותו "אבא, למה השמש זורחת במזרח ושוקעת במערב?", וגייטס עונה לו "אם זה עובד, אל תיגע".

מילים: רון הופמן ורועי גפן / לחן: רון הופמן

אסף אמדורסקי // גולשים (5:04)

"יין בוטיק מרפסת מול השדרה, היא נהגה לצחוק בגבעות, עכשיו שותה במישור החוף". בניגוד לשיר החדש של סינרגיה, שכאמור מופק לעילא ולעילא, גם השיר החדש של אמדורסקי מופק בצורה מעוררת קנאה, אלא שכאן יש גם שיר שאפשר לעבוד איתו. אין בדברים הללו כדי להוריד מאלה או להאדיר את זה רק לשם הכיף. אבל אם משקיעים כל כך הרבה אנרגיה ב"איך", לא שווה להעיף מבט נוסף על ה"מה"?

אבל היי, עכשיו תורו של אמדורסקי. אחרי "רכבת לצפון" המצוין, אמדורסקי שומר על הרמה הגבוהה, עם בייס ליין שמקודד על פי המידות שלו, ומלודיית קלידים שנצמדת לכל מילה שהוא אומר. מה שכן, אמדורסקי מוזמן ללמוד מסינרגיה ופשוט להוציא כבר את האלבום החדש שלו.

מילים ולחן: אסף אמדורסקי

מים שקטים // יונתי (2:49)

חברי ההרכב "מים שקטים" מוציאים בימים אלה סינגל כפול מהאלבום השני שלהם, רגע לפני שהם עולים על מטוס לניו-יורק. ההרכב כולל את שגית שיר (שירה, כלי הקשה), אריאל שרבקובסקי (בס) ורוני רשף (גיטרה). זאת הנקודה לגילוי נאות, היות והשניים הראשונים הם מכרים קרובים של הח"מ, אותם הכרתי אחרי צאת אלבומם הראשון ב-2006 ומאז הספקנו לעבוד ולנגן ביחד.

אז בלי להלאות אתכם בפרטים ועל מנת לא לדרוך על האתיקה, פשוט ניתן למוסיקה לעשות את שלה. שגית שיר הלחינה מחדש את "יונתי" (לחן מקורי: שלמה ארצי). החבר'ה יופיעו ב-8 ביולי בצוללת הצהובה בירושלים, בהשקה חגיגית של האלבום החדש.

מילים: נתן יונתן / לחן: שגית שיר

עידו מוסרי // הודעות (3:17)

עידו מוסרי התחיל לטפטף פה ושם את כיוון הדרך המוסיקלי שלו במהלך העונה השלישית של "השיר שלנו", כשבדיוק החתימו אותו ב"הד-ארצי" והוא הוצמד למפיק המוסיקלי משה לוי. בין חיבוקי הסחבק שלו עם אדם סנדלר מעבר לים, הוא עבד בלילות על האלבום החדש, כשמדי פעם הופיע בקפה ביאליק ומקומות נוספים, והשתתף בפרויקט "כמעט לבד" של חיים שמש בתיאטרון תמונע.

כרגע הוא משחרר את "הודעות", הסינגל הרשמי הראשון מאלבום הבכורה שייצא בקרוב. יש כאן אסופת מוסיקאים מכובדת כמו פיטר רוט (בס), רן שמעוני (תופים) והגיטרה המצוינת של תמר אייזנמן, אבל לא התמכרתי לקול של מוסרי או השתכנעתי שמדובר בדבר הבא. לכל היותר, מקום טוב באמצע, מיינסטרים מובהק שלא קופץ מעל הפופיק. וזה לאו דווקא דבר רע.

מילים ולחן: עידו מוסרי

MissFlag // You're not easy to love / 3:18

להקת MissFlag מצטרפת למועדון הלהקות הישראליות המצליחות, שזוכות להכרה גדולה דווקא מחוץ לגבולות המולדת (ע"ע מבלקן ביט בוקס, בום פם וגם עד נועה בביוף שכבר נסעה מכאן ). הם הלהקה הישראלית הכי גדולה היום ב-MySpace, והם הוזמנו לתחנת הרדיו "KCRW" (לוס אנג'לס), שם התארחו אצל השדרן הידוע ניק הארקורט, מי שגילה בזמנו גם את קולד פליי, נורה ג'ונס ואמנים נוספים.

עד כאן פרטי הטריוויה. בניגוד לסטיגמה הנפוצה על פי להקות ישראליות ששרות באנגלית נשאבות מיד לסצנה האלטרנטיבית (לרוב בגלל הבחירה בשפה), MissFlag מגישים כאן שיר רוק פשוט וקליט, ולא משהו שיבקש מכם התמודדות עם משהו שעוד לא שמעתם. מוסיקה ש-Very easy to love. מה שכן, אוהד עילם מקבל ח"ח על השירה המצוינת. ב-3 ביולי החבר'ה יופיעו בתיאטרון תמונע.

מילים ולחן: MissFlag

ולסיום: סינגל חדש של עברי לידר להורדה בחינם

אחרי שטבע עמוק בהפקה המוסיקלית של האלבום החדש של ריטה וסיבוב ההופעות העמוס, עברי לידר משחרר בימים אלה סינגל חדש בשם "רק תבקש", טרי-טרי מהאלבום החדש שייצא בספטמבר הקרוב. לידר מדביק פערים מול העולם המודרני ומציע את הסינגל להורדה לכל דיכפין (נכנסים לקישור למטה, ממלאים את פרטי המייל, ממתינים שנייה ומתחילים להוריד).

האמת שההמתנה לחומרים חדשים של לידר עמדו בסימן שאלה, אחרי החוויה המקצועית עם ריטה, ונדמה שהוא לא עבר חידוש גדול מבחינתו, לפחות לא על פי הסינגל הזה. אבל יש כאן סיפור יפה שמסתכם לתוך פזמון חוזר מוצלח (הוא יכל לייעץ אמנותית לסינרגיה, חבל), עם הפקה מוסיקלית ומוכרת, שסך הכל מגישה רוק אלקטרוני שעושה את העבודה. ישר לאייפוד. תיהנו.

מילים ולחן: עברי לידר / לחצו כאן להורדה >>