צפו: כוכבי "היחידה 3" מתארחים בקליפ החדש של דורון מירן

שרית חדד מאכזבת, מצדה איש ימיני לא עומדת בציפיות, כוכבי "היחידה 3" מתארחים בקליפ החדש של דורון מירן וסטלוס ואורן חן חוזרים בשיר חדש. סיכום מוזיקה ישראלית

שי חי
שי חי | צילום: יוטיוב

סמוך לדואט שהוציאו אייל גולן ומשה פרץ ביום שישי האחרון בצהריים, הוציאה שרית חדד שיר בניחוח סליחות במיוחד לימים אלו - "בן אדם" שיר שכתבו והלחינו עבור חדד אבי אוחיון ורותם כהן.

 

הטקסט עשו היטב ורווי מוסר השכל אם כי לחן הבתים די מונוטוני וחוזר על עצמו די בגוזמה, הפזמון הלקוח מ"סליחות" כמובן ידוע ומוכר, אך עם זאת הביצוע של חדד נשמע די טכני, לא סוחף ולא באמת מצליח להלהיב את המאזין כצפוי. נשמע כי חדד לא נתנה את מאת אחוזיה בביצוע ואמנם השיר נחמד, בייחוד כשמדובר בניצול מומנטום הסליחות, אך לא מסוג הביצועים הטובים של חדד. ציפיתי ליותר.

 

מצדה איש ימיני, הזוכה בתכנית המוזיקה "אביב או אייל?" הוציאה השבוע את שיר הבכורה שלה, אותו ביצעה לראשונה על בימת התכנית והפעם יוצא בגרסת אולפן. "איפה הוא היום" שכתבו והלחינו אבי אוחיון ואסי ישראלוף ("מה קשור") הוא בלדה רומנטית מלנכולית השרה על שיברון לב וגעגועים לימים יפים יותר של האהבה.

 

בתכנית עצמה מצדה הצליחה לסחוף ולהלהיב את הצופים בביצוע עוצמתי ואנרגטי ואילו בגרסת האולפן ששוחררה לתחנות הרדיו השבוע היא נשמעת די עצורה, סגורה, לא מנצלת את הפוטנציאל שלה מספיק ולמעשה נשמעת די חובבנית. בגרסה זו ספק אם הייתה באמת זוכה בגמר. נצפה שהשיר הבא יתקן את המצב.

 

לאחר שטחן לצופי "היחידה 3" את המוח עם שירו החדש "לבלבאט", דורון מירן מוציא את השיר באופן רשמי בקליפ בו משתתפים כל כוכבי "היחידה 3". הבתים המתארים את המציאות היומיומית של מירן כתובים היטב והלחן שכולל את הפזמון הקליט (עם הסלנג שמירן קרוב לוודאי המציא - "לבלבאט") הוא גימיק טוב שיכול בקלות לשמש כשיר המשך ל"יחלאולאו" של מירן מימי "גולדסטאר".

 

אחרי פסק זמן די ארוך (בשל מצבו הבריאותי הבלתי מזהיר של אורן חן) חוזרים סטלוס ואורן חן, שניהם בוגרי "היחידה" (אגב דורון מירן) עם שיר חדש - "רק מה שבא לי" שכתב יוסי גיספן ללחן יווני של ואסיליס דימאס.

 

השיר, חפלה קצבית, מחזיר עטרה ליושנה ודי מעורר את הגעגועים לימי הזוהר של השניים שניחנו בהרמוניות נהדרות, כימיה כריזמטית ובעיקר ידעו לעשות שמח. מהאזנה חוזרת ונשנית לשיר ניכר כי הם עדיין מסוגלים לכך.

 

יאיר זיו פרץ לתודעה בראשית שנות ה-2000 כשביצע כסולן את השיר "בואי" (תני לי יד ונלך) במסגרת הפרויקט של עידן רייכל. עכשיו הוא "חוזר" (בתכלס, הוא תמיד פועל ויוצר בארץ ובחו"ל בקצבו שלו) עם שיר חדש מאלבום חדש - "20 שנה", שיר ערגה לזיכרונות ילדותו מהאייטיז (הן בסאונד והן במילים) שנשמע כמו ממתק פופ נעים לאוזן הנע ונד בשבחי הנוסטלגיה.