תחי המלכה

בני תרבות רבים בטח יראו בזה חילול קודש - מוריסי צריך לנסוע לאירוויזיון

עם הוודע דבר בחירתה של להקת טיפקס לייצג את ישראל בתחרות האירוויזיון, פרסם אמיר עמרמי המוכשר מאמר בתרבות נענע המבקש מקובי אוז לוותר על השטות הזאת. אתמול פורסם כי הבי.בי.סי, המקבילה הבריטית לרשות השידור בארץ, פנו למוריסי במטרה שינפיק להם שיר מנצח מטעם אנגליה לתחרות הקרובה בפינלנד.

בניגוד לעמדת עמרמי ועמדת בני תרבות רבים, אני קורא למוריסי להיענות לאתגר. הסיבה הפשוטה: זה יהיה מגניב והדבר לא יעיב על הקריירה המפוארת שלו. מישהו זוכר היום לניסים גרמה את הפרקים בפרפר נחמד?

הגידו כן לזקן
למה זה מגניב? כי זה ליהוק מעניין וזה נותן לך מישהו להצביע עבורו. צריך לזכור שמוריסי כבר הרבה זמן לא ממש בריטי. מוריסי חי כמה שנים בחוף המערבי בארצות הברית ושר שהדם שלו אירי. משם עבר להתגורר באיטליה והחודש הוא בטור בפסדינה - USA. אגב, חברה שראתה אותו בהופעה בסוף 2006 בהולנד, מספרת שהשיער שלו עדיין שופע, אבל כבר יש לו שיער לבן וכרס.

אם ידעו ללהק לביצוע השיר שלו את המבצע/ת הנכונים זה יכול אפילו להיות מכובד ובטח שיגדיל את הסיכויים של הממלכה לזכות. לא צריך איזו הברקה מוסיקלית, רק משהו שיאזן את תחרות התחפושות שהאירוע הזה הפך להיות. אני לא אתפלא אם טיפקס ייראו בעצמם סוג של בדיחה לנגד עיניים מזרח אירופאיות.

פופ מניאק

קובי היקר,

אנא ממך, הרם טלפון לועדת רשות השידור וסרב בנימוס. אל תעשה את זה. אפילו תחסוך מהם את ה"זה לא אני, זה אתם". פשוט תגיד "לא תודה" ותעשה לביתך. תכנס יחד את כל חברי טיפקס, ותסביר להם שזה ממש לא בשבילכם.

לכתבה המלאה

האם החיים יכולים להיות שפויים שוב?
כבר כמה שנים שכל מה שאני רואה מהאירוויזיון זה את הניקוד בסוף. מקסימום מנסה לתפוס את הנציג הישראלי כדי לראות שהכל בסדר ומזפזפ לירדן, כדי לוודא שהם עלו עליו עם פרסומות בשביל הרטרו. גם מוריסי כבר רטרו. אם הוא מגיע לתחרות, זאת תהיה הפעם הראשונה שיהיה שיר של מישהו שאני באמת יכול לשמוע גם בבית. ואם מישהו ממעריצי שירי מימון ושרית חדד חושב שאני טועה, הרשו לי לשאול אותם: מה אומר לכם השם "פאניקה"? – התשובה בסוף.

השתתפות של מוריסי לא תסמן לדעתי דעיכה במעמד שלו (גם לא עבור טיפקס) ואולי אפילו תספק סוג של מקפצה לאנשהו. נגיד חזרה למועדוני הגייז. אחרי הכל, מדובר בקהל עצום בכל אירופה ובארץ שלא מכיר חצי מהשירים ב- The Queen is Dead(גם אני לא) אבל יזכור עוד שנים את הקלינגונים האבי-מטאל-שיט שזכו לפני שנה.

אגב, שמתם לב איך המילה סמס מסתתרת בתוך השם סמית'ס? הצביעו מוריסי!

תשובה לחידה:
פאניקה הוא שם השיר הראשון באלבום "פעמון הזכוכית" של אורנה ומשה דץ. האלבום, הקרוי על שם ספרה של סילביה פלאת', יצא ב-1993, הוא השלישי של הזוג והראשון מאז פריצתם הגדולה אחרי שייצגו את ישראל באירוויזיון באותה שנה עם "כאן".