הסתיימה שביתת הרופאים

והפעם בסינגלים: מופע הארנבות של ד"ר קספר משחררים סינגל מתוך אלבום חדש שבדרך, איה כורם עושה את זה עם עילי בוטנר וצביקה פיק ממשיך להצחיק

איה כורם // עכשיו כזאת (3:44)

איה כורם משחררת סינגל חדש מאלבומה השני "שפה זרה" (עננה). הפעם המילים שלה, ללחן של עילי בוטנר, הצמוד המוסיקלי של רן דנקר. בהערת אגב גסה - אם חסר משהו בגל השירים של השנים האחרונות במיינסטרים, זה החסך במלודיות. כבר אין מנגינות חדשות. זה שיש רינגטון לכל דבר, לא אומר שיש שם מנגינה אמיתית שאפשר להיאחז בה. המושג "מלחין" כבר מזמן פשט את הרגל.

האלבום החדש של איה כורם מצליח לשבור את החוק הזה, עם הרגשה שלמישהו שם אכפת מהקו המלודי, לצד הטקסט והשיר המלא. "עכשיו כזאת" הוא אחד הרגעים היותר יפים באלבום. לפעמים זה מרגיש כמו שיר שכתב לה עידן רייכל, כשאפשר להניח שהייתה כאן איזו התייחסות בהפקה המוסיקלית. אבל בגדול – עוד סיפור אהבה/פספוס/כמיהה/תחנון על גבול הקיטש הטחון, שעובר יפה – כן, כן – בעיקר בזכות המלודיה.

מילים: איה כורם / לחן: עילי בוטנר

מופע הארנבות של ד"ר קספר // היא כל הסיפור (3:43)

הקספרים משחררים סוף סוף סינגל חדש בדרך לאלבום רביעי – 13 שנים מאז אלבומם האחרון "הו הו", שנתיים וחצי מאז האיחוד האחרון שלהם בבארבי ואחרי סיבוב הופעות חורפי שלא נגמר. "היא כל הסיפור" בהחלט מפצה על הזמן שעבר, זורק אותך מיד לניינטיז וממשיך את קו הלהקה שמזמן מצאה את הסאונד שלה.

דבר נוסף - התמהיל הווקאלי של שי להב בפרונט ואורן ברזילי מחזק בגבוהים, בהחלט יכול לעמוד בשינוי מרענן שיציב את ברזילי כסולן ראשי מדי פעם. תבדקו את אלבום הסולו שלו "Come on people", שיצא בניו-יורק ב-2005 במסגרת הרכב הטריו הישראלי שלו "בין לבין" (BenLaVain). אז נכון, גם לא צריך להיות גרידי. ובכל זאת, שיר חדש שיוצא אחרי כל כך הרבה זמן. יהיה מעניין לשמוע את האלבום המלא ולראות מה יש לחבר'ה האלה להציע.

מילים ולחן: שי להב ואורן ברזילי

דניאלה, שרונה וצביקה פיק // השיר הזה (3:46)

קשה לי מאוד להאמין שצביקה פיק לוקח את עצמו ברצינות. התרומה שלו למוסיקה הישראלית רשומה בדברי הימים, אבל מי שעוקב אחריו בשנים האחרונות לא יכול שלא להתרחק מהמורשת האחרונה שלו, ששמה את השואו והגלאם לפני האמנות. או במילים אחרות – שמה את החזה בפרונט.

עכשיו משחרר פיק סינגל חדש עם שתי בנותיו – חידוש ללהיט הגדול שלהן "השיר הזה", שכתבו מירית שם-אור ושרונה פיק. ה"מאסטרו", כמו שאתם אוהבים לקרוא לו, בסך הכל מגיב לסביבה שקוראת לו כך וחושב שהכל יכול לעבור. זה עצוב אם הוא לוקח את עצמו ברצינות. אני מאמין שלפופ הישראלי יש הרבה להציע, תבדקו את קריירת הסולו של שרונה פיק, את אלבום הבכורה של Knob ועד חומרים של עופר בשן. ועדיין - זה מה שיש לשופט בתוכנית מתיימרת כמו "כוכב נולד" להציע בתור קאבר?

מילים: מירית שם אור / לחן: שרונה פיק

מור שגב // עפולה (3:40)

מור שגב משחרר סינגל שני מאלבום הבכורה שלו שייקרא "סוגר חשבון" ויראה אור בקיץ הקרוב. שגב הוא בנו של שר האנרגיה לשעבר גונן שגב, שזכה לכותרות משלו בתקשורת. אבל אנחנו כאן בגלל הבן – שגב הצעיר (21) הספיק לעבוד עד היום עם "כלא 6", ליאל קולט ובתקופה האחרונה הכניס להילוך גבוה את העבודה על אלבום הבכורה.

"עפולה" נע על קו התפר בין שיר הלל לשיר דאחקות על הבסיס הביתי של שגב, כשמצד אחד הוא מעיד על עפולה כ"עיר שאף פעם לא מתה", ומצד שני מציין כי "מחכים פה לנס, ההתפתחות כאן ברוורס, חוץ מסרט אין דבר כזה עפולה אקספרס". מור נשמע טוב, אבי סינגולדה (גיטרה) ואבי יפרח (בס) לוקחים את השיר הזה קדימה, אבל מבחינת הרעיון, מור לא מצליח לשכנע בין אם הוא על בסיס האישה המוכה שלא יכולה לעזוב את בעלה, או על בסיס הפטריוט נפוח החזה על פיו זה מה שיש ועם זה ננצח. וההימור שלי הוא שלא היה כאן ניסיון ליצור גישה אקלקטית של בעד ונגד גם יחד. יש לך מה לומר – תאמר.

מילים ולחן: מור שגב

רינת עמנואל // יחפות מתום (4:04)

רינת עמנואל משחררת סינגל נוסף מאלבום הבכורה שלה "מקום שמור" שייצא בקרוב, בהפקה מוסיקלית משותפת של שם טוב לוי, עמוס עבר הדני ויצחק קלפטר. "יחפות מתום" נכתב ע"י מאיר גולדברג בעיבוד והפקה של שם טוב לוי, שגם מתארח בחליל וקולות, לצד מוסיקאים נהדרים שמנגנים כאן, כמו ישראל נחום (תופים), אלון נדל (בס) וגדי בן אלישע (גיטרה אקוסטית).

עם קצת מזל, רינת עמנואל תוכל להתברג למשבצת התורנית של הזמרת העממית הבאה. לא משהו דרמטי שכבר הגיע לשיא שלו כמו מירי מסיקה ושות', אלא משהו הרבה יותר בגובה העיניים, קול פשוט ויפה שגם מביא איתו שירים שהם גם... נו, איך קוראים לזה? אמנות.

מילים: מאיר גולדברג / לחן: יצחק קלפטר