מת סיד בארט

סולן פינק פלויד האגדי שעזב את הלהקה בתחילת הדרך, הלך לעולמו

סיד (רוג'ר) בארט, ממייסדיה של להקת "פינק פלויד" ואחת מאגדות הרוק הגדולות של ימינו, מת בסוף השבוע האחרון. דובר הלהקה אישר את הדברים ומסר כי בארט בן ה-60 "נפטר בשלווה בביתו ביום שישי האחרון". סיבת המוות היתה סיבוכים של מחלת הסוכרת. אחיו של הגיטריסט, אלן בארט, מסר בראיון ל"גארדיאן" כי ההלוויה הפרטית תתקיים בימים הקרובים בנוכחות בני משפחה.

סיד בארט הצטרף לשורות "פינק פלויד" בשנת 1965, בעקבות הזמנה מחברו לספסל הלימודים, רוג'ר ווטרס. חבר נוסף מתקופת בית הספר בקיימברידג', דיוויד גילמור, נקרא לתפוס את מוקומו של בארט.

בארט השתלב בתפקיד גיטריסט וסולן הלהקה, והתמקם כמוביל האמנותי שלה בשנותיה הראשונות. הוא סומן כאחראי המרכזי להישגים של אלבום הבכורה של הלהקה The Piper at the Gates of Dawn.

במקביל להצלחה הלהקה, מצבו הנפשי של בארט הלך והדרדר. ב-1968 הוא עזב את פינק פלויד ועבר התמוטטות עצבים בעקבות שימוש מופרז ב-LSD. בשנים הבאות בארט הוציא מספר תקליטי סולו שלא זכו להצלחה מסחרית. בארט שקע בדיכאון ואת שלושים השנים האחרונות העביר בבדידות בביתו. אלבומה של "פינק פלויד" Wish You Were Here מ-1975 הוקדש לבארט. ווטרס, עד היום, מקדיש את שירי האלבום בהופעות לחברו הוותיק.