אלה אלה

"אם כבר לבד" של החברים של נטאשה זוכה לקאבר על-ידי אלה, ג'יי ויוז מתחברים לדניאל זמיר ולאה שבת ממשיכה לזרום עם הרוח. סינגלים

אלה // אם כבר לבד (3:37)

אלה דר משחררת ביצוע משלה להמנון של "החברים של נטאשה" שחותם את אלבום המופת שלהם משנת 1991, "שינויים בהרגלי הצריחה". אלדד ציטרין אחראי כאן על העיבוד וההפקה המוסיקלית המוצלחים, מי שגם חתום על העיבוד הנהדר של "העצב שלה" (איפה הילד).

אלה הוציאה השנה את אלבום הבכורה שלה "אחות של שלגייה" (התו השמיני), שכולל עוד 12 שירים מקוריים. "אם כבר לבד" זאת בחירה טובה לקאבר, אבל משימה בהחלט לא קלה. קשה לקחת המנון שנתפס חזק בקונצנזוס כשירו של האדם הבודד ולהפיח בו חיים חדשים. ההצלחה של ציטרין ואלה טמונה בכך שהם לא ניסו לנצח את השיר, אלא פשוט לשיר אותו.

מילים ולחן: מיכה שטרית

לאה שבת // אהבתי אוהבת אהבה (3:47)

האלבום החדש של לאה שבת ממשמש ובא ואני מרגיש שאני רק מתרחק ומתרחק. אחרי שני סינגלים מוצלחים יותר ("עד שהרוח") ומוצלחים פחות ("כי הם חיינו"), שבת משחררת סינגל שלישי שסך הכל עובר כפזמון קליל שאפשר לזמזם אותו מהרגע הראשון, אבל לא משאיר אותך עם ערך מוסף.

תמיד אפשר להתראיין עם אותו נוסח קלישאתי ולומר שאמן כותב על עצמו, אך ההאזנה היא בהחלט סובייקטיבית - כך שכל אחד יכול לפרש בעצמו על מה מדובר. אין כאן סיפור אישי, אמירה מחייבת בגוף ראשון, משהו מהשטח. יש כאן דיווח סטרילי מאולפן ממוזג: "זה ילדותי וזה הלב שמתעקש, אני יודעת שכדאי שאברח מכן ודי, כי הסוף כבר ידוע מההתחלה". זה מה שחסר לי בשבת החדשה. משהו רוחני עבר עליה בתקופה האחרונה ובמקום לספר סיפורים היא משחררת כותרות.

מילים ולחן: לאה שבת

ליאת יצחקי // בית שאן (3:16)

הכירו את ליאת יצחקי - אמנית, יוצרת, מוסיקאית ואם לארבעה ילדים – שמתפקדת עם כל הכובעים הללו מבית שאן. יצחקי משחררת סינגל בכורה על שם עיר הולדתה, בהפקה מוסיקלית של נדב ביטון. זה שיר טיול קצר שמסתכם בכמיהה לאהבה בזמן הליכה ברחוב הבית-שאני, שמעורר לה השראה.

לא שיש משהו רע בבית-שאן (חלק מחבריי הטובים וכו'), אבל כותרת השיר לא משרתת אותו. הנושא כאן הוא בטח שלא בית שאן. אך אם נניח לזה לרגע - בשלוש דקות קצרות ליאת יצחקי מפזרת קסם עם המאוולים הנעימים שלה, מצליחה שלא ליפול לשירה ים תיכונית לוחצת ונשארת אמינה עם טקסט יפה וסיפורי שגם רוקם לה זהות משלה. היא מזכירה את סימה לוי, שהוציאה ב-2005 את "שתיקות", אלבום הבכורה המצוין שלה, ומאז נעלמה. נקווה שיצחקי תשבור את המזל הרע הזה.

מילים ולחן: ליאת יצחקי

Learn to hide // ג'יי וייוז מארחים את דניאל זמיר (3:45)

חודשיים אחרי שהוציאו את האי.פי המוצלח שלהם "The Besides", J.Views חוזרים עם סינגל חדש החונך את חנות האינטרנט שלהם, שכולל ריליסים בלעדיים שטרם נשמעו. הלהקה מארחת בשיר את נגן סקסופון הסופרן המחונן דניאל זמיר, שהוציא ב-2006 את האלבום המצוין "אמן" (התו השמיני).

נעה למברסקי כובשת עם הקול הגדול שלה, בשיר מחבואים יפה של חתול ועכבר, אבל האירוח הנכון של דניאל זמיר לא מגיע לידי מיצוי. ההפקה המוסיקלית של יונתן דגן הייתה צריכה לקחת בחשבון שיש לה ביד מוסיקאי גדול שיכול לתרום הרבה יותר מאשר סולו קצר של 25 שניות לקראת סוף השיר. היה צריך לשלב אותו בעיבוד המלא, שיתנהל כקול שני לצלילים של למברסקי, או שיטייל מאחורה וילווה את השיר לכל אורכו. קצת מעוף, אבל זולת הפספוס ההפקתי - יש כאן פשוט שיר יפה.

מילים ולחן: יונתן דגן

אורי מור // היא לומדת בבית צבי (2:54)

שנה אחרי שיצא אלבום הבכורה שלו "צעד ביום" (עננה), אורי מור מעלה לדף ה-Mysapce שלו שיר חדש בשם "היא לומדת בבית צבי", שבקרוב ייצא כסינגל רשמי מהאלבום החדש שבדרך. מי שהשכיל והכניס את האלבום הקודם למדף הדיסקים הביתי, לא יתאכזב מהשיר החדש וימתין כמו כולנו לאלבום הבא.

"היא לא מוכנה לחיים, אז היא לומדת בבית צבי", שר אורי מור, בהומור אופייני שמזוהה גם מאלבום הבכורה. המחאה היעני ציבורית של תרבות הסלבס של ישראל החדשה היא רק סיבה כדי לקחת גיטרות חשמליות ולתת בראש. משהו קורץ ומחויך יותר מ"בית ספר למשחק", השיר התואם של אוהד בן אבי ומארינה מקסימיליאן בלומין ("הנה סיימת את בית הספר למשחק, ואת יכולה להתחיל למלצר"). תשמרו את אורי מור במועדפים שלכם, הוא אחד מקולות הדור החדש של הרוק הישראלי.

מילים ולחן: אורי מור / לחצו כאן להאזנה >>