תכלית בתחתית

המילה פרויקט הושמטה מהאלבום של מטרופולין. מאירי: "אנחנו להקה לכל דבר"

במאי 2006 עלה פרויקט מטרופולין, הבייבי של עופר מאירי, למופע אחרון בהחלט של סיבוב ההופעות הראשון שלו. אלבום הבכורה שלהם יצא ב-2005, ומכר כבר למעלה מ-30 אלף עותקים (זהב וחצי). מיד בתום ההופעה נכנס מאירי לעבודה על האלבום השני של מטרופולין ודאג להשמיט את המילה "פרויקט" מהפרויקט שלו (מיד נגיע לזה).

אלבומם השני של מטרופולין "הסליל" (הליקון), הוא אחד האלבומים הטובים שיצאו יחד בראש השנה. האלבום זוכה לביקורות נלהבות מצד עיתונאי המוסיקה, ויש גם מי שבחרו אותו לדבר הכי ראוי היום במוסיקה הישראלית. מאירי מתרגש: "אני שמח שיש ביקורות טובות. השקעתי את כל הנשמה באלבום הזה. ממש קרעתי את התחת".

האלבום הראשון זכה לביקורות חמות בזכות ההפקה המוסיקלית, אבל המבקרים פחות נפלו מהשירים עצמם.
"אני מודע לזה. המסה הגדולה של השירים באלבום נכתבה על פסנתר. קודם כל ישבתי על הטקסטים ועל הלחנים, ורק אחר כך נכנסה העבודה על האלבום".

הביקורות השפיעו על העבודה על האלבום השני?
"כשאתה יושב על האלבום החדש, אתה לא בדיוק זוכר כל דבר שקראת. אני קורא ביקורות בעיון, ואני משתדל לא לקרוא בהתנגדות ביקורות לא טובות. אני חושב שזה תורם בגדול. אבל אתה בטח לא כותב את האלבום שלך בשביל הביקורות".

הגרעין הקשה של מטרופולין כולל היום את עופר מאירי, ברק גביזון, דנה עדיני ורוני אלטר. באלבום הבכורה התארחו, בין היתר, דנה ברגר ואפרת גוש. "הסליל" כולל אורחים חדשים - הפעם נציגים של המין הגברי: אביב גפן, עברי לידר וארקדי דוכין. "עם אביב אני עובד כבר הרבה זמן", מספר מאירי", וזה היה טבעי שהוא ייכנס לאלבום. העבודה עם ארקדי ועברי נוצרה עקב עניין הדדי שעלה, שבסוף יצא לפועל".

כתבת את השירים לפי טאלנטים היו לך בראש?
"לא, את כל האלבום כתבתי לפני שבחרתי את הזמרים. הדברים האלה קורים לי אחרי הכתיבה".

האורחים באלבום יצטרפו למסע ההופעות החדש שלכם?
"הם בוודאי יבואו להופעה החגיגית שתעלה בקרוב. בשוטף, אני לא חושב שהם יבואו כדי לשיר שיר אחד. בדיוק בגלל זה אנחנו עובדים על דברים יצירתיים יותר, כמו מופע משותף שלנו יחד עם עברי לידר, שם הוא ישיר יותר משיר אחד; גם שירים שלנו וגם שירים שלו".

דנה ברגר ואפרת גוש יבואו לבקר?
"יש מצב, זה עדיין לא סגור. הן חברות מאוד טובות שלי, אבל אנחנו בינתיים רוצים להתמקד באלבום החדש".

מעבר לשינויים במצבת חברי הלהקה, מטרופולין החליטו להשמיט באופן רשמי את המילה "פרויקט" מהמהות שלהם. "זה היה מכוון לחלוטין" מעיד מאירי. "אני חושב שגם נעשה שימוש יתר במילה הזאת וזה כבר הפך כמעט לדבר רע".

דווקא נדמה שזה עזר לך עם האלבום הראשון.
"נכון, אבל זה היה באלבום הראשון. ההווי שלנו היום הוא של להקה, ולא הפרויקט של עופר מאירי. ההקלטות של האלבום החדש נעשו בלייב, והייתה הרבה אמירה ללהקה. דברים השתנו אצלנו והמילה 'פרויקט' הפכה למשהו מאוד מסוים. זה כמעט נשמע כמו פרויקט האוס, משהו שבכלל לא מגדיר אותנו. היום אנחנו להקה לכל דבר".