פו פייטרס בהופעה: האם ישראל תוכל להתמודד עם אנרגיות כאלה?

זוהר צלח נסע עד פורטלנד כדי לראות את אחת מלהקות הרוק הגדולות בעולם וחזר עם מסקנה ברורה: מישהו חייב להנחית אותם בתל-אביב. ביקורת

פו פייטרס
פו פייטרס | צילום: זוהר צלח

לא מעט להקות רוק עברו בישראל בשנים האחרונות: גאנז אנד רוזס, אירוסמית', בון ג'ובי, סקורפיונס, אוונג'ד סבנפולד ועוד להקות רבות וטובות. עם זאת, כשמחפשים שמות של להקות גדולות שעדיין לא ביקרו כאן, קשה למצוא שם גדול יותר מה"פו פייטרס"- להקת הרוק שהקים דייב גרוהל.

 

רצה הגורל ובזמן השהות שלי בפורטלנד תוכננה הופעה של הפו פייטרס. מהר מאוד קניתי כרטיסים וספרתי את הימים עד ההופעה ובסוף - זה סוף סוף קרה. ההופעה נערכה במודה סנטר, האולם הביתי של הטרייל בלייזרס (קבוצת ה-NBA של פורטלנד), שיכול להכיל מעל ל-20 אלף איש בהופעות- מה שכמובן קרה בהופעה של הפו, שהייתה סולדאאוט.

 

 

אחרי המתנה לא קצרה בין מופע הפתיחה לפו, הלהקה עלתה לבמה- כשדייב היה הראשון לעלות ולהלהיב את הקהל, מה שכמובן זיכה אותו בתשואות. את המופע הפו פתחו עם הלהיט "All My Life" בביצוע מצוין. משם המשיכו עם "Learn To Fly" הנהדר, ולאחר מכן עם ה-להיט הגדול ביותר שלהם - "The Pretender", שזכה לביצוע ארוך ומלהיב שהיה לא פחות ממושלם.

 

הביצוע הנהדר של "The Pretender" היה נקודת שיא ראשונה בערב מלא שיאים. אחד מהם הגיע בשיר "Rope", כשבסיומו העמדה של מתופף הלהקה, טיילור הוקינס, עלתה לשמיים בזמן שהוא מספק סולו תופים מהפנט באורך של יותר מ-5 דקות.

אבל עם כל הכבוד לטיילור הוקינס שהיה מעולה, הערב הזה היה שייך לדייב גרוהל. הסולן הענק של הלהקה היה פשוט בזון, מפוצץ אנרגיה וכריזמה והוביל את הערב בצורה נהדרת. מבחינה ווקאלית, הביצועים האדירים ל-"Walk", "My Hero" ו-"Best Of You" היוו את המיטב של דייב לאותו ערב.

 

פו פייטרס
פו פייטרס | צילום: זוהר צלח

הערב כלל כאמור את כל הלהיטים הגדולים של הלהקה, אך גם לא מעט קאברים- חלקם הגדול הגיע באמצע המופע, אז כל חבר הציג את עצמו עם קאבר שונה. גם שם דייב גנב את ההצגה כשהלך לתופף, מה שהעיף את הקהל באוויר.

 

המופע, שערך קרוב ל-3(!!) שעות, כלל את כל הלהיטים הגדולים של הלהקה. אחרי שירדה, חזרה להדרן של לא פחות מ-4(!) שירים, 3 מתוכם קאברים (למוז אליסון, AC/DC וטום פטי) שהגיעו לפני "Everlong", שסגר ערב לפנתיאון.

 

אינני יודע אם נערכים מגעים להבאת הפו פייטרס לישראל, אבל אם לשפוט לפי ההופעה הזו בפורטלנד, זה הזמן המושלם להביא אותם. הלהקה נמצאת כרגע בשיא שלה (מבחינת הופעות) בטור שרבים מחשיבים כטוב ביותר שלהם עד היום. מבחינת הופעות רוק מדובר באחת מהופעות המרשימות והמהנות ביותר שראיתי, וזה עוד עם קהל יחסית יבש (בטח ביחס לקהל הישראלי) בפורטלנד. נשאר רק לפנטז ולקוות שנזכה לראות את הלהקה האדירה הזו גם בארץ, שכן היא בקלות יכולה לספק את אחת מהופעות הרוק המדהימות שנראו בישראל.