אמדורסקי מתחדש

אסף אמדורסקי מדבר על המופע החדש, הכולל חומרים חדשים

כמעט שבע שנים עברו מאז הוציא אסף אמדורסקי את אלבום האולפן "מנועים שקטים" (אן.אם.סי), שכלל שירים מקוריים פרי עטו. מחר (שישי) מעלה אמדורסקי מופע חדש בשם "ביחד", שיהיה יריית פתיחה לסיבוב הופעות חדש, שיכלול שירים מהרפרטואר שלו עד כה, בצירוף - שימו לב - חומרים חדשים דנדשים.

"קודם כל, המילה חדש תמיד מעניינת", מספר אמדורסקי על דרכו החדשה, "האמת היא, שלא יצא לי להופיע עם להקה קבועה בשנים האחרונות. בתקופה האחרונה חזרתי להופיע קצת עם אסקוט, אבל שם לא היתה לי במה רק לחומרים שלי".

בשנה שעברה יצא אמדורסקי למופע סולו שנקרא "לבד, לבד", שבו הגיש ממיטב שיריו, אך לא הציג בו חומרים חדשים. "רצתי עם המופע, ועם האוכל, בא התיאבון".

בתור יוצר, לא חסרה לך כתיבת שירים?
"כן, זה חסר. אבל לא הרגשתי בחסרון, כי זה לא היה בנמצא. לא היו חומרים חדשים".

אתה לא נמנה על אותם אמנים שבורחים כל הזמן למחברת השירים?
"אני לא יודע איך זה אצל אחרים, אבל אצלי זה בא בגלים. בשנים האחרונות היה לי גל די ארוך של יצירה שבאה לידי ביטוי בדברים אחרים, לאו דווקא בכתיבת שירים. אם זה להפיק אחרים, או להלחין פסקולים. זה היה בשבילי יצירה לכל דבר. גם ההאוס מיוזיק שעשיתי לפני כמה שנים, זה מבחינתי יצירה".

בואו נעשה קצת סדר בתולדות היצירה של אמדורסקי בשנים האחרונות. בשנת 1999 מוציא אמדורסקי את האלבום "מנועים שקטים", שאחריו הצהיר דרמטית כי הוא מפסיק להקדיש את זמנו למוסיקה עברית. ההצהרה זה לא החזיקה מעמד לאורך זמן. למרות שינויי הכיוון האמנותיים, אמדורסקי נשאר אמן ישראלי ויוצר עברי לכל דבר.

ב-2001 הוציא אמדרורסקי את "לייב", שכלל גרסאות חיות של מיטב שיריו. בשנת 2003 הלחין את פסקול הסרט "האסונות של נינה" של שבי גביזון, ובאותה שנה, הוציא את האוסף "15 הדקות של אסף אמדורסקי" שכלל את השיר "עכשיו אני בא", שהיה אמור להופיע במקור ב"מנועים שקטים".

ב-2005 הוא הוציא את אלבום האולפן האחרון שלו "קדימה אחורה" (הד ארצי) שכלל ביצועים חדשים לשירים אהובים של אמדורסקי משנות ה-80. לאחרונה הוא השתתף בפרויקט "30" (אן.אם.סי) של שגיא צורף ואלעד כהן. "היום אני נמצא בתקופת יצירה אחרת", מעיד על עצמו אמדורסקי, "שבה אני כותב שירים ולחנים, והמופע החדש יחשוף את השירים החדשים".

עוד לא יצא סינגל חדש. נדמה שאתה מבקש לנסות את החומרים החדשים על הקהל. חוסר ביטחון משהו?
"הסינגל ייצא בקרוב, ואנחנו עושים הכל - גם וגם. אבל ההופעה מוכנה כרגע, והסינגל יהיה מוכן עוד מעט. בקשר למה שאמרת על הקהל - אני מאמין שתמיד אפשר ללמוד מתגובות של קהל, אבל זה בטווח רחוק יותר משל שבוע שבועיים. זה יכול להשפיע עליך מהר או לאט.

"חוץ מזה (מחייך) יש לי מידת ביטחון לגבי החומרים שלי. כשבמדובר בשירים שאין לי ביטחון מלא לגביהם, אני לא אעז לעלות איתם לבמה. כרגע יש מופע חדש עם שירים חדשים. יש גם שירים שנכתבים תוך כדי".

ואין איזה אלבום בדרך?
"אתה יודע איך זה אצל אמנים - תמיד יש אלבום בדרך".

המופע "ביחד" של אסף אמדורסקי יעלה מחר (שישי) ה-12 למאי 2006, בתיאטרון תמונע בשעה 23:00

אסף אמדורסקי – שירה ובס ; אוהד קוסקי – גיטרה ; אסף תלמודי – קלידים ; עודד פרח - תופים