אקו"ם משתלם

אביתר בנאי, מוקי, עידן רייכל ונוספים חזרו אמש מבסוטים מטקס פרסי אקו"ם. לנו יש תמונות

טקס פרסי אקו"ם ה- 48 בתחומי הזמר העברי, הספרות והמוסיקה הקונצרטית התקיים אמש (שני) במרכז עינב לתרבות בתל אביב. את הטקס הנחתה ירדן בר כוכבא והוא כלל מוזמנים בלבד. סכום הפרסים הכולל שחולק עמד על כ- 295 אלף שקלים. רשימת כל הזוכים התפרסמה בעוד מועד באתר הבית של אקו"ם.

בתחום הזמר העברי זכה מתי כספי במפעל חיים למלחין, בפרס שעמד על 30 אלף שקל. את הפרס הגישה לו עופרה פוקס, אלמנתו של הפזמונאי אהוד מנור המנוח. בהמשך עלתה ריקי גל ושרה למתי כספי את השיר "ילדותי השנייה" שכתב ביחד עם אהוד מנור. דני סנדרסון קיבל פרס מפעל חיים לפזמונאי בסכום זהה לכספי, ואמר כמה מילים נרגשות על אשתו המנוחה, נעמי סנדרסון, שהלכה לעולמה לפני כמה חודשים בסמיכות לצאת אלבומו החדש "קונגו בלו".

עוד זוכים מאושרים: אור קורן זכה בפרס עידוד פרסום היצירה למלחין (12,000 שקל), אלונה דניאל זכתה בפרס עידוד פרסום היצירה לפזמונאי (12,000), אביתר בנאי זכה בפרס מלחין השנה על שירו "עומד על נייר" (10,000), מוקי זכה בפרס מחבר השנה על שירו "עוקף מלמעלה" (10,000), עופר מאירי זכה בפרס מעבד השנה על פרוייקט מטרופולין (10,000), פיטר זכה בתואר תגלית השנה (10,000) ועידן רייכל זכה בשני תארים - אלבום השנה ("ממעמקים") ושיר השנה ("ממעמקים") בסכום כולל של 30 אלף שקל. רייכל שוהה כעת בחו"ל ואת מעמד קבלת הפרס כיבדו מנכ"ל הליקון ויח"צניתו של רייכל.

לרשימת הזוכים בתחומי הספרות והמוסיקה הקונצרטית לחצו כאן.

שירי מימון הכי מושמעת

בדו"ח שפירסם אקו"ם בשבוע שעבר נמצא כי השיר "השקט שנשאר" של הזמרת שירי מימון (מילים ולחן: פיני ארונביייב) הוא המושמע ביותר לשנת 2005. הדו"ח מתבסס על השמעות בתחנות הרדיו של קול ישראל, גלי צה"ל וגלגל"צ, וערוץ המוסיקה 24.

נתונים נוספים מהדו"ח: השיר השני המושמע ביותר הינו "ממעמקים" של עידן רייכל (מילים ולחן: רייכל), "לשם" של מירי מסיקה במקום השלישי (מילים ולחן: קרן פלס), השיר הרביעי המושמע ביותר הוא "זכיתי לאהוב" של עברי לידר (מילים ולחן: לידר) ובמקום החמישי השיר "רבות הדרכים" של דניאל סלומון (מילים ולחן: סלומון).

המחברים המושמעים ביותר הם אהוד מנור, שלום חנוך, יעק'נלה רוטבליט, שלמה ארצי ועברי לידר. המלחינים המושמעים ביותר הם שלום חנוך, שלמה ארצי, רמי קלינשטיין, נעמי שמר ומתי כספי.