סוף סוף קורין

והפעם בסינגלים: קורין אלאל משחררת סינגל חדש לאחר 4 שנות שתיקה, יצחק קלפטר חוזר בשנית, ארי גורלי ממשיך לחפש דבש ויש גם תפוחים

קורין אלאל // סוף אפריל (3:39)

קורין אלאל משחררת סינגל ראשון מאלבום חדש, שיוצא ארבע שנים אחרי "הכחול של השמיים". "סוף אפריל" נכתב ע"י ארז ברזוליק, שכבר הספיק לכתוב ולייעץ אמנותית לאמנים נוספים. ברזוליק פרסם השבוע בבלוג שלו שהשיר נכתב בעקבות לחן שקורין העבירה לו, כשהסיפור מדבר על עולם משוגע שלפעמים נמצא רחוק ממך, אבל פוגש אותך קרוב כשאתה מוצא את עצמך דואג למישהו.

זה שיר געגועים יפה, עם פזמון חוזר שמאוד מאפיין את כשרונות ההלחנה של קורין. מעניין מאוד מה יהיה עם האלבום החדש. "הכחול של השמיים" היה אלבום טוב לטעמי, למרות שהשיר הכי מושמע ממנו היה "מה הפרח", שכבר מזמן לא נשמע ברדיו. תוסיפו לזה את העובדה שעוד חבר של קורין, אחד בשם ערן צור, הוציא לפני שנה אלבום מצוין שהוא נחלתם הבלעדית של אלה שרכשו אותו. רוצה לומר – מדובר בדור של אמנים שלא נבחר בזכות הסלולר.

מילים ולחן: קורין אלאל

מארינה מקסימיליאן בלומין // סוף סוף (3:38)

לא צריך להיות גאון כדי לומר בביטחון מלא שמארינה מקיסימיליאן בלומין הייתה נדחקת לשוליים כאמנית נועזת, לולא החשיפה של "כוכב נולד". עובדה שאף אחד לא התרגש כשהיא הקליטה את השיר הנפלא "בית-ספר למשחק" מאלבום הבכורה של אוהד בן אבי. אין מה לעשות, לא כולם מתקבלים למקפצה הגדולה של ערוץ 2.

בינינו, מגיעה לה החשיפה. היא מזכירה את עזיזה מוסטפא זאדה (הנה קטע מאלף שלה עם בובי מק'פרין) – אוקיי, יש לה עוד קצת עבודה עד שהיא תגיע לשם, אבל היא בכיוון הנכון. מארינה יוצאת בימים אלה בסיבוב הופעות בניהול אמנותי של צדי צרפתי, ובעיבודים והפקה מוסיקלית של נגן הטרומבון והמוסיקאי המצוין אבי ליבוביץ' (שאנן סטריט, חווה אלברשטיין). על פי הסינגל הזה וגם על פי תחושת בטן – שוב, לא צריך להיות גאון – זה יכול להיות אחד המופעים היותר טובים שתראו בקיץ.

מילים ולחן: מראינה מקסימיליאן בלומין

יצחק קלפטר // קצת דיפלומט (2:43)

אחרי "אנשים משתנים" הנפלא, יצחק קלפטר משחרר סינגל שני מהאלבום הקרב ובא, שיוצא 15 שנים מאז הקודם שלו. השיר הזה כל כך יפה, שהוא עושה חשק לקפוץ לקלפטר הביתה ולחבק אותו. שיר עצוב שמוגש על טהרת הקלילות (והדיפלומטיה) על חוסר היכולת או הרצון של אדם לומר שזה בעצם מתסכל שהזמן עובר והדברים נעלמים ממנו לאט-לאט:

"זהו הזמן צריך ללכת, הגיע הזמן להתקפל... אשליות ישנן בשפע, אמיתות יש רק מעט, מה לעשות זהו הטבע, צריך להיות קצת דיפלומט". מקסים. קלפטר עיבד והפיק מוסיקלית, והכניס את הכול בפחות משלוש דקות (או במילים אחרות: עורכי רדיו - תכניסו. זה לא ארוך מדי). משה לוי מנגן המונד, אלונה טוראל בפנדר רודס. נשמע כמו מתכון מצוין להצלחה, פזמון חוזר של אותו ילד שתמיד יהיה לו קשה לומר שהוא התבגר.

מילים ולחן: יצחק קלפטר

ארי גורלי // ירית בי (3:45)

ההצלחה המטאורית של "דבש", פזמון הזוגות של התקופה האחרונה בביצוע ארי גורלי ורעות יהודאי, הצליחה להכניס את גורלי למקומות הראשון במצעדי הרדיו המובילים. מצד שני, היא הביאה איתה את השאלה האם מדובר, בעצם, במקרה קלאסי של One Hit Wonder, או שמא המאזינים יישארו נאמנים למספק ההמנון האחרון שלהם.

אם אהבתם את "דבש" אבל לא שמתם לב שעבר לכם ליד האוזן הסינגל הקודם שיצא אחריו, "חוזר כמו ענק", ולא העזתם ובדקתם את אלבום הבכורה של גורלי "נשיקות קטנות" (בהפקה מוסיקלית של יאיא כהן אהרונוב), אז אתם רק מחזקים את תפיסת הלהיט החד פעמי. "ירית בי" ממשיך את שיח מערכת היחסים של גורלי וזוגתו, כשהפעם הוא מדבר ממקום חשוף. זה לא הטקסט הכי מבריק שיש, אבל עומד באותה שורה עם החומרים האחרים של גורלי. מבחן הזמן יעיד אם הוא ייכנס לפסקול שלכם בזכות האמנות שבאה איתו, או רק בגלל החותם הזמני של "הכל דבש".

מילים ולחן: ארי גורלי

התפוחים // כל היום בחלל (3:33)

יחד עם "הבלקן ביט בוקס", גם "התפוחים" היא מן סופר גרופ ישראלית שהשכילה לצאת מגבולות המולדת ולהבין שלעולם הגדול יש אוזניים גדולות וסובלניות הרבה יותר. אלבומם השלישי "Buzzin' About" יוצא בימים אלה בארץ ובעולם, בלייבל Freestyle Records. אצלנו הוא ייחנך בהופעה חגיגית ב-14 באוגוסט 2008 בביתן 10, גני התערוכה.

הסאונד של "התפוחים" מושתת על התופים המצוינים של יונדב הלוי, קונטרבס, כלי נשיפה ושני די.ג'ייז פעילים במיוחד. מומלץ לחזור לאלבום הראשון שלהם "מיץ", שיצא לפני חמש שנים והוקלט בטייק אחד. פשוט אסופת מוסיקאים שמנגנים ביחד, יורים לכל הכיוונים, מקווים לטוב ופוגעים. כעת הם משחררים סינגל מתוך האלבום החדש בשם "כל היום בחלל", עם טקסט פשוט שאי אפשר ללכת איתו לאיבוד, והפקה מוסיקלית שמתארת בדיוק את מה ששם השיר יכול לומר. אם אתם כבר מכירים אותם - ניפגש בהופעה. מי שלא מכיר, מוזמן להיכנס לטעימות במייספייס.

לחן: התפוחים