מה נשתנה הסינגל הזה

אחינועם ניני משחררת סינגל שני, "Something Has Changed", מתוך האלבום החדש, יהלי סובול ורע מוכיח כנ"ל, ואילו אוהד חיטמן ורונה קינן נותנים בדואט. אה, ויש ציונים. סינגלים

יהלי סובול ורע מוכיח // מתקרבים לתל-אביב (4:04)

אחרי "חייל להשכיר" המוצלח, יהלי סובול ורע מוכיח משחררים סינגל נוסף מהאלבום המשותף שלהם שייצא בקרוב. איזה יופי של שיר: "מתקופה שרוששה ולילות ללא בושה בפינות חשוכות, אני הגחתי כמו קבצן לאסוף אותך בזמן לזרועותיי הפתוחות, עוד מעט נהיה ברחוב שמכיר אותנו טוב, שבכה וצחק איתנו, תתקני את האיפור, תספרי לי עוד סיפור מהזמן שברחת".

אוקיי, אז "מתקרבים לתל-אביב" אמנם כולל את אותה תל-אביב בפזמון החוזר, זאת שמזמן מתפקדת כניו-יורק לעניים. אבל באופן מרענן, סובול ומוכיח לא שרים עליה, אלא משתמשים בה כדי להעביר את הסיפור שלהם. תחליפו את השם כמעט בכל עיר אחרת ולא יירד גרם אחד של איכות מהשיר הזה.

מילים ולחן: יהלי סובול

כפיר אפשטיין וכנרת לימוני // הפחד נעלם (4:07)

כנרת לימוני קיבלה את זמן המסך היקר שלה בתוכנית הריאליטי "גריז", והאמת שגם בלטה עם התלתלים החומים והטבעיות הבימתית שלה. לימוני היא גם זוגתו של כפיר אפשטיין, שהוציא השנה את אלבום הבכורה שלו, וכרגע הם מוציאים מתוכו את הדואט המשותף שלהם.

"הפחד נעלם" כמה לרגע שבו יש קשר אמיתי. מצד אחד היא אומרת שכבר עברה לגור מול החלון שלו כדי שיסתכל על החלון שלה, והוא רק שואל מתי היא כבר תעבור לגור אצלו. ספק אם הייתה כאן כוונה לייצר רומן מבולבל בו אין אשמה באיש. יש כאן שיר מלא כוונות, אך לא מפוקס על הסיפור שהוא רוצה להעביר. אבל בתור שיר אמצע הוא בהחלט עובר. זה נעים, לא מחייב ואני מהמר שזאת גם הייתה הכוונה.

מילים ולחן: כפיר אפשטיין

אוהד חיטמן ורונה קינן // נקודת ההתחלה (4:16)

אוהד חיטמן ורונה קינן משיקים דואט מאלבומו החדש של חיטמן, והפעם יש כאן דואט ממקום שונה לגמרי מהגישה הקלאסית של שתי דמויות השרות זו לזו, כמו אפשטיין ולימוני, או אפילו "הריקוד המוזר של הלב" של קינן וגידי גוב.

חיטמן וקינן שרים על הריצה אחר החלומות הגדולים, שנתקעת כבר בנקודת ההתחלה ונשמעים יחד כמו שני קולות בראשו של אדם אחד. כל אחד מהם מגיע מעולם תרבותי שונה והצבע הווקאלי שיוצא מהשעטנז הזה ממש מוצלח. בהחלט דואט לא צפוי וגם בחירה טובה של שיר לביצוע משותף. יפה.

מילים ולחן: אוהד חיטמן

Something has changed // אחינועם ניני (3:23)

אחינועם ניני מגיעה בסוף החודש לסיבוב הופעות מקומי, אחרי שהספיקה לחרוש הופעות עם האלבום החדש שלה "Genes & Jeans" (הליקון) ברחבי אירופה וארצות הברית. האלבום גדוש חומרים, עם מצבת שירים שהייתה מספיקה לאלבום נוסף. למרות ההתעלמות הלא ג'נטלמנית של עורכי הרדיו מפועלה, ניני מוציאה בימים אלה סינגל נוסף מהאלבום. השיר נכתב בשיתוף גיל דור, ולמרות הכוונות הטובות שלו, לא מדובר בשיר הכי מבריק שיש שם.

המלודיה הנעימה, הטקסט שלא הולך לכאן או לשם וההגשה של ניני, לא מצליחים להעביר את התסכול והסיפור בנושאים שאדם לא משתלט עליהם ולא יודע למה או מה הם. דוגמה טובה אפשר למצוא בשיר "Something's Missing" של ג'ון מאייר, ששר על משהו שחסר, אבל אין לו מושג מהו ומשאיר אותך עם טעם של בלבול והזדהות.

מילים ולחן: אחינועם ניני וגיל דור