גורדון פינת סטינג

קווים לדמותו של סטינג, שמגיע להופעה מחר באיצטדיון רמת גן

סטינג נולד ב-2 באוקטובר 1952 בוולשלנד שבצפון-מזרח אנגליה כגורדון סאמנר. בשנות בגרותו הראשונות הוא עבד כמורה לאנגלית ומחנך בבתי ספר יסודיים וניגן בס במספר להקות מקומיות, בהן לאסט אקזיט, שניגנה בעיקר ג'אז ופיוז'ן. כשהמתופף סטיוארט קופלנד ביקר בניוקאסל, הוא צפה בהופעה של לאסט אקזיט, ובעוד שלא התרשם במיוחד מהלהקה, הוא זיהה את הפוטנציאל הגלום בנגן הבס שלה.

לאחר מספר חודשים, סטינג עזב את משרת ההוראה, הצטרף לקופלנד והשניים עזבו ללונדון. בבירה הבריטית חברו השניים לגיטריסט הנרי פדובאני שבמהרה הוחלף באנדי סאמרס, והתחילו לנגן את הז'אנר המוסיקלי שהיה צו השעה, הפאנק. קופלנד העניק לשלישיה המוסיקלית את השם פוליס (משטרה), בתקווה שהשם יעורר עניין ויסייע להם להשיג עבודה במועדונים הלונדוניים.

הלהיט הראשון של פוליס היה שיר קטן שסטינג כתב על זונת רחוב בשם רוקסן. בעקבות "רוקסן" פוליס זכתה בחוזה בחברת תקליטים, אולם העיתונות הלונדונית לא השתכנעה וזיכתה את הלהקה הצעירה בביקורות איומות. בתקווה למצוא קהל אוהד יותר, פוליס ארזה את חפציה ועזבה לארצות הברית, שם זכתה להצלחה המיוחלת. פוליס שחררה חמישה אלבומים בין השנים 1978-1983 ובתום תקופה זו, המתחים בין חברי הלהקה גברו עד שבמארס 1984, סטינג הודיע שהוא עוזב את הלהקה.

סוליקו
לאחר פירוקה של פוליס, סטינג התנסה במשחק והשתתף במספר סרטים, בהם "חולית" של דיוויד לינץ'. ביוני 1985, סטינג שחרר את אלבום הסולו הראשון שלו, 'The Dream Of The Blue Turtles'. בעקבות האלבום המצליח, סטינג יצא למסע הופעות עולמי והשתתף במופע הצדקה הגדול של בוב גלדוף Live Aid. אלה הוכיחו שסטינג יכול להצליח גם בלי משענת התמיכה של פוליס, ואפילו לרכוש לו קהל מעריצים חדש בעקבות עבודות הסולו שלו.

לאורך השנים, סטינג המשיך לשחרר אלבומים ולבחון את גבולות המוסיקליות שלו. בין הידועים שבהם ניתן למצוא את Nothing Like the Sun משנת 1987, שיצא בשנה שאחרי גם בשפה הספרדית, וכלל את השיר הידוע Fragile, שאף זכה לגרסא עברית מפיה של ורדינה כהן. את הגרסא הספרדית ביצעו סטינג וחוליו איגלסיאס. בשנת1991 יצא האלבום the soul cages שנודע גם כן בלהיטיו הרבים, וב-1999 הוציא את האלבום המצליח ביותר שלו 'Brand New Day', שכלל את הלהיט Desert Rose. האלבום מכר 8 מיליון עותקים בעולם.

ב-2003 סטינג הוציא את 'SacRed Love' ובעקבותיו השיק מסע הופעות עולמי מפואר. סטינג היה מועמד 3 פעמים לאוסקר עבור פסקולי סרטים שהלחין, בהם "קולד מאונטיין", זכה בגלובוס הזהב על הפסקול של "קייט וליאופולד" ובאמי עבור מופע שלו ששודר בטלוויזיה. לגראמי הוא היה מועמד 6 פעמים, מתוכן זכה בפרס פעמיים. יותר מ-20 שנים לאחר יציאת אלבום הסולו הראשון שלו, סטינג הוא אמן מוערך, עטור פרסים שעדיין מוכר מיליוני עותקים מיצירותיו מכל הזמנים.
קטנים

טריוויה
* שמו המלא של סטינג הוא גורדון סאמנר. הוא זכה לכינוי "סטינג" לאחר שחברו ראה אותו לובש סוודר מפוספס בצהוב ושחור והחליט שהוא נראה כמו דבור ועל כן ראוי להיקרא עוקץ, כלומר סטינג.

* עם זאת, לסטינג אין זכויות חוקיות על השם "סטינג". מתאגרף ששמו סטיב "סטינג" בורדן, הוא בעליו המאושרים והחוקיים של זכויות היוצרים על הכינוי.

* יש לו 6 ילדים, 2 מהם מאשתו הנוכחית טרודי.

* סטינג ורעייתו טרודי הכירו בין מדונה ובעלה גאי ריצ'י. בתמורה, סטינג זכה להיות סנדק בנם, רוקו.

* דמות הקומיקס ג'ון קונסטנטין מהסדרה הלבלייזר מבוססת עליו.

* התמלוגים על שירו Every Breath You Take מכניסים לחשבון הבנק שלו 2,000 דולר מידי יום, כבר יותר מ-20 שנים.

* דובר פורטוגלית שוטפת.

* תבע את הנהג שלו לאחר שזה טען שנישואיו של הזמר המפורסם עלו על שרטון.

* הגיש את הפרס על סצנת הסקס המופרכת ביותר ברומן ספרותי, בטקס שיזם מגזין לביקורת ספרות.

* לאחר שהזמר רוד סטיוארט התמרמר על כך שתעשיית המוזיקה מתעלמת ממנו לטובת אמנים כמו סטינג, האחרון הציע לו את אחד מפרסי הגראמי שלו.

* סטינג הוא זה ששר את השורה I Want my MTV בשיר המפורסם של להקת הדייר סטרייטס Money for nothing.

* מתנגד לפלישה האמריקנית לעיראק, ולא חוסך הזדמנויות להביע את התנגדותו לה.

* היה כל כך בטוח שאין לו סיכוי לזכות באוסקר על הפסקול לקולד מאונטיין, שאפילו לא טרח לכתוב רשימת תודות.

* פקד את ספסלי אוניברסיטת וורוויק באנגליה, אבל מעולם לא סיים את התואר.

* צפרדע עצים קולומביאנית נקראה על שם סטינג כמחווה על פעילותו למען איכות הסביבה.

* סיפר פעם שהוא ואשתו מקיימים סשנים ארוכים של סקס טנטרי, אך מאוחר יותר טען שמדובר בבדיחה.

* לסטינג יש שישה בתים ברחבי העולם, אבל כרגע הוא מכנה "ביתי" רק את מעונו בטוסקנה שבאיטליה.

הכתבה התפרסמה לראשונה באתר Red