שוברת שמירה

והפעם בסינגלים: טוראית מאיה בוסקילה משחררת סינגל חדש, אורי בנאי מתחבר לצד היווני שאין בו, ושמרית אור מנפקת אוסף ושיר חדש

מאיה בוסקילה // שוברת שתיקה (3:51)

אחרי גיוס מאוחר ומתוקשר לצה"ל, מאיה בוסקילה משחררת סינגל ראשון מאלבום חדש שבדרך. השיר נכתב על-ידי צמד דוסול - טל שגב ויעקב למאי - שמכירים היטב איך צריך להתנהל בעולם הפופ המסחרי כדי להביא קצת פרנסה הביתה.

אבל לא זאת הבעיה. מאיה בוסקילה היא פשוט כל מה שלא צריך להיות בזמרת. ההליכה לחברת תקליטים גדולה כמו "הד-ארצי" הייתה אמורה לקחת אותה למקום אחר, אבל רמת ההתעניינות בה נעלמת כבר בשורה השלישית. זה פשוט עוד שיר שלה. קשה להאמין שחובב מוסיקה אחד יאמר לעצמו "שמע (כדברי הפזמון), יש לבחורה הזאת משהו לומר".

בסך הכל מדובר במשהו שמתחיל ונגמר בדבר הזה שנקרא שואוביז, ואף אחד לא ציפה ממאיה בוסקילה להגיש קינה אמיתית בגוף ראשון. מספרים שהאלבום החדש יכלול גם טקסטים פרי עטה - אולי בסוף כן יהיה לה משהו לומר.

מילים ולחן: טל שגב ויעקב למאי

אורי בנאי // מפליג בדמיון (3:24)

אורי בנאי משחרר סינגל שני מאלבומו החדש שבדרך, ארבעה חודשים מאז הוציא את "ילדה". בנאי מספר על אותם הרגעים שבהם אתה כמו עוזב לרגע את הגוף ומדמיין שאתה במקום אחר. הבחירה בלחן היווני הורסת את הכל והופכת את השיר לסתמי. ספק סאטירה, ספק שום דבר. מרוקן כל קסם או פוטנציאל לכזה, שגלום בסיפור כאן. בנאי היה יכול לשחק את הטקסט הזה הרבה יותר טוב, או להפיק תוצאה עמוקה יותר.

מילים: אורי בנאי / לחן: יווני

דנה גרובר // בוא נזדיין (4:00)

אחרי "הנה הגלים" ו"בוא קרוב", דנה גרובר משחררת סינגל שלישי מאלבום הבכורה שלה. בין כל אמירות היחצ"נים הנלהבים וכותרות משנה שהנה מגיע אליכם הדבר הבא, דנה גרובר מסתמנת כנקודה בוהקת וחיובית בשמי הפופ הישראלי. לא צריך להיות נביא גדול כדי להמר שהיא בטח לא תקטוף איזה פרס מיוחצן של "תגלית השממה" וכדומה. אבל אחרי שלושה סינגלים נהדרים והגשה אישית וכנה, הנה זמרת-יוצרת שהיה שווה לקרוא עליה כתבת שער ענקית. חבל שזה לא יקרה.

מילים ולחן: דנה גרובר

עפר בשן // לבד (4:19)

עפר בשן בדרך לאלבום שני, שש שנים לאחר אלבומו הראשון "לעוף". עד עכשיו הוא גם הספיק לסיים לימודי פסתנר קלאסי באקדמיה למוסיקה בירושלים. למרות שלא עשה כזה רעש עם אלבום הבכורה שלו (וחבל), יש בברנז'ה מי שאוהבים לחזר אחריו. הוא כתב לאלבום הסולו של אמיר פיי גוטמן, לאלבום הבא של מירי מסיקה (שגם מתארחת באלבום החדש שלו), ולאלבום הבא של הראל סקעת.

אז באמת לא מדובר בפסגת ההצלחה של מי שהתמחה במוסיקה קלאסית וגם הוציא סינגל חדש יפה למדי, אבל היי, צריך להתפרנס ממשהו, לא? ואם זה משהו שאתה אוהב, אז זה בהחלט לא רע. בחזרה ל"לבד" – השיר עובד. מאמינים לו מהמילה הראשונה. לא ברור מה עבר עליו, אבל שווה לחכות לאלבום ולשמוע.

מילים ולחן: עפר בשן

שמרית אור ורמי הראל // ואולי אותה שתיקה (3:11)

בימים אלו יוצא אוסף כפול וחדש משיריה של שמרית אור בשם "עוד תראי את הדרך". לצד אסופת האוספים המציפה את השוק בתקופה האחרונה, זאת בהחלט משימה לא קלה להוציא אוסף נוסף, שזקוק גם לנוכחות חזקה. אבל אפשר להניח שהשירים של שמרית אור ההולכים לפניה, ינתבו אליהם את חובבי האוספים באשר הם.

לצד השקת האוסף, משחררת אור שני סינגלים חדשים: האחד הוא "זו הייתה אהבה נהדרת", בביצוע תלמידתה של אור מ"רימון", מאיה מנחם, שלא היה מוצלח במיוחד. משהו בקונטרס של סיפור האהבה ארוך השנים היוצא מגרונה של זמרת צעירה לא הצליח לשכנע. הסינגל השני והמוצלח יותר הוא ביצוע של אור ורמי הראל "ואולי אותה שתיקה" (ביצוע מקורי: יהורם גאון). עוד סיפור אהבה ארוך שנים, רק מוגש בצורה משכנעת יותר.

מילים: שמרית אור / לחן: נורית הירש