העגלה נוסעת אין עצור: פאר טסי עושה מאיר אריאל

הפרויקט של רביבו מארחים את זהבה בן, סטלוס ואורן חן חוזרים לעשות חפלה, נסרין קדרי בוגרת באלבום חדש ופאר טסי עושה מאיר אריאל. סיכום מוזיקה ישראלית

פאר טסי ומאיר אריאל
פאר טסי ומאיר אריאל | צילום: יח"צ

הפרויקט של רביבו פותחים את עונת החגים עם מחרוזת חדשה - "מלך אמיתי" בה מארחים את זהבה בן. ההרכב מבצע ביחד עם זהבה את מיטב להיטיה במה שנשמע מההתחלה ועד הסוף כחפלה משכרת חושים, מפולפלת ומתובלנת היטב בניחוח נוסטלגי של ימי הזוהר של המוזיקה המזרחית של הניינטיז.

 

 

אחרי הפסקה ארוכה במהלכה לא הקליטו חומרים חדשים כצמד, אורן חן (כוכב היחידה 2) וסטלוס (כוכב היחידה 3) חוזרים להקליט חומרים חדשים כש"רק מה שבא לי", שיר שאת מילותיו חיבר יוסי גיספן והלחין ואסיליס דימאס, הוא הפנינה הראשונה מתוכם.

 

השיר, חפלה ים תיכונית יוונית, מזכיר את ימיו הטובים של הצמד שמציג כתמיד הרמוניות קוליות נהדרות, כריזמה וכימיה משותפת יוצאות מן הכלל.

 

"לומדת ללכת" הוא אלבומה השלישי והחדש של נסרין (ברכה) קדרי, וראה אור בימים אלה. האלבום, הכולל 14 שירים, מציג לראווה את יכולותיה ואיכויותיה הווקאליות של נסרין שמוכיחה כי היא רק משתבחת, מתבגרת ומשתפשפת עם השנים. האלבום הוא מסוגת ים תיכוני, פופ, אלקטרו ואפילו רגאיי ורוק.

 

באלבום, מלבד שירי אהבה ושיברון לב סטנדרטיים ("לומדת ללכת", "היום יהיה לנו יפה", "אלבי מעאק") נסרין דנה בנושאים חברתיים של שיוויון זכויות חברתי (כמו בשיר "קרנבל רק היום" בו מטשטשת את ההבדלים בין המרכז לפריפריה) ואף מביעה מחאה מוזיקלית בחוק הלאום כמו בשיר "היינו שניים" בו מבצעת דואט עברי-ערבי עם משה פרץ ו"מענדי" בו שרה בעברית ובערבית ביחד.

 

האלבום כולל גם שתי הפתעות נהדרות: האחת- "גורל אחד", קאבר ללהיטה של עפרה חזה מהאייטיז ו"Lord Of Mercy" שיר משותף אותו הקליטה עם עופר ניסים לרגל יום הגאווה 2018. חגיגה לאוזניים!

 

בימי הסליחות הבריק והשכיל פאר טסי עם הפתעה בלתי צפויה: הוא לקח שיר שכתב מאיר אריאל ז"ל, הלחין אותו וביצע אותו בצורה מרגשת ונוגה בהפקתו המוזיקלית של אריק זנטי.

 

השיר "אקרא לך אבי" הוא אולי אחד הטקסטים הקרובים ביותר לאלוקים שחיבר אריאל ז"ל וטסי הצליח להלביש לחן מדויק ומלודי מאד המצליח לשרת היטב את הטקסט ולהעניק לו משמעות שבקולו הכנה של טסי מקבל משנה תוקף. שאפו!

 

 

נגה ארז ממשיכה לשעוט אחר קריירה בינלאומית ומשחררת את CASH OUT, שיר וקליפ חדשים במסגרתם חוברת לראפרית האמריקאית סאמוס ושרה את המנון האישה המודרנית המתרוצץ במוחה של אישה נורמטיבית.

 

השיר נע על החבל הדק שביו הרצוי למצוי, בין השאיפה לריאליזם ובעצם בעזרת הביטים המחוספסים והניגודיות אך דימיון בין ארז לסאמוס נרקח שיר חברתי ליברלי ממעלה ראשונה.

 

הקליפ, שביים חן מכלוף, מתאר עולם שבו המין הגברי נכחד והותיר נשים להתמודד לבדן עם העולם הגברי שהשאירו להן. הקרב היחיד הוא ההישרדות.