סוזי סורפרייז

רכבת האמנים מחו"ל נמשכת. והפעם: סוזי סו, הפאנקיסטית הנצחית שאחראית להרכב סוזי והבאנשיז

לאחרונה אנחנו מתבשרים על יותר ויותר אמנים זרים שבאים להראות לנו את מרכולתם. הבאה בתור היא הדיווה אה-לה אלטרנטיבה, סוזי סו, שמוכרת יותר כסוזי והבאנשיז לשעבר. הזמרת תופיע בפארק הירקון ב-29 ביולי, תאריך הופעתו של מוריסי - כחלק מפסטיבל גדול של אמנים מחו"ל, שבו תופיע גם ביורק, כפי שנתבשרנו בחודש שעבר.

סו (50) היתה פאנקיסטית צעירה מלונדון שנולדה בשם סוזן דליון. בשנות ה-70' היא פרצה לתודעה עם בגדיה השחורים, משקפיה הכהים והבעה קשוחה, והפכה תוך זמן קצר מגרופי למודל לחיקוי ולסמל נשי כרוקרית, מלכת פאנק, זמרת ומובילה תרבותית נערצת. קולה המיוחד ודימיונה הפורה שמרו על מקומה של סוזי והבנשיז בחזית המוסיקה הבריטית במשך עשור שלם.

דמותה התקשורתית והכובשת של סו גררה אחריה מעריצים וממשיכות דרך רבות, ביניהן פי.ג'יי הארווי, שירלי מנסון מגארבג', כריסי היינד מהפריטנדרס, אליזבת' פרייז'ר מהקוקטו טווינס ועוד.

ב-1978 יצא אלבום הבכורה של סוזי והבאנשיז, "The Scream", שכלל ביצוע עצבני ל"Helter Skelter" של הביטלס והציג סגנון פאנק אחר: פסיכדלי ורוקי יותר ובעל גוון גיטרות מזרחי עדין. הלהקה זכתה באנגליה להערכה רבה ולקהל מעריצים נאמן. סו התגלתה כהרבה יותר ממכשפה סקסית, והגל החדש והפופ האנגלי של אותה תקופה אימצו לעצמם אלמנטים כמו אווירה גותית וקישוטים מזרח תיכוניים בהשפעתה של סוזי והבנשיז. באמצע שנות התשעים, לאחר שהוציאו יותר מתריסר אלבומים מוערכים, התפרקה הלהקה. לפני כחמש שנים נערך איחוד אחד ומתוקשר.

בשנת 2003 הוציאו סוזי והבאנשיז ספר ביוגרפיה, שכיסה את פועלם המוסיקלי בו שירלי מנסון, סולנית להקת גארבג' נבחרה לכתוב את המבוא. מנסון כותבת על סוזי בספר: "היא עיצבה את חיי. לא הייתי שרה אלמלא סוזי. הצלחתי להגיע להכרה במה שאני עושה רק כי היא עשתה את זה לפניי, ועשתה את זה כל כך טוב! אני מסוגלת לבכות בכל מקום כשאני חושבת על כמה שהיא השפיעה עליי ועל זמרות אלטרנטיביות אחרות".

אחרי שנים רבות בתעשיית המוזיקה, סוזי הוציאה בשנה שעברה את אלבום הסולו הראשון שלה, "Manta Ray" , לו חיכו מעריציה הרבים במשך שנים. מתוכו יצא הסינגל המצוין "Into A Swan". בעקבות האלבום, שזכה לביקורות מצוינות ברחבי העולם, היא כאמור תגיע לישראל.