מופע שנות התשעים

אסף אמדורסקי מתכונן לאיחוד של "תערובת אסקוט", ומנהל מגעים חמים עם הריאליטי "גריז", כי נוסטלגיה זה לא הכל. ראיון

אחרי מופעי המחווה שנערכו לאחרונה לענבל פרלמוטר ולמועדון הרוקסן, יש מי שמאזין מהצד לרחש הקהל הצמא לעוד קצת ניינטיז. אסף אמדורסקי, ירמי קפלן וג'נגו (עמיר רוסיאני) התחילו לכוון את הגיטרות לקראת מופע האיחוד החד פעמי של אחת מלהקות הרוק הבולטות שפעלו כאן בתקופה שהלכנו בחולצות משובצות. תערובת אסקוט הוקמה בתקופת הזוהר של להקות הרוק הצעירות של התקופה, והתמקמה בנוחות לצד חמי רודנר, דן תורן, יהלי סובול ודנה ברגר; אך פורקה ב 1993, כשכל אחד מצלעותיה פנה אל קריירת סולו.

אסף, חוץ מחוויה חד פעמית ומרגשת, צפוי לנו משהו נוסף מהאיחוד הנוכחי?
"יכול להיות שיצא תקליט נוסף ל'תערובת אסקוט'. יש לנו שירים חדשים שמבוססים על שיתוף הפעולה בין שלושתנו, אבל אנחנו לא פועלים תחת לוח זמנים. כרגע ירמי ואני בשלבים מתקדמים של עבודה לקראת יציאת האלבומים החדשים שלנו, אבל פעם בכמה זמן אנחנו עובדים על סקיצות ואוספים רפרטואר לאלבום הבא של הלהקה. יכול להיות שנעשה חלק מהשירים החדשים בהופעה הזאת.

זה חלק מהטרנד האופנתי לזעוק לעולם שאתם הייתם כאן לפני כולם?
"לא רוצה לדבר על טרנדים. מי שרוצה להתעסק בזרמים אופנתיים מוזמן לעשות את זה, אני רוצה להסתכל קדימה מבלי לבחון יצירות אופנתיות".

איך נוצר החיבור ביניכם אחרי נתק של למעלה מעשור?
"במופע ההצדעה למועדון הרוקסן לפני כחצי שנה וגם לפני כן היינו מדי פעם צצים לנו באירוע כזה או אחר. קשה לנו להגיד לא. נורא כיף לנו לנגן ביחד. זו הלהקה היחידה שאי פעם הייתי בה ותמיד היא תהיה הלהקה שלי מבחינת השייכות. זאת המורשת החברתית שלי. שם עשיתי את השירות בגיל הזה".

גם אם הוא לא רוצה, אמדורסקי הוא במידה לא מבוטלת נציגו של דור. הרבה לפני שאריק ברמן שימן את מכונת הלהיטים שלו, ובזמן שמירי מסיקה עוד רק חלמה להופיע בפסטיגל, היה כאן דור שמבחינתו שיר אהבה פשוט היה כזה שבין אדם לחדר האינטימי שלו.

כנציג בולט של דור הרוקסן, איך ההרגשה שבוגרי רימון טריים השתלטו על הטריטוריה שעד לא מזמן היתה שלכם?
"אני לא חייב לדבר על הדברים האלה, זה גם לא מעניין אותי אני מתרכז בעצמי חוץ מזה שגם לא שמעתי אף אחד מהם מדבר עלי אז אני לא מתכוון לדבר עליהם".

ובצדק. לאסף אמדורסקי מודל 2007 יש מה להציע לעולם מעבר לשליחת חצים מרירה לדור המוזיקאים הצעיר שפועל בהצלחה. אם חשבתם שהוא יושב באולפן ההקלטות שלו ומרייר על מקום בפלייליסט, טעיתם. עיסוקיו המוזיקליים בשנים האחרונות - הפקה וכתיבה עבור אפרת גוש ושלמה ארצי וכתיבת הפסקול לסדרת הטלוויזיה "הבורר" - מוכיחים שככל שאתה מתבגר, אתה מוותר על האגו והרצון להיות במרכז הבמה וחושב כיצד לתפעל את חשבון הבנק שלך בצורה יצירתית ומפרה.

העובדה שלפני חודשיים התווספה למשפחה נינה הקטנה, ודאי רק מוסיפה מוטיבציה. אשתו מיכל כבר גילתה את זה ב"נולד לרקוד"- וכך, גם כאשר האלבומים החדשים של האמדורסקים לא שוברים שיאי מכירות, הפרנסה ממשיכה להגיע. לפי הפרסומים האחרונים אמדורסקי אף עשוי להשתלב בקאסט השופטים בריאליטי שיבחר את השחקנים הראשיים של המחזמר "גריז".

נולד לרקוד ראש בראש עם גריז, מי לוקח?
"גריז זה כרגע במגעים, אני לא רוצה לדבר על זה".

ועד שהחוזה עם רשת יחתם, ממה בכל זאת מפרנסים שתי בנות ואישה?
"הודיעו לי ש'הבורר' ימשיך לעונה שנייה ושלישית ומתישהו זה יכנס לפעולה ואני הולך לעשות את הפסקול לסרט 'מלח ים' של איתי לב. עשיתי שם תפקיד משני בתור עצמי והוא אמור לצאת לאקרנים בקרוב".

ואיך מצליחים לשלב כזו קריירה ענפה עם תינוקת בת חודשיים וילדה בת חמש וחצי. מי מוותר יותר למי?
"כשתגדל תבין. שנינו מנסים לעשות את המיטב ומשתדלים ובינתיים זה בסדר. אין מה לדאוג".

הופעת האיחוד של תערובת אסקוט תתקיים ביום שישי, ה-2 בנובמבר, תיאטרון תמונע, בשעה 23:00